جاذبه‌های گردشگری خراسان رضوی بسیار است همراه باشید تا بدانیم زیباترین روستای تربت جام کجاست.

زیباترین روستای تربت جام کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: این روستا با منطقه ای نسبتا کوهستانی و آب و هوای بسیار پاک، به یکی از مشهور ترین مکان هایی تبدیل شده است که هرساله افراد زیادی از آنجا بازدید می کنند.

روستای گردشگری ابدال آباد، به دلیل زیبایی بی حد و مرزی که دارد، به بهشتی گمشده تشبیه می شود.

وجود آبشارها و باغ های متنوع و متعدد، سبب شده است تا این روستا بیشتر محبوب شود و افراد برای لذت بردن از فصل بهار و دیدن شگفتی های این روستا، به آنجا سفر کنند.

روستای ابدال آباد؛ زیباترین روستای تربت جام

روستای ابدال آباد در فاصله ۴۰ کیلومتری تربت جام در استان خراسان رضوی قرار دارد. این روستای کوهستانی دارای باغ‌های متعدد میوه به‌خصوص آلو، گیلاس و آلبالو است.

همچنین هوای پاک، رودخانه پرآب، کوه‌های سر به‌فلک کشیده، آبشارها و چشمه‌های جوشان این روستا بر زیبایی و طراوت آن افزوده‌اند و موجب شده‌اند تا به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری و جاهای دیدنی تربت جام، در تمام ایام سال میزبان گردشگران باشد.

از مهم‌ترین جاذبه‌های روستا می‌توان به آبشار و دره ابدال آباد اشاره کرد.

زیباترین روستای تربت جام کجاست؟

روستای ابدال آباد تربت جام این روستا در دهستان بالاجام قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲٬۱۹۲ نفر (۵۰۵خانوار) بوده‌است.

ابدال آباد از روستاهای کوهستانی خراسان رضوی است که در ۴۰ کیلومتری شمال غرب تربت جام و در دهستان بالاجام، بخش نصرآباد قرار دارد.

وجود کوهستان وسیع و ارتفاعات به هم چسبیده از ویژگی های طبیعی این روستا است به ویژه که در دامنه های آن باغات میوه در کنار هم قرار گرفته باشند.

ابدال آباد به بهشت تربت جام معروف است، در واقع یکی از اصلی ترین تفرجگاه های اهالی تربت جام، تایباد و نصرآباد به شمار می رود که در نیمه اول سال برای تفریح و بهره مندی از طبیعت به آن روی می آورند.

بخش وسیعی از مساحت این روستا و نواحی اطراف آن به باغات میوه اختصاص دارد. همچنین وجود رودخانه، آبشار و چشمه نیز چشم اندازهای ویژه و منحصربفردی در روستای ابدال آباد به وجود آورده است.

چشم اندازهای این روستا به قدری زیبا است که به بهشت کوهنوردان در آن منطقه معروف شده است. بیشتر گردشگرانی که به ابدال آباد سفر می کنند به قصد کوهنوردی و کوهپیمایی آنجا را انتخاب می کنند.

اما متاسفانه و با وجود اینکه ابدال آباد به عنوان منطقه نمونه گردشگری انتخاب شده، هیچ برنامه ریزی یا زیرساختی برای توسعه گردشگری بوم – محور در این روستا پیش بینی نشده است.

نه از اقامتگاه خبری هست و نه از تاسیساتی برای استراحت کوهنوردان، طبیعت گردها و سایر گردشگران و نه از آموزش جوامع بومی در خصوص نحوه تعامل با گردشگران.دسترسی به این روستا از طریق جاده فریمان – تربت جام است

به طوری که باید از مشهد به سمت فریمان حرکت کنید.روستای ابدال آباد در ۳۵ کیلومتری جاده فریمان – تربت جام قرار دارد و دسترسی از مشهد به این روستا در حدود ۳ ساعت زمان می برد.

مسیر رودخانه بسیار زیبا است و گاهی با میوه های جنگلی مانند تمشک نیز مواجه می شوید و تخته سنگ هایی که بر اثر ریزش فرود آمده اند و مناظر منحصربفردی را به وجود آورده اند.

زیباترین روستای تربت جام کجاست؟

بازدید از روستای ابدال آباد

برای بازدید کردن از روستای ابدال آباد، در مرحله اول باید به زمان و شرایط آب و هوایی توجه کرد. سپس با بررسی کردن این موضوعات می توان بدون هیچ گونه محدودیتی به آنجا سفر کرد و از این روستای زیبا و بهشت مانند بازدید کرد.

بهترین زمان بازدید از روستا، اوایل بهار، تابستان و اوایل پاییز به شمار می رود. در بقیه طول سال، هوای روستا سرد و خشک است و طبیعت بکر اطراف هم خشک و یا حتی آب آبشارها هم کمتر از حد معمول هستند.

روستای ابدال آباد، با وجود این که در یک منطقه کوهستانی و خشک واقع شده است، اما آب و هوای بسیار دلپذیری دارد و وجود باغ های میوه در روستا، سبب شده اند تا آب و هوا را حتی خنک تر از حد معمول کنند.

به همین دلیل می توان گفت که زمستان های روستا خشک و سرد است و حتی در مناطق مرتفع، برف هم دیده می شود. این روستا بافتی تقریبا قدیمی دارد و اکثر خانه های موجود، خشت و گلی هستند.

البته امروزه خانه ها و حتی ویلاهای مدرن هم در روستا دیده می شوند؛ اما به طور میانگین، روستا یک بافتی قدیمی دارد.

همچنین روستای ابدال آباد از آبشارهای متعدد هم تشکیل شده است و رودخانه هایی هم در گوشه کنار روستا دیده می شود که به آبشارها مرتبط هستند و از بین درختان و کوه ها، گذر می کنند.

در کل روستای ابدال آباد، با طبیعت بکر و چشم گیری که دارد، توانسته مخاطبان را به خود جذب کند. زیرا این منطقه، به خوبی می تواند چشم را از شلوغی های شهر و بدن را از آلودگی ها پاک کند.

در این روستا، هتل یا مسافر خانه موجود نیست و اگر فردی قصد داشته باشد که شب یا روزهای زیادی را در آنجا بگذراند، می تواند خانه ای اجاره کند یا از مردمان خونگرم و صمیمی روستا کمک بخواهد.

زیباترین روستای تربت جام کجاست؟

کد خبرنگار: ۲۶
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید