«چین اژدهای خفته را بیدار کرد!»؛ این تیتری بود که امروز در تمامی رسانه ها منعکس شد.

بیدار شدن اژدهای خفته در چین! + عکس
به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، «لیائونینگ» همان ناو هواپیمابر نیمه‌کاره شوروی «ریگا» در دریای سیاه بود که به اوکراین رسید و نام آن «واریاگ» شد. خواهر این ناو «کوزنستوف» روسیه است که بیش از شش سال است در دست تعمیر و ارتقاء قرار دارد، احتمالا بهار سال آینده آزمایشات دریایی را شروع کند.

بر اساس جدیدترین تصاویر منتشر شده از ناو هواپیمابر لیائونینگ با شماره بدنه «۱۶» که تاکنون دوره نزدیک به یازده ماهه تعمیرات اساسی را طی کرده‌است. اکنون میزبان ماکت جنگنده پنهانکار Shenyang J-۳۵ است.

حضور ماکت این جنگنده بر روی این ناو می‌تواند تایید کننده بکارگیری J-۳۵ بر روی ناوهای هواپیمابر لیائونینگ-۱۶ و شاندونگ-۱۷ باشد که فاقد منجنیق مغناطیسی بوده و از رمپ پرش استفاده می‌کنند.

در ادامه تصویر هوایی از ناو هواپیمابر Type-۰۰۳ یا «فوجیان» که پس از طی آزمایشات منجنیق مغناطیسی درحال گذراند ترمیم پوشش عرشه است.

چین اژدهای خفته را بیدار می‌کند!

«لیائونینگ» همان ناو هواپیمابر نیمه‌کاره شوروی «ریگا» در دریای سیاه بود که به اوکراین رسید و نام آن «واریاگ» شد. خواهر این ناو «کوزنستوف» روسیه است که بیش از شش سال است در دست تعمیر و ارتقاء قرار دارد، احتمالا بهار سال آینده آزمایشات دریایی را شروع کند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید