یک مقام آمریکایی گفت که مذاکرات مربوط به آزادی گروگان‌ها در قاهره، سازنده و جدی بود، اما هنوز به پیشرفتی که منجر به توافق نهایی شود، نرسیده است.

سی‌ان‌ان از قول مقام آمریکایی:  مذاکرات مربوط به آزادی گروگان‌ها  جدی و سازنده بود / توافق نهایی هنوز حاصل نشده است

به گزارش سلام نو، سی‌ان‌ان نوشت: یک مقام آمریکایی گفت که مذاکرات مربوط به آزادی گروگان‌ها در قاهره، سازنده و جدی بود، اما هنوز به پیشرفتی که منجر به توافق نهایی شود، نرسیده است.

این مقام آمریکایی افزود که مذاکرات ادامه خواهد یافت.

یک مقام آمریکایی دیگر نیز گفت که زمینه مهم اختلاف میان طرفین در مذاکرات مربوط به آزادی گروگان‌ها، نسبت اسرای فلسطینی به گروگان‌هایی است که به عنوان بخشی از توافق آزاد می‌شوند.

سی‌ان‌ان پیش‌تر گزارش داده بود که پیشنهاد متقابل حماس شامل درخواست آزادی همه زندانیان در زندان‌های اسرائیل از جمله زنان، کودکان، سالمندان (بالای ۵۰ سال) و بیمارانی است که تا تاریخ امضای این توافقنامه بازداشت شده‌اند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با این پیشنهاد که بیشتر از نسبت سه به یک اسرای فلسطینی به گروگان‌های اسرائیلی است و در توافق نوامبر ۲۰۲۳ گنجانده شده بود، مخالفت کرده است.

یک مقام اسرائیلی به سی‌ان‌ان گفته است که هیأت این رژیم در راه بازگشت از قاهره است. در همین حال، دو عضو ارشد حماس گفته‌اند که تاکنون هیچ برنامه‌ای برای سفر هیأتی از حماس در این هفته به مصر وجود ندارد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید