سرویس اطلاعاتی نروژ اعلام کرد که روسیه در حال حاضر قوی‌تر شده است و در حال کسب برتری است.

روسیه در حال حاضر در موقعیت قوی‌تری است
به گزارش سلام نو به نقل از مهر، اطلاعاتی نروژ امروز دوشنبه هشدار داد که روسیه در جنگ اوکراین به دلیل تعداد بیشتر نیروها و تجهیزات نظامی بیشتر دست بالا دارد.

نیلز آندریاس استنسونس، رییس واحد اطلاعات نظامی نروژ، با ارائه گزارش ریسک سالانه خود به همراه سایر سرویس‌های امنیتی نروژ اعلام کرد کی‌یف برای تغییر وضعیت به کمک نظامی «گسترده» غربی نیاز دارد.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد در ادامه گفت: «در این جنگ، روسیه در حال حاضر در موقعیت قوی‌تری نسبت به یک سال گذشته قرار دارد و در حال کسب برتری است».

ساعاتی پیش سرویس اطلاعات خارجی روسیه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا و انگلیس در حال متقاعدکردن سایر کشورهای گروه ۷ (G۷) برای ایجاد منصبِ «نماینده ویژه» برای اوکراین هستند.

طبق اعلام سرویس خارجی روسیه این شخص دائماً به زلنسکی دسترسی خواهد داشت و از اقدامات مقامات اوکراین که با آمریکا و انگلیس هماهنگ نیستند، جلوگیری می‌کند.

گفته می‌شود که غرب ممکن است استولتنبرگ، دبیرکل فعلی ناتو را به عنوان فرستاده ویژه در اوکراین منصوب کند که پس از پایان ماموریت فعلی خود، مایل است بر نظم در کی یف نظارت داشته باشد.

به نوشته اسپوتنیک، تعیین چنین مقامی در غرب به این دلیل مورد بحث قرار می‌گیرد که آن‌ها از خیانت نخبگان اوکراینی هراس دارند که ممکن است پیش دستی کنند و به سمت برندگان آینده بروند.

پنج‌شنبه گذشته «رستم اومروف» وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد که «والری زالوژنی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین برکنار شده است. هم‌زمان اسپوتنیک نیز گزارش داد «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، «الکساندر سرسکی» را به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین منصوب کرده است.

پیش از این راشاتودی گزارش داده بود که زلنسکی نه تنها در نظر دارد والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور را برکنار کند، بلکه رئیس ستاد کل ارتش اوکراین نیز نفر بعدی فهرست وی برای برکناری است. این ۲ فرمانده پس از تهاجم ناموفق تابستانی کی‌یف علیه روسیه، با زلنسکی اختلاف نظر داشتند. بعد از حمله‌های تابستانی اوکراین علیه روسیه، زالوژنی با توجه به کاهش حمایت حامیان غربی کی‌یف، وضعیت میدان نبرد را «بن‌بست» توصیف کرد، در حالی که زلنسکی به شدت این ارزیابی را رد کرد.

برخی از گزارش‌ها حاکی از این است که زالوژنی در ماه‌های اخیر در راهبردهای جنگی با آمریکا و انگیس هماهنگ نبود و اصلی‌ترین دلیل برکناری او نیز همین مساله بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید