۲۲ بهمن نقطه پایانی تحقیر تاریخی ملت ایران و نوید بخش ایجاد دنیای جدیدی تشکیل شده از ارزش های اسلامی بود.

وزیر کشور: ایران از نظر اقتصادی جزو ۲۰ اقتصاد برتر دنیاست

احمد وحیدی گفت: کشوری که روزی که سیم خاردار نداشت و در دوران دفاع مقدس باید دور دنیا را می گشتیم تا تعدادی آرپی‌جی ۷ قاچاق تهیه کنیم، امروز در ‌نقطه پایدار دفاعی هستیم.

احمد وحیدی، وزیر کشور، در سخنرانی راهپیمایی ۲۲ بهمن با بیان اینکه مردم با شکوه حضور خود بازهم توهمات دشمن را به هم ریختند، اظهار کرد: مردم صاحبان جمهوری اسلامی هستند و از آن دفاع و حمایت می‌کنند.

به گزارش سلام نو آنگونه که فارس روایت کرده، وی افزود: در آن روزها دولت ایران هیچ چیزی برای ارائه نداشت، هویت ملی ما به شدت ضربه خورده بود.

وزیر کشور گفت: حکومت شاهنشاهی نماد فساد و تباهی بودند، کاری کرده بودند که چیزی از هویت ملی ما باقی نمانده بود.

وحیدی با بیان اینکه سران رژیم شاهی با غارت اموال مردم ایران پا به فرار گذاشتند، اضافه کرد: شاهدیم که پس از گذشت این همه سال همچنان از سرمایه ملت ایران مصرف می‌کنند.

وی ادامه داد: در طول تمام این سال‌ها دشمن لحظه ای از تلاش‌های خود برای آزار و اذیت مردم و ملت ایران فروگذار نبود، از ترور شخصیت‌ها تا جنگ تحمیلی، همگی توطئه‌های دشمن بود که گریبان گیر ایران شد اما با حضور به موقع مردم و تدابیر مقام معظم رهبری هیچ یک در مسیر اهداف دشمن پیش نرفت.

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بیان داشت: ۲۲ بهمن نقطه پایانی تحقیر تاریخی ملت ایران و نوید بخش ایجاد دنیای جدیدی تشکیل شده از ارزش های اسلامی بود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی الهی با تکیه بر مردم بود، گفت: این انقلاب به تاریک ترین بخش تاریخ ما که دوران منحوس پهلوی بود پایان داد .

وحیدی افزود: دوران منحوسی که مملو از وابستگی بود و حتی شاه مخلوع نیز وابسته به رژیم های غربی بود.

وی با بیان اینکه در این دوران تاریک و بسیار سخت برای ملت ایران، باید منتظر نظر سفیر آمریکا بوده و دوران فرمانبری مطلق و وابستگی بود، بیان داشت: کسانی که کشور را در دست داشتند نماد فساد بودند و کشور ما را سال‌های سال به عقب رانده بودند.

وزیر کشور افزود: کشوری که می توانست به قله های افتخار برسد را آنچنان وابسته کرده بودند که دیگر چیزی از صنعت، کشاورزی، اقتصاد و هویت ملی آن باقی نمانده بود.

وحیدی با بیان اینکه تمام رژیم های مستکبر عالم حامی رژیم ستم شاهی بودند، افزود: اما ملت ایران عزیز و پایدار ایران به رهبری امام خمینی(ره) و با اراده الهی رژیمی تا بن دندان مسلح که شرق و غرب حامی آن بودند را سرنگون کردند.

وزیر کشور با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ۱۳۵۷ گفت: اما به دنبال سرنگونی نظام ستم شاهی، نظامی متولد شد که در ۴۵ سال گذشته تحت شدیدترین تحریم‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی بوده اما با وجود این فشارها ایران اسلامی توانست به اوج قله های افتخار دست یابد و شگفتی سازی کند.

وحیدی افزود: همچنین با وجود تمام توطئه ها، کودتاها و حرکات تروریستی که علیه مردم و نظام شاهد بودیم اما به مدد قدرت مردم عزیز و رهبری های امام(ره) و مقام معظم رهبری این ملت توانست از تمام عرصه ها و صحنه ها مانند دفاع مقدس با سربلندی بیرون بیاید.

وزیر کشور با بیان اینکه با وجود فشارهای اقتصادی و سیاسی ملت ما پیروز است، گفت: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون به قول خودشان به دنبال تحریم های فلج کننده بوده و هستند اما تمام این هدف های شوم شان با پایداری ملت ایران شکست خورده و با وجود این فشارها، ایران قدرتمندترین، مستقل ترین و آزادترین کشور و ملت در دنیا است و می‌توان‌گفت که هیچ ملتی قدرت، آزادی و استقلال کشور ما را ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شگفتی سازی ایران در بخش های مختلف با وجود تحریم ها و فشارها بیان داشت: در تولید فولاد و سیما ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا در کشف ذخایر مس در ردیف کشورهای برتر، در رشد شتاب علمی در ردیف کشورهای اول دنیا و در رشد علمی به شکل مطلق در منطقه اول است.

وحیدی با اشاره به دیگر دستاوردهای ایران پس از پیروزی انقلابی اسلامی، اظهارکرد: ایران امروز در سلول های بنیادی و زیست فناوری در جایگاه های برتر دنیا رسیده و در خصوص دانش هسته ای نیز جز کشورهای پیشرفته قرار داریم.

وحیدی با بیان اینکه ایران در دانش فضایی نیز جز ۱۰ کشور اول دنیا است گفت: از تولید ماهواره گرفته تا پرتاب و قرار گرفتن آنها در مدار جز کشورهای برتر دنیا هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه صنایع دفاعی نیز امروز تبدیل به یک تولید کننده شده و همه چیز را خودمان تولید می کنیم، افزود: در این بخش هر آنچه که نیاز داریم را تولید می کنیم این در حالی است که در دورانی به تعبیر مقام معظم رهبری حتی یک سیم خاردار نداشتیم.

وزیر کشور ادامه داد: اما امروز به نقطه ای رسیدیم که کشورمان در خصوص بازدارندگی های دفاعی در یک نقطه پایدار رسیده است.

وحیدی با اشاره به دستاوردهای ایران در حوزه پزشکی پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پیشرفت های ایران در این حوزه به گونه ای بوده که نه تنها در کشور خودمان بلکه به دیگر کشورها نیز می تواند خدمات رسانی کند.

وی با بیان اینکه در حوزه صنعت نفت نیز ایران امروز ۹۰ درصد نیاز خود را در این بخش در داخل تامین و تولید می‌کند، افزود: در پروژه پارس جنوبی شاهد بودیم که سالها است قرار بود که اقداماتی از سوی برخی از کشورها صورت بگیرد اما زمانی‌که وارد نشدند متخصصان داخلی مان ورود کرده و در فاصله کوتاهی فاز نخست آن به نتیجه رسید.

وحیدی با اشاره به اینکه ایران از نظر اقتصادی جزو ۲۰ اقتصاد برتر دنیا است، افزود: این در حالی است که با وجود تحریم و فشارها در بخش هایی از جمله صنعت و کشاورزی به خودکفایی رسیدیم.

وی ادامه داد: این موفقیت ها را در عرصه اقتصاد در حالی شاهد هستیم که در دوران رژیم منحوس شاه اقتصاد ما از هم پاشیده بود اما با پیروزی انقلاب شاهد بازیابی این بخش بودیم.

این مقام مسؤول در بخش دیگری ادامه داد: جمهوری اسلامی در ۴۵ سال بعد از انقلاب مورد هجمه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، تروریستی و نظامی بوده است. تمام این توطئه ها و کودتاهایی که در اوایل انقلاب شکل گرفت به مدد قدرت مردم عزیر و رهبری امام و رهبر معظم انقلاب به ناکامی تبدیل شد و در همه این صحنه‌ها پیروز ملت ایران بود.

وحیدی افزود: در فشارها و تحریم های اقتصادی ملت ایران پیروز بود. ملت ما در عین همه این تحریم ها و فشارها امروز مقتدرترین، مستقل ترین و آزادترین ملت در جهان است. هیچ ملتی به قدرت ملت ما نیست؛ هیچ ملتی به آزادی ملت ما نیست و هیچ کشوری استقلال امروز ما را ندارد.

وی با بیان اینکه امروز پیشرفت‌های شگرف ما در همه حوزه‌ها چشمگیر است؛ گفت: امروز در تولید فولاد، سیمان و برق جزو ۱۰ کشور اول دنیا هستیم؛ امروز ما در کشف ذخایر مس پنجمین کشور جهان هستیم؛ در شتاب رشد علمی در دنیا اول هستیم؛ در تولید علوم پزشکی در منطقه اول هستیم؛ در نانو که یک دانش پیشرفته است چهارم و در سلول های بنیادی و زیست فناوری دارای جایگاه برتر هستیم.

وی افزود: در بخش دانش هسته ای جزو کشورهای پیشرو هستیم؛ در دانش فضایی اعم از تولید ماهواره و پرتابگر و قرار دادن در مدار جزو ۱۰ کشور دنیا هستیم؛ در حوزه صنایع دفاعی همه چیز را خودمان تولید می‌کنیم.

وزیر کشور گفت: کشوری که روزی که سیم خاردار نداشت و در دوران دفاع مقدس باید دور دنیا را می گشتیم تا تعدادی آرپی‌جی ۷ قاچاق تهیه کنیم، امروز در ‌نقطه پایدار دفاعی هستیم.

وی ادامه داد: امروز بالای ۹۰ درصد صنعت نفت ما مستقل است. قدرت ما در دریا و خشکی و همه جا حائز اهمیت است.

وحیدی اضافه کرد: امروز جزو ۲۰ کشور اقتصاد برتر دنیا هستیم و در قدرت خرید مردم، جزو ۲۰ قدرت دنیا هستیم. در عین همه فشارها این وضع ماست. در حوزه صنعت کشاورزی در بسیاری از اقلام خودکفا هستیم. اقتصادی که توسط رژیم فاسد پهلوی فروپاشی شده بود امروز بازیابی شده و به لحاظ هویت امروز هویت انقلابی مردم ایران به همه دنیا صادر و الهام بخش مردم در اقصی نقاط دنیا است.

۲۱۹۲۱۸

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید