رئیس قوه قضائیه گفت: بعد از انقلاب اسلامی ایران بود که بیداری در سایر ملت‌ها نیز اتفاق افتاد و این برای نظام سلطه غیرقابل تحمل بود.

رئیس قوه قضائیه: انقلاب اسلامی باعث بیداری ملت‌های جهان شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، صبح امروز ۲۲ بهمن در جشن سالگرد چهل‌پنجمین سال پیروزی انقلاب در جمع مردم اصفهان در میدان امام، با اشاره به پشت سر گذاشتن ماه بزرگ رجب، اظهار کرد: ماه شعبان فرار سیده و این ماه متعلق به پیامبر اکرم(ص) است و ان‌شاءالله بتوانیم در ماه رجب و شعبان خود را منزه کنیم تا با دل و جانی پاک وارد ضیافت الهی در ماه رمضان شویم. اگر در این دو ماه بتوانیم عنایت خدا را جلب کنیم از رحمت خدا در ماه مبارک رمضان بهره‌مند خواهیم شد.

وی افزود: مردم، علما و شهدای اصفهان از ابتدای نهضت امام تا پیروزی انقلاب و بعد از آن تا امروز، پیشتاز در به ثمر رساندن آرمان‌ها و اهداف اسلام و انقلاب بودند، به‌گونه‌ای که بزرگان این استان، امام(ره) را در طول نهضت یاری و در زمان استقرار نظام، مدیران و مردم استان کمک شایانی کردند، در زمان جنگ نیز بخش قابل توجهی از مسئولیت‌ها بر عهده جوانان این استان بود و از این استان در سه قوه نظام جمهوری اسلامی شهدای بزرگ و به نامی هستند.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: قبل از انقلاب دنیا به دو قطب کاذب غرب و شرق تقسیم شده بود و هر کشوری که خارج از این دو قطب بود، به انحاء مختلف سد راه آن می‌شدند. اجازه و اختیار کشورها در اختیار خود آنها نبود و تبعیت از نظامات بین‌الملل ساخته شده لازم و واجب بود و کشورها اجازه تحصیل علم و فناوری و استفاده از امکانات روز را نداشتند و حتی اختیار منابع خود را در دست نداشتند، هر کشور برای زندگی باید به یکی از دو قطب شرق و غرب وابسته می‌بود و در این زمان لازم بود کشوری با فرهنگ، آرمان و هدف قوی به صحنه بیاید و این نظم جهانی را بر هم بزند.

حجت‌الاسلام اژه‌ای افزود: امام خمینی(ره) با آموزه‌های قرآن و اسلام و عاشورا، قیام کردند و با توکل به خدا و تکیه به دین و اعتماد به مردم توانستند کشور را که بیگانگان در همه تار و پود آن نفوذ کرده بودند، به استقلال برسانند و این امری شبه معجزه بود که در سال ۵۷ اتفاق افتاد.

وی گفت: سیاست‌مداران و تحلیلگران آن دوران باور نمی‌کردند که مردمی بدون وابستگی به غرب و شرق نظامی را که وابسته به شرق و غرب بود را سرنگون کنند.

اژه‌ای گفت: تکیه به اسلام ناب و وجود رهبری مقتدر و مردم متدین که اعتماد کامل به رهبر خود داشتند، باعث پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن شد، امام خمینی(ره) با اینکه هنوز رژیم شاهنشاهی مستقر بود، با  قدرت، اعتماد و ایمان زیاد وارد بهشت زهرا شدند و فرمودند من به پشتیبانی این مردم، دولت تعیین می‌کنم و تو دهن این دولت می‌زنم. در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ایمان و توکل امام و تبعیت و همراهی مردم باعث تشکیل نظام جمهوری اسلامی شد.

این مقام مسئول بیان کرد:  بعد از انقلاب اسلامی ایران بود که بیداری در سایر ملت‌ها نیز اتفاق افتاد و این برای نظام سلطه غیرقابل تحمل بود، لذا یک سال و نیم از انقلاب نگذشته بود که یک جنگ تمام عیار همه‌جانبه به ایران تحمیل کردند. صدام به نیابت از ۲ قطب به ایران حمله کرد و باور داشت که ظرف ۳ روز ایران را می‌گیرد. علاوه بر حمله صدام، یک جنگ تمام عیار داخلی هم راه انداختند و در این زمینه جریان‌های چپ و مارکسیستی، سلطنت‌طلبان، جریان نفاق و التقاط همزمان درگیری داخلی ایجاد کردند.

ادامه دارد...

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید