جاهای دیدنی ایران پر شمار است همراه باشید و از خاص‌ترین جاذبه‌های گردشگری ارومیه بدانید.

خاص‌ترین جاذبه‌های گردشگری ارومیه

سلام نو _ سرویس گردشگری: قدمت شهر باستانی ارومیه به حدود ۴ هزار سال پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد. این تاریخ غنی نشان می‌دهد که دیدنی‌های تاریخی آن کم نیست. به‌علاوه ارومیه شهری بسیار خوش آب و هوا و سرسبز است. از این رو جاهای دیدنی ارومیه علاوه بر اماکن تاریخی بی‌شمار، شامل دیدنی‌های طبیعی بسیاری نیز می‌شود.

چهار کلیسای خاص در ارومیه

کلیسای حضرت مریم: طبق نظر مورخان، کلیسای ننه مریم (مارت مریم) که عنوان دومین کلیسای قدیمی جهان را دارد در ابتدا معبد زرتشتیان و یک آتشکده بوده است. در آن زمان وقتی زرتشتیان ستاره‌ای در حال حرکت به سمت شرق دیده‌ و آن را نشانه‌ای بر تولد مسیح (ع) در نظر گرفته‌اند، خود نیز به سمت اورشلیم به راه افتاده‌اند. آن‌ها پس از بازگشت به ارومیه این آتشکده‌ را به کلیسا تبدیل کرده‌ و به ترویج دین مسیحیت پرداخته‌اند. کلیسای حضرت مریم در طول سال‌های طولانی چندین بار مرمت شده است. داخل کلیسا چندین سنگ قبر وجود دارد که گفته می‌شود مقبره روحانیون مسیحی است.

آدرس کلیسای حضرت مریم: خیابان امام، خیابان خیام جنوبی، پشت کلیسای آنجلیک

خاص‌ترین جاذبه‌های گردشگری ارومیه

۲. کلیسای مارسرکیس: در ۱۲ کیلومتری غرب ارومیه کلیسای دیگری به نام کلیسای مارسرکیس در دامنه کوه سیر واقع شده است. این کلیسا در دوران ساسانی و به دستور همسر پادشاه ساسانی که مسیحی بود، ساخته شد. کلیسای مارسرکیس از نظر مذهبی برای ارامنه و آشوری‌ها ارزش بسیاری دارد. به طوری که هنوز هم برخی از آنان برای زیارت به این کلیسا می‌روند. کلیسای مارسرکیس از معدود بناهای تاریخی ارومیه است که پس از گذشت چندین قرن هنوز هم ظاهر اولیه خود را حفظ کرده است. برای دیدن آن باید به کوه سیر ارومیه بروید. در کنار بازدید از کلیسا می‌توانید از زیبایی‌های طبیعی کوه سیر هم لذت ببرید که یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی ارومیه محسوب می‌شوند.

آدرس کلیسای مارسرکیس: ۱۲ کیلومتری غرب ارومیه، دامنه کوه سیر

۳. کلیسای پطروس پولس: قدمت این کلیسا به قرن ۸ میلادی بازمی‌گردد و یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای آشوری است. پطروس پولس یک سالن کوچک اصلی و چندین اتاق دارد که در طول سال‌ها به ساختمان اصلی اضافه شده‌اند. برای ساخت بنای کلیسا از سنگ و کاه و گل استفاده شده است.

آدرس کلیسای پطروس پولس: کلیسا کندی در ۸ کیلومتری شرق ارومیه

۴. کلیسای مار دانیال: یکی دیگر از جاهای دیدنی ارومیه کلیسای مار دانیال است. برای دیدن کلیسای مار دانیال باید از سمت شمال در حدود ۵ کیلومتر از ارومیه دور شوید. این کلیسا در روستایی به نام نازلو و بالای تپه‌های باستانی در ساحل رود نازلو چای قرار دارد. قدمت کلیسای مار دانیال به دوره ساسانی بازمی‌گردد. هر چند که بنای اصلی طی جنگ جهانی اول تا حدودی تخریب شد، اما بازسازی‌های لازم انجام شده و اکنون بازدیدکنندگان می‌توانند نمای کامل و زیبایی از این کلیسا در دامن طبیعت ببینند. در کنار این کلیسای تاریخی می‌توانید از طبیعت سرسبز و رودخانه و تپه‌های زیبا هم لذت ببرید.

آدرس کلیسای مار دانیال: روستای نازلو، ۵ کیلومتری ارومیه

خاص‌ترین جاذبه‌های گردشگری ارومیه

جاذبه‌های طبیعی ارومیه

دریاچه سبز مارمیشو

این دریاچه که از دیگر جاذبه های ارومیه به حساب می آید، یک مکان تفریحی برای آخر هفته بوده و در بهار و تابستان به شدت دیدنی و البته بسیار شلوغ است. محل این دریاچه در ۴۵ کیلومتری سمت غرب ارومیه واقع شده و در جوار یک دره در مرز ایران و ترکیه است. عمق آن ۵۰ تا ۶۰ متر بوده چشم انداز زیبایی دارد. ضمن اینکه مملو از ماهی های قزل آلا است. سکوت و آرامش آن سبب شده تا در آخر هفته ها مکانی مناسب برای تجدید انرژی های از دست رفته باشد.

دریاچه باشکوه دالامپر

دریاچه دالامپر یک جاذبه بی نظیر برای فرار از گرما و پناه بردن به دل آب و هوای خنک و فرح بخش ارومیه است. این دریاچه درست در بالای یک کوه قرار گرفته با همین نام و موقعیت مناسبی برای گردشگری و خصوصاً کوهنوردی به حساب می آید. دریاچه دالامپر درست در جنوب غرب ارومیه و همین‌طور در سمت شمال غرب شهر اشنویه اقع شده است. این کوه به عبارتی مرز مشترک بین سه کشور ایران، ترکیه و عراق بوده و در ۴۵ کیلومتری ارومیه و ۳۵ کیلومتری اشنویه قرار دارد.

روستا یا گردشگاه بند

این گردشگاه که تنها ۵ کیلومتر با ارومیه فاصله دارد یکی از مکان های دیدنی و گردشگری جذاب این شهر به حساب می آید. کنار رودخانه شهرچای قرار گرفته و بیشتر از ۳ قرن قدمت دارد. خانه ‌های این روستا همگی متعلق به بافت قدیم و سنتی ارومیه هستند و با مصالحی هایی مانند گل، سنگ، چوب، خشت و انواع مختلف آجر ساخته شده اند. در حاشیه رودخانه زیبای شهرچای نیز تفرجگاه های متعدد، باغ های زیبا، تفرجگاه‌ های جذاب زمستانی و چشم انداز های بی نظیر کوهستان خودنمایی می کنند. همچنین از دیگر جاذبه های این روستا می توان به تفرجگاهی که در اطراف سد شهرچای واقع شده، دریاچه ای که درست در پشت سد شهرچای تعبیه شده و در آن امکان انجام ورزش‌ های آبی وجود دارد و همینطور مسجد تاریخی روستای بند، اشاره کرد.

خاص‌ترین جاذبه‌های گردشگری ارومیه

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارومیه قلب آذربایجان ❤ IR ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    0 0
    ارومیه قلب آذربایجان ❤خاک ابدی و خط قرمز ترکها ❤یاشاسین آذربایجان ❤یاشاسین اورمیه ❤یاشاسین ترک ❤

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید