تبلیغات انبوه در واتساپ جزو محبوب‌ترین روش‌های بازایابی در این فضا به حساب می‌آید. در این مطلب، روش‌هایی که می‌توانید در واتساپ به صورت انبوه تبلیغ کنید را به شما معرفی کرده و در مورد ویژگی‌های هرکدام نیز صحبت کردیم.

نحوه تبلیغات انبوه واتساپ

یکی از قدرتمندترین روش‌های بازاریابی، تبلیغات انبوه است. طیف وسیعی از مخاطبان را پوشش می‌دهید و محصولات یا خدمات خود را نیز تبلیغ می‌کنید. واتساپ پلفترم محبوبی در بازارهایی ایرانی و جهانی است. اما تبلیغات در آن تنها در حجم کم امکان‌پذیر است. چالش اصلی کسب و کارها در این فضا، ایجاد تبلیغات انبوه است. البته مشکلاتی مانند بلاک شدن توسط واتساپ به دلیل فعالیت‌های تجاری و تبلیغاتی نیز وجود دارد. اما همیشه راهی برای حل چنین مشکلاتی وجود دارد. در این مطلب به بیان چندین راه‌کار جهت تبلیغات انبوه واتساپ می‌پردازیم.

تبلیغات انبوه در واتساپ باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

پیش از این که بخواهیم به بیان راه‌حل‌هایی برای تبلیغات انبوه در واتساپ بپردازیم، به بیان ویژگی‌های تبلیغات در این فضا می‌پردازیم:

  • در ابتدای آن باید خود را معرفی کرده باشید:

هیچ‌کس مطلقا هیچ‌کس، از دریافت پیام ناشناس از افرادی که هیچ شناختی از آن‌ها ندارد، خوشش نمی‌آید. اولین واکنش هم به این موضوع بلاک کردن فرستنده چنین پیام‌هایی است. در ابتدای پیام‌ها خود و شرکت یا بیزینس خود را معرفی کنید.

  • متن تبلیغات باید دارای لحنی مودبانه و صمیمی باشد:

قرار نیست یک نامه‌ اداری برای یک کارمند بلند پایه بنویسد. تعارف را کنار بگذارید و با لحنی صمیمی و در عین حال مودبانه متن تبلیغاتی خود را بنویسید. برای مثال فرض کنید دوست عزیزی دارید که چندین سال از شما بزرگتر است. او را با احترام ولی با صمیمیت خطاب قرار می‌دهید. از این لحن برای متن تبلیغات استفاده کنید.

  • از تصاویر و ویدیوهای مرتبط استفاده کنید:

یک متن خشک و خالی را فراموش کنید. کمی به آن تصویر و ویدیو و حتی فایل صوتی اضافه کنید تا بیشتر از پیش تبلیغات شما جذاب باشد.

  • کوتاه و مختصر باشد:

متن‌های تبلیغاتی خود را بدور کوتاه و بدون حاشیه بنویسید. سعی کنید از ویدیوهای کوتاه یا حتی یک تصویر خوب استفاده کنید تا کاربر در یک نگاه تصمیم بگیرد.

  • واضح و قابل فهم باشد:

سعی نکنید از از واژه‌های عجیب و سخت برای تبلیغات استفاده کنید. در متن یا تصویری کوتاه پیام مد نظر خود را منتقل کنید. بدون شک هرچه مخاطبان بیشتری تبلیغ شما را درک کنند، به همان اندازه افراد بیشتری با شما ارتباط برقرار می‌کنند.

  • ترغیب کننده باشد:

اصلی‌ترین هدف یک تبلیغ ترغیب کاربر به انجام کاری است. سعی کنید کال تو اکشن یا دعوت به عمل حرفه‌ای طراحی کنید. هرچه تبلیغ شما ترغیب‌کننده‌تر باشد، بیشتر می‌توانید روی شانس خود برای جذب مخاطب حساب کنید.

انواع روش‌های تبلیغات انبوه در واتساپ

به طور کلی چندین روش برای انجام تبلیغات انبوه در واتساپ وجود دارد. کسب و کارها بسته به نیاز و نوع تبلیغی که می‌خواهند انجام دهند، از آن‌ها استفاده می‌کنند. در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

1: ارسال تبلیغات انبوه با استفاده از گروه یا کانال

اصلی‌ترین حلقه ارتباطی افراد در فضای واتساپ، گروه‌ها و کانال‌هایی هستند که کاربرانش در آن عضو هستند. کاربران در روز ده‌ها پیغام و و تصویر و فایل صوتی را در آن رد و بدل می‌کنند. پس گزینه خوبی برای انجام تبلیغات انبوه هستند.

اما مشکل اصلی این است که در سیل پیام‌هایی که در طول روز رد و بدل می‌شوند، پیام تبلیغاتی شما گم شود یا اگر ادمین گروه یا کانال خودتان نیستید، به دلیل ارسال تبلیغ با شما برخورد شده و حتی از گروه اخراج شوید.

قبل از انجام تبلیغ در این فضا سعی کنید با ادمین گروه هماهنگ کنید و در زمان‌هایی که می‌دانید اعضای گروه آنلاین هستند و شانس دیده شدن پیام شما نیز وجود دارد، تبلیغ کنید.

2: استفاده از ویژگی برادکست

برودکست واتساپ یک ویژگی است که به شما امکان می‌دهد پیام‌های خود را به صورت انبوه به مخاطبان هدف ارسال کنید. برخلاف پیام‌های معمولی واتساپ، محدودیت‌های کمتری برای ارسال پیام‌های برودکست وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توانید پیام‌های برودکست خود را به  ۲۵۶ مخاطب ارسال کنید.

اما این راه هم در نظر داشته باشید ممکن است مخاطبان شما را به دلیل تبلیغات زیاد بلاک کنند و در این صورت واتساپ نیز فعالیت‌های شما را به دلیل بلاک شدن زیاد محدود می‌کند. این موضوع آسیب بزرگی به کسب و کار شما وارد خواهد کرد.

3: استفاده از روش دستی:

روش دیگری که بدون شک همه شما با آن آشنا هستید، روش دستی ارسال کردن پیام‌های تبلیغاتی برای افراد است. در این روش باید به صورت تک به تک پیام‌ها را ارسال کنید. کاری که نه تنها وقت‌گیر است بلکه به دلیل کند پیش رفتن، بازدهی کمی هم برایتان به همراه دارد.

4: استفاده از ابزارها و ربات‌های ارسال پیام انبوه

آخرین و البته بهترین راهی که برای تبلیغات انبوه واتساپ می‌توانید از آن استفاده کنید، استفاده از ابزارها و ربات‌های ارسال پیام انبوه است. این ابزار ها، با اکانت های مختلف به افراد زیادی پیام ارسال میکنند و شما کافیست یکبار آن هارا تنظیم کرده و سپس ابزار ها برای شما تبلیغات را ارسال میکنند.

یکی از بهترین ابزار هایی که به همین منظور طراحی شده ربات ارسال پیام انبوه در  واتساپ کاربر مجازی است.این ربات طوری طراحی شده که بصورت اتوماتیک اکانت های شما را باز کرده و بدون نیازی به شما پیام ها را به پی وی یا گروه‌ها ارسال میکند؛ حتی اگر شماره مخاطبین تان را سیو نکرده باشید. همچنین این ابزار قابلیت ارسال متن های مختلف، ارسال عکس، فیلم و... را دارد.

سخن آخر

تبلیغات انبوه در واتساپ جزو محبوب‌ترین روش‌های بازایابی در این فضا به حساب می‌آید. در این مطلب، روش‌هایی که می‌توانید در واتساپ به صورت انبوه تبلیغ کنید را به شما معرفی کرده و در مورد ویژگی‌های هرکدام نیز صحبت کردیم. در آخر بهترین و ساده‌ترین روش یعنی استفاده از ابزارها و ربات‌ها را به شما معرفی کرده و قدرتمندترین ربات بازار در این زمینه را نیز به شما معرفی کردیم. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید