آژانس مسافرتی تریپ با ارائه پرواز به تمامی فرودگاه‌های ایران و همچنین فرودگاه‌های بین‌المللی جهان، سفری آسان را برای شما آرزو دارد. همچنین می‌توانید برای رزرو انواع تور خارجی به سایر کشورهای آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکای جنوبی، به ما و تجربه ۱۷ ساله ما اعتماد کنید.

راهنمای کامل ترمینال های فرودگاه مهرآباد تهران

فرودگاه مهرآباد تهران در سال ۱۳۱۷ خورشیدی در غرب تهران، روستای مهرآباد ساخته شد و تنها با ۲۰ فروند هواپیما کار خود را آغاز کرد. تعداد ترمینال های فرودگاه مهرآباد شش تا است که اکنون چهار ترمینال آن فعال هستند. فرودگاه مهرآباد تا سال ۱۳۸۹ به پروازهای بین‌المللی اختصاص داشت؛ اما پس از احداث فرودگاه امام خمینی (ره) و به‌منظور کاهش ترافیک غرب پایتخت، فقط پروازهای داخلی در این فرودگاه انجام می‌شوند. اگر عازم سفر هستید یا می‌خواهید به استقبال عزیزان خود بروید، بهتر است با ترمینال‌های فرودگاه آشنا باشید. با مطالعه راهنمای کامل ترمینال های فرودگاه مهرآباد تهران، دیگر در فرودگاه گم نخواهید شد.

ترمینال ۱ فرودگاه مهرآباد

ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد تهران بین سال‌های ۱۳۳۴ تا ۱۳۳۶ ساخته و در اواسط دهه ۹۰ شمسی بازسازی شد. این ترمینال، شامل رستوران، کافی‌شاپ، فودکورت، نمازخانه، سالن مطالعه، فروشگاه، سالن عمومی و سالن ترانزیت است. ترمینال ۱ فرودگاه مهرآباد در حال حاضر برای پروازهای ورودی و خروجی شرکت‌های هواپیمایی چابهار، کیش ایر، زاگرس و وارش مورد استفاده قرار می‌گیرد و در سال ۱۳۹۵ به‌عنوان میراث ملموس، ثبت ملی شده است.

ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد

ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد تهران از بخش‌های مختلفی همچون رستوران، کافی‌شاپ، فودکورت، بوفه، اتاق مادر و کودک، نمازخانه، فروشگاه، سالن عمومی و سالن ترانزیت تشکیل شده است. این ترمینال برای پروازهای داخلی و خارجی ایرلاین‌های قشم ایر، معراج،‌ ایران ایر، آتا، کارون و ایران ایر تور مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ همچنین پروازهای ورودی ایرلاین‌های وارش، زاگرس و کیش ایر نیز در ترمینال شماره دو فرودگاه مهرآباد انجام می‌شوند.

ترمینال ۴ فرودگاه مهرآباد

ترمینال ۴ فرودگاه مهرآباد شامل امکاناتی همچون رستوران، کافی‌شاپ، اغذیه‌فروشی، جایگاه مسافران پروازهای تاخیری و سالن ترانزیت است. کلیه پروازهای خروجی شرکت‌های هواپیمایی تابان، ماهان، کاسپین، آسمان، سپهران، پویا، اترک و ساها از این ترمینال صورت می‌گیرند. پروازهای ترمینال ۴ فرودگاه مهرآباد فقط خروجی هستند و باید اطلاعات پروازهای ورودی فرودگاه مهرآباد را در سایر ترمینال‌ها جستجو کنید.

راهنمای کامل ترمینال های فرودگاه مهرآباد تهران

ترمینال ۶ فرودگاه مهرآباد

در ترمینال ۶ فرودگاه مهرآباد امکاناتی همچون رستوران، کافی‌شاپ، نمازخانه، فروشگاه، بوفه، سالن عمومی و سالن ترانزیت در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. کلیه پروازهای ورودی ایرلاین‌های ماهان، پویا، کاسپین، ساها، فلای پرشیا، اترک، تابان، سپهران، پارس و آسمان از این فرودگاه انجام می‌شوند. ترمینال شماره شش هیچ پرواز خروجی ندارد و برای دریافت اطلاعات پروازهای خروجی فرودگاه مهرآباد تهران باید به سایر ترمینال‌ها مراجعه کنید.

اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد؛ پروازهای ورودی و خروجی هر ایرلاین

فرودگاه مهرآباد شش ترمینال دارد که اکنون چهارتای آن‌ها فعال هستند. از زمان انقلاب تا اواخر دهه نود شمسی، ترمینال های شماره ۳ و ۵ برای پروازهای ورودی و خروجی حج عمره و تمتع مورد استفاده قرار می‌گرفتند که بعد از مشکلات ایجاد شده بین ایران و عربستان، این ترمینال‌ها بسته شدند. در حال حاضر، زائران خانه خدا برای سفر حج نیز باید مانند دیگر مسافران خارج از کشور، به فرودگاه امام خمینی (ره) مراجعه کنند. در ادامه، اطلاعات پروازهای ورودی و خروجی هر ایرلاین در فرودگاه مهرآباد را برایتان شرح داده‌ایم:

  • پروازهای ورودی و خروجی ترمینال یک فرودگاه مهرآباد: کیش ایر، زاگرس، وارش، چابهار، اروان
  • پروازهای ورودی و خروجی ترمینال دو فرودگاه مهرآباد: آتا، قشم ایر، معراج، کارون، ایران ایر، ایران ایر تور
  • پروازهای خروجی ترمینال چهار فرودگاه مهرآباد: آسمان، ماهان، تابان، کاسپین، اترک، پویا، ساها، سپهران، پارس، فلای پرشیا، یزد ایر
  • پروازهای ورودی ترمینال شش فرودگاه مهرآباد: آسمان، ماهان، تابان، کاسپین، اترک، پویا، ساها، سپهران، پارس، فلای پرشیا، یزد ایر

پروازهای ترمینال چهار فرودگاه مهرآباد، فقط خروجی هستند و هیچ پرواز ورودی از این ترمینال انجام نمی‌شود. این قضیه برای ترمینال شش فرودگاه مهرآباد کاملا برعکس است. چهار ترمینال فعال مهرآباد، سالانه پذیرای بیش از ۱۸ میلیون مسافر هستند و ۱۵ شرکت هواپیمایی داخلی در این فرودگاه، خدمات عرضه می‌کنند.

راهنمای کامل ترمینال های فرودگاه مهرآباد تهران

فاصله ترمینال های فرودگاه مهرآباد از یکدیگر

ترمینال‌های ۱ و ۲ فرودگاه مهرآباد در یک بخش و ترمینال‌های ۴ و ۶ در بخشی دیگر از این فرودگاه واقع شده‌اند. فاصله این ترمینال‌ها با یکدیگر حدود ۱۰ دقیقه پیاده و سه دقیقه با ماشین است. اگرچه فرودگاه مهرآباد محوطه بزرگی دارد؛ اما از ابتدای ورود به مجموعه، با توجه به راهنماهای ترمینال های فرودگاه مهرآباد می‌توانید به‌راحتی مسیر خود را پیدا کنید. اگر قصد دارید با ماشین شخصی به مهرآباد مراجعه کنید، اصلا نگران نباشید؛ چرا که در کلیه ترمینال‌ها، پارکینگ‌های سرپوشیده تعبیه شده است.

نحوه دسترسی به فرودگاه مهرآباد تهران با مترو و اتوبوس

برای دسترسی به فرودگاه مهرآباد تهران می‌توانید از خودرو شخصی، تاکسی اینترنتی، مترو و اتوبوس استفاده کنید. در این بخش، نحوه دسترسی به فرودگاه با مترو و اتوبوس را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد تا اگر قصد استفاده از خودروی شخصی یا پرداخت هزینه برای تاکسی اینترنتی را ندارید، به‌راحتی به مقصد برسید.

  • نحوه دسترسی به فرودگاه مهرآباد با مترو: برای دسترسی به فرودگاه مهرآباد باید خود را به خط چهار مترو تهران (با رنگ زرد) برسانید. این خط که از شهید کلاهدوز تا علامه جعفری کشیده شده، در ایستگاه بیمه به دو بخش تقسیم می‌شود. در این ایستگاه از قطار پیاده شوید و با تعوبض سکو، در یکی از ایستگاه‌های ترمینال ۱ و ۲ یا ۴ و ۶ قطار را ترک کنید. پس از خروج از مترو با کمتر از ۱۰ دقیقه پیاده‌روی به فرودگاه مهرآباد خواهید رسید.
  • نحوه دسترسی به فرودگاه مهرآباد با اتوبوس: ارزان‌ترین روش برای رسیدن به فرودگاه مهرآباد استفاده از اتوبوس است. با خط اتوبوسی که از میدان ونک تا فرودگاه مهرآباد وجود دارد، به‌سادگی می‌توانید خود را به فرودگاه برسانید. این خط از خیابان ملاصدرا، اتوبان شیخ فضل‌الله نوری و میدان آزادی نیز عبور می‌کند.

شما می‌توانید با اطلاع از هزینه پارکینگ فرودگاه مهرآباد برای رفتن با خودروی شخصی نیز برنامه‌ریزی کنید. دراین‌صورت، نقشه‌های آنلاین، بهترین مسیر را با کمترین ترافیک به شما نشان می‌دهند.

پرواز از ترمینال های فرودگاه مهرآباد با بلیط ارزان تریپ

حال که با ترمینال های فرودگاه مهرآباد آشنا شدید، می‌دانید که اگر قصد خروج از تهران را داشته باشید باید از ترمینال ۴، و برای ورود به شهر باید از ترمینال ۶ این فرودگاه استفاده کنید. خرید بلیط هواپیما ارزان در شرایطی که سفر زمینی نیز هزینه بالایی دارد، انتخابی عالی برای سفری آسان و راحت خواهد بود.

آژانس مسافرتی تریپ با ارائه پرواز به تمامی فرودگاه‌های ایران و همچنین فرودگاه‌های بین‌المللی جهان، سفری آسان را برای شما آرزو دارد. همچنین می‌توانید برای رزرو انواع تور خارجی به سایر کشورهای آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکای جنوبی، به ما و تجربه ۱۷ ساله ما اعتماد کنید. برای مقایسه قیمت بلیط هواپیما و رزرو آن به www.trip.ir مراجعه کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید