اگر قصد واردات از چین بدون گمرک را دارید، باید بگوییم انجام این غیرممکن است و تنها در شرایطی خاص امکان‌پذیر است. اما با رعایت نکاتی که در این مطلب به آن اشاره خواهیم کرد، می‌توانید در کمترین زمان از این کشور واردات داشته باشید.

نحوه واردات از چین بدون گمرک چگونه است؟

در جهانی که تجارت بین‌المللی به‌سرعت در حال گسترش است، واردات کالا از چین برای کسب‌وکارها و مشتریان به یک فرصت بی‌نظیر تبدیل شده است. اما برای واردات کالا از این کشور به ایران باید چه اقداماتی را انجام داد؟ آیا می‌توانیم بدون گمرک کالاها را از چین به ایران وارد کنیم؟ آیا واردات از چین بدون گمرک قانونی است؟

اگر به دنبال پاسخ این سوالات هستید و می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان بارهای خود را از چین به ایران ارسال و گمرک ترخیص کنید این مطلب را تا انتها بخوانید.

آیا واردات کالا از چین بدون گمرک امکان‌پذیر است؟

باتوجه‌به قوانین واردات کالا در ایران، واردکردن کالاها از چین یا هر کشور دیگری بدون گمرک تقریباً غیرممکن است و ورود هر نوع کالایی از چین به ایران نیازمند پرداخت هزینه‌هایی و سپری‌کردن تشریفات گمرکی است. اما در شرایط استثنایی مانند شیوع ویروس کرونا، ممکن است واردات برخی کالاها از چین به ایران بدون نیاز به انجام تشریفات گمرکی امکان‌پذیر باشد.

درصورتی‌که تمایل به واردات کالا از چین بدون گمرک دارید، باید به یاد داشته باشید که این کار قانونی نبوده و ممکن است عواقب قانونی جدی برایتان به همراه داشته باشد. اگر می‌خواهید زمان انجام امور گمرکی را به حداقل برسانید بهترین راه، مشاوره و سپردن مراحل ترخیص به یک شرکت خبره و متخصص در این زمینه است.

چالش‌های واردات کالا از چین بدون گمرک

واردات کالا از چین بدون گمرک با چالش‌هایی همراه است. در ادامه، به برخی از این چالش‌ها اشاره خواهم کرد:

نحوه واردات از چین بدون گمرک چگونه است؟

قانونی نبودن: واردات کالا بدون گمرک قانونی نیست و در صورت انجام چنین فعالیتی به‌عنوان مجرم شناخته خواهید شد و این کار ممکن است عواقب جدی برایتان به همراه داشته باشد.

توقیف کالا در گمرک:  درصورتی‌که کالا بدون ورود به اماکن گمرکی وارد کشور شود و این موضوع توسط مقامات گمرکی شناسایی گردد، محصولات شما توقیف خواهد شد.

ممنوعیت واردات در آینده: ورود کالا به کشور بدون گمرک می‌تواند عواقب جدی نظیر ممنوعیت واردات در آینده را برای واردکنندگان به همراه داشته باشد.

باتوجه‌به این چالش‌ها، توصیه می‌شود که برای واردات کالاها از چین، به‌صورت قانونی و با رعایت مقررات گمرکی عمل کنید.

برای واردات کالا به‌صورت قانونی از چین چه مسیری باید طی شود؟

برای آن که بتوانید به‌صورت قانونی از چین به ایران واردات داشته باشید لازم است مراحلی را انجام دهید. در اولین قدم باید نیازهای بازار را بررسی کنید و متناسب با آن کالای وارداتی را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که کالای انتخاب شده باید اولا ممنوع نباشد، دوما تقاضای بالایی برای آن در بازار وجود داشته باشد و سوما مالیات و عوارض گمرکی پایینی داشته باشد.

در دومین گام باید تامین‌کنندگان چینی را شناسایی کنید. برای شناسایی تامین‌کنندگان معتبر می‌توانید به این کشور سفر کنید یا از طریق سایت‌های چینی آن‌ها را شناسایی و محصول موردنیازتان را خریداری کنید. پس از شناسایی تامین‌کننده باید با آن وارد مذاکره شوید و استعلام قیمت داشته باشید. پس از دریافت پیش‌فاکتور به‌منظور همکاری و خرید کالا نوبت آن است که با تامین‌کننده قرارداد ببندید.

حالا باید مراحل ثبت سفارش را انجام دهید و متناسب با کالای وارداتی مجوزهای موردنیازتان را دریافت کنید. مثلا اگر بخواهید واردات مواد خوراکی داشته باشید باید مجوز وزارت بهداشت را بگیرید. پس از ثبت سفارش نوبت آن است که ارز لازم را دریافت کنید.

انتخاب شرکت حمل‌ونقل معتبر و سپردن مراحل حمل به آن مرحله مهم دیگری است که باید انجام دهید. برای حمل بار از چین به ایران می‌توانید یکی از سه روش حمل دریایی، زمینی و هوایی را انتخاب کنید. ترخیص کالا از گمرک آخرین مرحله‌ای است که در واردات قانونی کالا از چین باید انجام دهید.

نحوه واردات از چین بدون گمرک چگونه است؟

به‌طورکلی مراحل کامل برای واردات از چین عبارت‌اند از:

  1. بررسی و تحلیل بازار
  2. انتخاب تامین‌کننده
  3. مذاکره و استعلام قیمت
  4. عقد قرارداد
  5. ثبت سفارش و دریافت مجوزهای موردنیاز
  6. تخصیص ارز و خرید کالا
  7. حمل‌ونقل
  8. ترخیص از گمرک

مزایای واردات مستقیم از چین

واردات مستقیم و قانونی کالا از چین مزایای بسیار زیادی برای تجار و بازرگانان به همراه می‌آورد که در ادامه با برخی از این مزایا آشنا می‌شویم:

  • با واردات مستقیم از چین، شما به بازار بزرگی دسترسی پیدا می‌کنید که پتانسیل بالایی برای فروش و رشد کسب‌وکار شما دارد.
  • با واردات مستقیم از چین، شما می‌توانید از طریق واردات محصولات قیمت مناسب به سود بالایی دست پیدا کنید.
  • با واردات مستقیم، شما به تنوع بیشتری از محصولات دسترسی پیدا می‌کنید و می‌توانید نیازهای مختلف بازار خود را تامین کنید.
  • با واردات مستقیم از چین، شما می‌توانید محصولات را بر اساس نیازهای خاص خود سفارشی‌سازی کنید. این امکان به شما کمک می‌کند تا محصولاتی را با برچسب و بسته‌بندی خاص، باتوجه‌به ترجیحات مشتریان خود، به بازار عرضه کنید.

واردات کالا از چین با سرمایه کم

بهتر است بدانید که بهترین روش برای واردات از چین با سرمایه کم، ثبت سفارش و خرید کالا از سایت‌های چینی است. با خرید کالا از سایت‌های چینی دیگر نیاز نیست هزینه‌های سنگین سفر به چین را پرداخت کنید و می‌توانید با سرمایه‌ای کم تجارت با چین را آغاز کنید. علاوه بر این توصیه می‌کنیم قوانین و مقررات گمرکی را بادقت ارزیابی کنید و کالاهایی را برای واردات انتخاب کنید که تعرفه مالیاتی و گمرکی پایینی دارند.

هزینه گمرک واردات کالا از چین

کلیه کالاها برای آن که بتوانند به‌صورت قانونی از چین به ایران وارد شوند باید وارد اماکن گمرکی شده و مراحل ترخیص را انجام دهند. یکی از مهم‌ترین الزامات برای خروج کالا از اماکن گمرکی پرداخت هزینه‌های گمرکی است. هزینه‌های گمرکی به مجموعه هزینه‌هایی اشاره دارد که تجار و بازرگانان بابت انجام عملیات یا خدمات گمرکی به سازمان امور گمرکی باید پرداخت کنند. این هزینه‌ها شامل موارد گوناگونی از قبیل هزینه انبارداری، بارگیری و تخلیه بار، کارشناسایی کالا، حقوق و عوارض گمرکی، سود بازرگانی و غیره است و باتوجه‌به نوع و ماهیت کالا محاسبه می‌شود.

نحوه واردات از چین بدون گمرک چگونه است؟

لیست کالاهای وارداتی از چین

انتخاب صحیح کالای وارداتی یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که میزان سود حاصل از واردات را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؛ بنابراین یکی از موضوعات مهمی که پیش از واردات کالا از کشور چین باید موردتوجه قرار گیرد انتخاب کالای مناسب جهت واردات است. برخی از پرسودترین کالاها برای واردات از کشور چین عبارتند از:

  • لوازم الکترونیکی
  • لوازم کامپیوتری
  • قطعات خودرو
  • لوازم جانبی موبایل
  • لوازم نور و روشنایی
  • قطعات صنعتی

چگونه در کمترین زمان واردات مستقیم و قانونی از چین داشته باشیم؟

اگر دغدغه زمان و هزینه واردات از چین را دارید و می‌خواهید ضمن انجام قانونی امور واردات در کمترین زمان بارهای خود را از اماکن گمرکی خارج کنید باید مراحل واردات و ترخیص را به افراد و شرکت‌های معتبر این حوزه مانند شرکت پی اس پی اکسپرس بسپارید. این مجموعه با داشتن نمایندگی در کشور چین و بهره‌مندی از نیروهای متخصص در این زمینه به شما کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان بارهای وارداتی خود را از چین ارسال و در کمترین زمان از اماکن گمرکی خارج کنید. برای مشاوره رایگان در این زمینه و استعلام قیمت می‌توانید با شماره ۰۲۱۴۲۲۸۱ تماس بگیرید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید