خبر مهم از افزایش سود سهام عدالت رسید که دولت قول داده است که به جاماندگان مبلغ ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت پرداخت کند.

پرداخت ۱۰ میلیون تومانی سود سهام عدالت برای این یارانه بگیران
به گزارش سلام نو به نقل از فردا، دولت قول داده است که به جاماندگان سهام عدالت مبلغ 10 میلیون تومان سود این چند سال را پرداخت کند.

خبر مهم از افزایش سود سهام عدالت رسید که دولت قول داده است که به جاماندگان مبلغ ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت پرداخت کند. سود سهام عدالت امسال دوبرابر شده و مرحله اول سود سهام عدالت به حساب سهامداران بزودی واریز خواهد شد. خبر خوش از سهام عدالت در ادامه میخوانیم ‌

مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: در خصوص اعطای سهام عدالت و آخرین جزئیات آن به گفته‌های وزیر امور اقتصاد استناد می‌کنیم که مطرح شد پیشنهاد اعطای سهام عدالت به مشمولان جدید به هیات دولت ارائه شده و درصورت موافقت اقداماتی شکل خواهد گرفت.

در ادامه دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت بیان کرد: باتوجه به نکات مطرح شده دریافت هرگونه مبلغی بابت هر خدمتی در خصوص سهام عدالت کاملا غیر قانونی است و هیچ ثبت‌نامی برای اعطای سهام عدالت به مشمولان جدید در حال حاضر وجود ندارد و امیدواریم که افراد به این نکات توجه کافی را داشته باشند تا فریب نخوردند.

او در نهایت مطرح کرد: اگر بنا باشد برای اعطای سهام عدالت به مشمولان جدید اقدامی صورت گیرد حتما توسط وزیر اقتصاد و مراجع ذی‌ربط اطلاع‌رسانی و مراحل و اقدامات مورد نیاز آن اعلام خواهد شد.

جاماندگان سهام عدالت بخوانند

گرچه اختصاص سهام عدالت به ۴.۷ میلیون نفر به تصویب مجلس رسیده و قانونا باید پرداخت شود برخی وزارتخانه‌ها هنوز با عرضه سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر برای سهام عدالت موافقت نکرده‌اند.

در حال حاضر حدود ۴.۷ میلیون نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی فاقد سهام عدالت هستند که باید به این افراد سهام تعلق بگیرد.

اختصاص سهام عدالت به جاماندگان بر اساس مصوبه سال ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی باید انجام می‌شد که این اقدام صورت نگرفت. در بودجه سال ۱۴۰۲ نیز این موضوع گنجانده نشد. بنابراین نمایندگان مجلس این طرح را به صحن علنی بردند که با اختصاص سهام به جاماندگان موافقت شد. با این حال هنوز پس حدود دو سال این موضوع شکل اجرایی به خود نگرفته است.

وزیر اقتصاد درخصوص آخرین وضعیت سهام عدالت جاماندگان اعلام کرده که شناسایی افراد مشمول سهام عدالت انجام شد و چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تایید شدند. مراحل قانونی برای عرضه سهام به این افراد باید اجرا می شد که امیدواریم تا پایان بهمن موافقت وزارتخانه‌های مربوطه را برای این کار بگیریم. برخی از وزارتخانه‌ها هنوز با عرضه سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر برای سهام عدالت موافقت نکرده‌اند.

اگرچه دولت سیزدهم در افزایش سود سهام عدالت عملکرد قابل قبولی داشته و سود آن را از حدود ۷۰ هزار تومان به ۶۰۰ هزار تا یک میلیون و۲۰۰ هزار تومان افزایش داده، انتظار می‌رود در پرداخت سهام به جاماندگان نیز اقدام مقتضی صورت گیرد. دولت می‌گوید منابع لازم برای تخصیص سهام عدالت به جاماندگان را ندارد.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت مدتی قبل در این خصوص به ایسنا گفت که دولت برای تامین این منابع می‌تواند به ۱۱ شرکت سرمایه‌پذیر که در دولت قبل از سبد سهام عدالت خارج شد مراجعه کنند. پالایشگاه نفت تهران، بانک ملت و برخی دیگر از جمله این شرکت‌ها هستند.

طبق آخرین برآوردها، ارزش سهام عدالت در حال حاضر به ۱۴ میلیون و ۲۷۶ هزار تومان رسیده که ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت هشت میلیون و ۵۶۵ هزار و ۹۵۰ تومان برآورد می شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید