غلامعلی حداد عادل گفت: تهران ۳۰نفر نماینده می‌خواهد و تاکنون بیش از ۲هزار نفر برای شهر تهران داوطلب مجلس شدند .

حدادعادل: لیست ۳۰ نفره شانا در تهران به‌زودی معرفی می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: باید به زودی لیست سی نفره‌ای را به مردم معرفی کنیم و در گام اول هم بر حسب تخصص داوطلبان را تفکیک می‌کنیم؛ ۱۴ کانون تخصصی انقلاب در این زمینه تشکیل شده و در این زمینه مصاحبه‌ها با داوطلبان را از فردا شروع می‌کنیم؛ اگرچه ملاحظاتی در لیست نهایی وجود دارد.

غلامعلی حداد عادل روز شنبه در نشست تبیین فرآیند انتخاباتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با تبریک چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر، گفت: حضرت امام (ره) مسیر ملت ایران را به سوی نور هدایت کرد و شهدا هم با خون خود پیروزی ملت را ممکن ساختند.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی را ایجاد حکومت دینی عنوان کرد و افزود: اندیشه غرب با کنار گذاشتن پرونده حکومت دینی، از دوره رنسانس به این جمع بندی رسید که باید به سمت سکولاریسم (جدایی دین از حکومت) حرکت کند و این تفکر یکی از اصول عصر رنسانس و تفکر غرب بود، اما پیروزی انقلاب اسلامی خط بطلانی بر این اندیشه کشید و حضرت امام مردم با میدان آوردن مردم، حکومتی بر مبنای تفکر دینی پایه ریزی کرد.

حداد عادل، اعتقاد به خدا در حکومت دینی را پشتوانه اخلاق دانست و تاکید کرد: اگر می‌خواهید به ادعاها و فلسفه‌بافی حکومت در غرب نگاه کنید ببینید که اکنون در غزه چه می‌گذرد این بی رحمی و بی اخلاقی در کشتن هزاران زن و کودک از سوی آمریکایی است که خود را مظهر فرهنگ غرب می‌داند و حرف اخلاقی می‌زند، اما در عمل برای تامین منافع خود هر طور که خواست رفتار می‌کند؛ بنابراین حقانیت انقلاب اسلامی با شناخت دشمن آن یعنی آمریکا شناخته می‌شود.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره حرکت در مسیر «ایمان» و «امید»، گفت: این دو کلید واژه را رهبر انقلاب بیان کردند و فرمودند که «قله نزدیک است» اکنون جمهوری اسلامی مقابل همه توطئه‌ها، فشارها، تحریم‌ها و همه شبکه‌های معاند، چون سرو ایستاده و استوار مانده است.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تصریح کرد: فشارهای غرب را هیچ کشوری نمی‌تواند تحمل کند و این حاصل مقاومت مردم ایران است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ۴۵ سال است که به آمریکا نه می‌گوید و امروز هم کشوری سربلند است و به دست خود مردم اداره می‌شود.

حداد عادل با اشاره به شعار فراگیر مردم در اوایل انقلاب (استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی) گفت: استقلال و آزادی از هم جدا نیست و ما برای رسیدن به این اهداف مهم همه توان و ظرفیت خود را به کار گرفته ایم.

وی با بیان اینکه انتخابات نقش مهمی در تحول و خدمت به کشور دارد گفت: جمهوری اسلامی در اسلامیت خود، رای مردم را محترم می‌شمارد، چون احترام به رای مردم جز آموزه‌های دینی ماست.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب بیان داشت: تهران ۳۰نفر نماینده می‌خواهد و امروز بیش از ۲هزار نفر برای شهر تهران داوطلب مجلس شدند یعنی به ازای هر کرسی نمایندگی تهران بین ۷۰تا ۸۰نفر ثبت نام کردند. باید این واقعیت در ذهن داوطلبان باشد که شانس رقابت یک به ۸۰ است و باید این واقعیت پذیرفته شود.

وی، نمایندگان تهران را پیشران مجلس خواند و گفت: کسی که می‌خواهد نماینده مردم تهران شود باید علم و دانش کافی از جمله در حوزه اقتصاد داشته باشد.

حدادعادل تصریح کرد: نماینده باید به نیازهای کشور توجه کند و با توجه به واقعیت‌های جامعه قانون تدوین و تصویب کند.

وی افزود: باید به زودی لیست سی نفره به مردم معرفی کنیم و در قدم اول بر حسب تخصص داوطلبان را تفکیک می‌کنیم. ۱۴ کانون تخصصی انقلاب در این زمینه تشکیل شده و افراد را بر حسب تخصص به این کانون معرفی می‌کنیم و این مصاحبه‌ها از داوطلبان فردا شروع می‌کنیم و ملاحظاتی هم در لیست نهایی وجود دارد.

حداد عادل با اشاره به روند مصاحبه داوطلبان مجلس جهت معرفی در لیست ۳۰ نفره گفت: جامعه از ما انتظار دارد که حتما داوطلبان بیشتری از زنان به مجلس راه پیدا کند و حتما این کار را خواهیم کرد این باور ما است.

وی خطاب به داوطلبان مجلس شورای اسلامی گفت: نفس حضور شما امید بخش است و قطعا رهبر انقلاب که بر مشارکت تاکید کردند از این موضوع خوشحال هستند، اما بدانید تنها جای خدمتگزاری به کشور مجلس نیست این کشور مسائلی دارد که امیدوارم به دست شماها حل شود.

نشست تبیین فرآیند انتخاباتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شنبه شب با حضور محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید