ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای حملات تجاوزکارانه بامداد امروز آمریکا به خاک این کشور را نقض حاکمیت آن دانست.

بغداد: حملات تجاوزکارانه آمریکا نقض حاکمیت عراق است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا ، ریاست جمهوری عراق اعلام کرد: تجاوز آمریکا به شهر «القائم» در استان الانبار و مناطق مرزی در غرب این کشور، نقض آشکار حاکمیت عراق است.

در این بیانیه آمده است: به طور کلی هدف از این حملات، تشدید تنش و تهدید امنیت و ثبات منطقه است.

ریاست جمهوری عراق همچنین با اشاره به مذاکرات بغداد و واشنگتن درباره برنامه خروج نظامیان آمریکا و پیامدهای این حملات برای مذاکرات، تاکید کرد: این حملات شانس موفقیت مذاکرات درباره سازماندهی فعالیت ائتلاف بین‌المللی در عراق را تضعیف می‌کند. این تهدیدهای مداوم ممکن است منجر به از بین رفتن امنیت و ثبات در منطقه شود.

این بیانیه پس از آن صادر شد که ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد امروز از انجام حملات به مواضعی در خاک سوریه و عراق خبر داد.

آمریکا مدعی است که این حملات در اقدامی تلافی جویانه نسبت به کشته شدن سه نظامی این کشور در پایگاهی در شمال شرق اردن صورت گرفته است.

«یحیی رسول» سخنگوی نیروهای مسلح عراق بامداد شنبه با تأیید حمله آمریکا به غرب کشورش گفت که این حملات نقض حاکمیت و تضعیف تلاش دولت بغداد برای برقراری ثبات در کشور است.

دولت عراق نیز در واکنش به حملات امروز آمریکا به مناطقی در غرب این کشور تاکید کرد که ائتلاف بین المللی از ماموریت و اختیارات محول شده به آن، فراتر رفته و به تهدیدی برای امنیت و ثبات عراق تبدیل شده است.

در همین راستا، وزارت کشور عراق نیز بعد از ظهر امروز اعلام کرد که در اعتراض به تجاوزات آمریکا به خاک این کشور، کاردار سفارت واشنگتن در بغداد را احضار کرده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید