تاکتیک‌های سیا شامل تلاش‌هایی برای تبدیل تلویزیون‌های هوشمند - تلویزیون‌هایی با اتصال آنلاین - به دستگاه‌های شنود بود. دادستان‌ها ادعا کردند که او پشت «مضرترین افشای اطلاعات طبقه بندی شده در تاریخ آمریکا» بوده است.

این هکر به چهل سال زندان محکوم شد + جزییات

 ۴۰ سال زندان برای هکر سیا به دلیل بزرگترین سرقت اطلاعات در تاریخ آمریکا تعیین شد.

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، یک مهندس نرم‌ افزار سابق سیا که با ادعای ارائه اطلاعات محرمانه گسترده به ویکی‌لیکس، متهم شده بود، توسط یک قاضی نیویورک به ۴۰ سال زندان محکوم شد.

دادستان های فدرال درخواست کرده بودند. جاشوا شولت، مهندس سیا که متهم به انجام بزرگترین سرقت اسرار آمریکا در تاریخ سیا است، به اتهام جاسوسی، هک رایانه، تحقیر دادگاه، اظهارات نادرست به اف بی آی و داشتن پورنوگرافی کودکان به حبس ابد محکوم شود. شولت ۳۵ ساله ظاهراً منبع انتشار به اصطلاح Vault ۷ توسط ویکی لیکس در سال ۲۰۱۷ بود که روش‌های مورد استفاده سیا برای هک گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌ها را افشا کرد.

این گزارش نشان داد که چگونه ایالات متحده از دولت‌های خارجی، مظنونان تروریسم و سایر اهداف، جاسوسی می‌کرد و باعث شرمساری بزرگی برای سازمان‌های اطلاعاتی واشنگتن شد. همچنین گزارش شده است که یک توطئه مخفی سیا برای ربودن یا ترور بنیانگذار ویکی لیکس، جولیان آسانژ، در حال اجرا است.

شولت قبل از دستگیری در سال ۲۰۱۸ به ایجاد ابزارهای هک کمک کرده بود که بعداً در اختیار ویکی لیکس قرار داد.

تاکتیک‌های سیا شامل تلاش‌هایی برای تبدیل تلویزیون‌های هوشمند - تلویزیون‌هایی با اتصال آنلاین - به دستگاه‌های شنود بود. دادستان‌ها ادعا کردند که او پشت «مضرترین افشای اطلاعات طبقه بندی شده در تاریخ آمریکا» بوده است.

شولت در طول محاکمه خود در ژوئیه ۲۰۲۲ استدلال کرد که سیا و اف بی آی او را قربانی نشت تحقیرآمیز اطلاعاتی کردند که می‌توانست توسط صدها نفر دیگر به سرقت رفته باشد. او همچنین مدعی شد که انگیزه‌ای برای انجام چنین افشاگری ندارد. او در جریان دادگاه روز پنج‌شنبه، از شرایط وحشتناک سلول زندان نیویورک خود که آن را «قفس شکنجه» نامید، شکایت کرد و گفت که دادستان‌ها به دنبال «انتقام» هستند، زیرا قبلاً به او توافق نامه‌ای داده بودند که خواستار محکومیت ۱۰ سال زندان شده بود.

جسی فورمن، قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده گفت که شولت به دلیل «خشم، کینه توزی و نارضایتی درک شده» علیه روسای سیا، پس از نادیده گرفتن شکایات وی در مورد شرایط کاری، انگیزه داشته است. قاضی گفت، پس از زندانی شدن در سال ۲۰۱۸، برنامه نویس سابق به تلاش برای افشای مطالب طبقه بندی شده در آنچه دادستان ها آن را «جنگ اطلاعاتی» با دولت ایالات متحده می‌نامیدند، ادامه داد.

به گفته دادستان، بازرسان اف بی آی در حین اجرای حکم بازرسی در پرونده جاسوسی، یک حافظه پنهان رمزگذاری شده حاوی بیش از ۳۰۰۰ تصویر و ویدئو را که آزار جنسی کودکان را در رایانه خانگی شولت به تصویر می‌کشد، پیدا کردند. بیش از شش سال از محکومیت ۴۰ سال زندان او ناشی از اتهامات پورنوگرافی بود. اگرچه فورمن درخواست وزارت دادگستری ایالات متحده برای حبس مادام العمر شولت را نپذیرفت، اما با اعمال «تقویت تروریسم» موافقت کرد، ماده قانونی که مجازات‌های شدیدتری را برای جرایم مرتبط با تروریسم مجاز می کند. آسانژ که از سال ۲۰۱۹ در حال مبارزه با استرداد به ایالات متحده در لندن زندانی است، با ۱۷ اتهام جاسوسی با ۱۷۵ سال زندان مواجه است.

کد خبرنگار: ۲۰
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید