این به معنای چرخش به نفع بایدن است که در همین نظرسنجی در ماه دسامبر ۴۷ به ۴۶ تنها با فاصله یک درصد ترامپ را شکست داده بود. 

در نظرسنجی جدید ترامپ از بایدن شکست خورد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس بر اساس نتایج نظرسنجی جدید دانشگاه کوئینیپیاک، جو بایدن در یک رقابت فرضی با دونالد ترامپ توانست با کسب ۵۰ درصد حمایت در مقابل ۴۴ درصد، نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان را شکست دهد.

در میانه نشانه‌ها از شکاف جنسیتی فزاینده در حمایت از دو نامزد پیشتاز انتخابات آمریکا، رئیس‌جمهور این کشور جو بایدن توانست در نظرسنجی جدید با فاصله شش درصد رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ را شکست دهد.  

نظرسنجی ملی جدید دانشگاه کوئینیپیاک نشان داد در یک رقابت فرضی بایدن نامزد پیشتاز حزب دموکرات ۵۰ درصد حمایت رای‌دهندگان ثبت‌نامی را کسب می‌کند، در حالی که ۴۴ درصد از ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان حمایت کردند. 

این به معنای چرخش به نفع بایدن است که در همین نظرسنجی در ماه دسامبر ۴۷ به ۴۶ تنها با فاصله یک درصد ترامپ را شکست داده بود. 

بایدن همچنین در نظرسنجی جدید توانست حمایت اکثریت مستقل‌ها را با امتیاز ۵۲ درصد کسب کند، در حالی که حمایت از ترامپ ۴۰ درصد بود. 

این نظرسنجی همچنین حاکی از شکاف جنسیتی در حمایت از ساکن فعلی و سابق کاخ سفید بود. پنجاه و هشت درصد زنان گفتند از بایدن حمایت می‌کنند که در مقایسه با ۵۳ درصد دسامبر افزایش داشت. در عین حال، ۵۳ درصد مردان گفتند از ترامپ حمایت می‌کنند که در مقایسه با دسامبر که ۵۱ درصد بود، تغییر چشمگیری نداشت. 

به باور تحلیلگر نظرسنجی دانشگاه کوئینیپاک تیم مالوی، «جمعیت جنسیتی داستانی را بیان می‌کند مبنی بر این که با کمک زنان، بایدن تنها در چند هفته توانست تساوی با ترامپ را به برتری متوسط برای خود تبدیل کند». 

در حالی که تنور انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با برگزاری رقابت‌های مقدماتی در حال داغ شدن است، بایدن با تعداد انگشت شماری رقیب نه چندان جدی در حزب دموکرات مواجه است؛ رقابت جمهوری‌خواهان هم برای تعیین نامزد نهایی به رقابت بین ترامپ و نیکی هیلی نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل تبدیل شده است. 

هیلی به‌رغم درخواست‌ها برای کناره‌گیری به نفع ترامپ و تقویت موضع او، به نظرسنجی‌هایی اشاره می‌کند که نشان می‌دهد او در برابر بایدن بهتر از ترامپ عمل می‌کند. 

در نظرسنجی کوئینیپیاک در حالی که بایدن، ترامپ را در رقابت دو نفره مغلوب کرد، هیلی توانست در یک رقابت دیگر به فرض آن که او نامزد نهایی جمهوری‌خواهان و بایدن نامزد نهایی دموکرات‌ها باشد، رئیس‌جمهور آمریکا را شکست دهد.

تحلیلگر نظرسنجی دانشگاه کوئینیپاک مالوی معتقد است هیلی این برتری را مدیون حمایت مستقل‌هاست. اما در عین حال به این موضوع اشاره کرد که با اضافه شدن نامزدهای حزب سوم به رقابت فرضی، امتیاز هیلی افت پیدا کرد. 

پیش‌تر، اغلب آمریکایی‌ها در نظرسنجی جدید رویترز/ایپسوس که همزمان با پیروزی دوم ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه انجام شد، از این که دوباره مجبور شوند در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ بین او و بایدن یکی را انتخاب کنند، ابراز ناراحتی کردند.

قرار است انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در کارولینای جنوبی آخر هفته (شنبه یا یکشنبه) برگزار شود. نوادا هم ایالت بعدی است که جمهوری‌خواهان در آن رقابت خواهند کرد و بعد از آن اواخر فوریه کارولینای جنوبی محل رقابت آن‌ها خواهد بود. 

نظرسنجی جدید دانشگاه کوئینیپیاک بین ۲۵ و ۲۶ ژانویه (پنجم تا ششم بهمن) با شرکت هزار و ۶۵۰ رای‌دهنده آمریکایی در سراسر ایالات متحده با حاشیه خطای مثبت و منفی ۲.۴ درصد انجام شد. 

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید