سالار عقیلی و ایرج « حسین خواجه امیری » خوانندگان مشهور موسیقی سنتی ایرانی در صفحه شخصی اینستاگرام خود ویدیویی از پشت صحنه کنسرت مشترکشان در نیشابور منتشر کرد مورد توجه کاربران قرار گرفت.

اجرای اختصاصی و زیبای سالار عقیلی برای استاد خواجه امیری! + فیلم

به گزارش سلام‌نو، حسین خواجه امیری ۱۱دی ۱۳۱۱ در خالدآباد نطنز در خانواده‌ای هنرمند به دنیا آمد.

نام مستعار حسین خواجه امیری ، ایرج است. استاد ایرج پدر همایون خواجه امیری، هومن خواجه امیری و هاله خواجه امیری از همسر اول خود و توران صولت تاش و احسان خواجه‌امیری (خواننده و آهنگساز) و الیکا خواجه امیری (نوازنده) از همسر دوم خود می‌باشد.

پدربزرگ استاد ایرج از خوانندگان بنام زمان ناصرالدین شاه بود و پدرش که از صدایی خوش و رسا برخوردار بود و ردیف می‌دانست، مدت‌ها او را تحت تعلیم خویش قرار می‌دهد.

استاد ایرج در همان زمان در مراسم تعزیه‌خوانی شرکت می‌کرد و نزد تعزیه‌خوانانی که ردیف و دستگاه می‌دانستند به یادگیری آواز پرداخت.

وی پس از پایان تحصیلات ابتدایی به تهران رفت و در سال ۱۳۲۶ به مکتب ابوالحسن صبا راه یافت و دو سال پیاپی در حضور او دانسته‌های خویش را تکمیل کرد و به وسیله وی به رادیو ایران معرفی شد.

در آن جا به اجرای برنامه با ارکستر ابراهیم خان منصوری پرداخت.

وی پس از مدتی به دانشکده افسری رفته و شب‌های جمعه که مرخصی داشته از ساعت ۳۰: ۷ تا ۸ در برنامه ارتش شرکت و با ارکستر محمد بهارلو به اجرای برنامه می‌پرداخت.

در همان زمان به خاطر محدودیت‌های ارتش نام مستعار (ایرج) را که در اصل نام برادرش بود برای خود برگزید.

سالار عقیلی متولد 11 آذر 1356 در تهران ، خواننده موسیقی سنتی است.

دانش اموخته هنرستانی موسیقی سوره و فارغ التحصیل لیسانس رشته بازیگری تئاتر می باشد که از 8 سالگی نواختن ساز را شروع کرد و حالا می خواند.

ایشان اولین کسی که در ایران حنجره خود را بیمه کرده است.

کد خبرنگار: ۲۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید