در بازار خودرو امروز خبری از کاهش قیمت هیچ محصولی نیست و تمامی خودروهای مورد بررسی اعم از داخلی و مونتاژی روند رو به رشدی را در پیش گرفته‌اند.

تاثیر افزایش دلار بر قیمت خودروهای سایپا و ایران خودرو / پژو ۲۰ میلیون گران شد

قیمت خودرو امروز، دوشنبه، ۹ بهمن ۱۴۰۲، روند صعودی را در پیش گرفت و تکانه‌های شدیدی در بازار مشاهده می‌شود. افزایش قیمت خودروها را می‌توان پاسخ بازار خودرو به افزایش نرخ ارز دانست که می‌تواند آرامش نسبی بازار خودرو را از بین ببرد.

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، قیمت خودرو امروز پس‌لرزه‌های ارزی را تجربه می‌کند. در بازار خودرو امروز خبری از کاهش قیمت هیچ محصولی نیست و تمامی خودروهای مورد بررسی اعم از داخلی و مونتاژی روند رو به رشدی را در پیش گرفته‌اند.

افزایش قیمت خودروها را می‌توان واکنشی به افزایش نرخ ارز دانست. طبق بررسی‌ها تا ظهر امروز قیمت هر دلار تا ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان هم افزایش پیدا کرد. ادامه این روند می‌تواند آرامش نسبی بازار خودرو را برهم زند و تمام رشته‌های وزارت صمت مبنی بر گفتاردرمانی را پنبه کند.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی در اکثر محصولات افزایشی است و تنها چند خودرو با ثبات قیمت نسبت به روزهای گذشته مواجه هستند.

پرچمدار افزایش قیمت در بازار محصولات داخلی، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ است که در سال گذشته توسط شرکت ایران‌خودرو از خطوط تولید کنار گذاشته شد. این خودرو با ۲۰ میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روزگذشته، در نهایت ۵۷۵ میلیون تومان از سوی فروشندگان قیمت‌گذاری می‌شود.

دنا پلاس دنده‌ای به دلیل عدم انطباق با استانداردهای ۸۵گانه مدتی است که از سوی شرکت ایران خودرو به بازار عرضه نمی‌شود، این کاهش عرضه می‌تواند دلیل افزایش قیمت ۹ میلیون تومانی دنا پلاس به شمار بیاید. دنا پلاس دنده‌ای در میان خریداران و فروشندگان ۷۵۹ میلیون تومان داد و ستد می‌شود.

شاهین دنده‌ای محصول گروه خودروسازی سایپا در بازار خودرو امروز ۶۷۵ میلیون تومان به فروش رسید تا افزایش قیمت ۸ میلیون تومانی نسبت به روزگذشته را به نام خود ثبت نماید.

گران‌ترین خودرو اتوماتیک ساخت داخل یا همان تارا v۴ دنده اتوماتیک نیز با قیمت ۱.۰۸۰ میلیون تومان نسبت به روزگذشته با افزایش قیمت ۱۶ میلیون تومانی معامله شد.

قیمت خودروهای مونتاژی

بیشترین افزایش قیمت در این بخش از بازار خودرو متعلق به دو شرکت بزرگ خودروساز بخش خصوصی است.

دو محصول آریزو ۶ پرو و تیگو ۷ پرو شرکت مدیران خودرو بیشترین افزایش قیمت را به نام خود ثبت کرده‌اند. آریزو ۶ پرو با ۸۰ میلیون تومان و تیگو ۷ پرو با ۴۷ میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روزگذشته در بازار قیمت گذاری شدند. هر یک از این دو محصول به ترتیب ۱.۵۵۰ و ۱.۸۵۰ میلیون تومان از سوی مالکین اعلام قیمت می‌شوند.

محصولات شرکت خودروسازی کرمان موتور نیز با افزایش قیمت چشم‌گیری در بازار خودرو مواجه هستند. خودرو جک S۵ نیوفیس و پیکاپ کی ام سی T۸ هر کدام به ترتیب با قیمت نهایی ۱.۶۵۰ میلیون تومان و ۱.۵۶۰ میلیون تومان در بازار معامله شدند تا افزایش قیمت ۱۱ و ۲۱ میلیون تومانی را نسبت به روزگذشته به نام خود ثبت کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید