نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور در سال آینده ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

افزایش ۳۰ درصدی یارانه معیشتی این افراد + ماجرا چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، نمایندگان مجلس در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ در بخش هزینه‌ای، بند الحاقی ۳ تبصره (۱۵) را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور به میزان ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

واریز یارانه معیشتی جدید ۶۰۰ هزارتومانی برای سرپرستان خانوار

حسین خدرویسی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد، آخرین رقم پرداختی مستمری مددجویان را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون، مستمری مددجویان امسال باید ۴۰ درصد افزایش می‌یافت، گفت: از ابتدای سال جاری مستمری مددجویان ۲۰ درصد افزایش یافت و از شهریورماه نیز ۲۰ درصد افزایش دیگر انجام شد تا رشد ۴۰ درصدی پرداختی مستمری محقق شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اظهار کرد: در حال حاضر خانواده‌های تک نفره ۷۷۰ هزار تومان مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.

خدرویسی خاطرنشان کرد: به خانواده‌های ۲ نفره یک میلیون ۹۰ هزار تومان و به خانواده‌های سه نفره یک میلیون و ۵۲۵ هزار تومان مستمری پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: خانواده‌های چهار نفره یک میلیون و ۹۶۰ و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در خصوص مستمری سال آینده مددجویان نیز گفت: تاکنون افزایش ۳۰ درصدی مستمری در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصویب شده که منتظر تأیید آن در صحن علنی مجلس هستیم.

واریزی ۶۰۰ هزارتومانی یارانه معیشتی برای سرپرستان خانوار طی ساعات آینده

هفته گذشته خبرهای خوشی مبنی بر افزایش یارانه کالابرگ الکترونیکی دهک های ۱ تا خبر به گوش می رسد. گویا قرار است دولت یارانه جدیدی در قالب کالابرگ الکترونیکی ۱ میلیون تومانی بحساب هر ایرانی پرداخت کند. سوای یارانه کمک معیشت جدید دولت، هر ماه مبلغ ۵۲۰ هزارتومان در کارت کالابرگ الکترونیکی شارژ می شود.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور گفت: در بسیاری از سازمان‌ها بن کارت برای خرید محصولات غذایی در اختیار پرسنل‌شان قرار می‌دهند تا آنها خرید کنند و این کارت‌ها قابلیت شارژ دارند. بنابراین از بن‌کارت نیز می‌توان در این بخش استفاده کرد و به مردم بن‌کارت خرید گوشت قرمز داد.سلام نو

افشین صدر دادرس، با اشاره به اینکه اگر افزایش قیمت دام و گوشت ناشی از گرانفروشی عوامل تولید یا بازار بود واردات می‌توانست باعث تنظیم بازار شود، گفت:ولی افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار ناشی از افزایش هزینه‌های تولید است.

مزایای اختصاص کالابرگ الکترونیکی به کارگران چیست؟

وی ادامه داد: باید این سوال را پرسید که آیا واردات، قیمت گوشت در تهران و شهرستان را تحت تاثیر قرار داده است؟ آیا قیمت گوشت با واردات در قصابی‌ها کاهشی شده است؟ آیا این گوشت‌ها به میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کل شهرستان‌ها می‌رود و یا فقط مختص کلانشهرها است؟

صدر دادرس تصریح کرد: قرار بود با حذف ارز ترجیحی یارانه‌ها از طریق کالابرگ الکترونیک به بخش کشاورزی بازگردد تا توان خرید مردم بالا رود. قبل از مردمی سازی یارانه‌ها ۴۵ هزار تومان یارانه به هر نفر تعلق می‌گرفت اما بعد از مردمی سازی یارانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان شد. در واقع این پول داده شده که مردم خرید کنند ولی سازوکار آن ناقص است. یعنی مردم پول را دریافت کرده‌اند، ولی یارانه دقیقا جای خود قرار نگرفته است.

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: سال گذشته به دنبال خرید تضمینی دام زنده بودیم ولی کسی توجه نکرد. اگر خرید تضمینی انجام می‌شد امروز قیمت‌ها اینگونه نبود. یا اگر در سامانه بازارگاه سهمیه پرواربندها به درستی تخصیص داده می شد، مشکل نهاده نداشتیم.

به گفته وی خرید تضمینی برای وقتی است که محصول در بازار زیاد بوده و جذب بازار نمی شود، در نتیجه قیمتش از قیمت تمام شده‌ پایین تر می‌شود و دولت برای اینکه از تولیدکننده حمایت کند محصول را به قیمت تمام شده با سود عادلانه خرید می‌کند و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار می‌دهد.

شرایط دریافت بن کارت کالابرگ الکترونیکی گوشت

صدر دادرس با بیان اینکه باید سازوکار کالابرگ الکترونیکی در کشور کامل شود، گفت:اگر دولت می‌تواند باید مبلغ یارانه را برای مردم بالا ببرد و یارانه دقیقا در جای خود بنشیند. همچنین در بسیاری از سازمان‌ها بن کارت برای خرید محصولات غذایی در اختیار پرسنل قرار می دهند و این کارت‌ها شارژ می شود و آنها خرید انجام می دهند. می شود از بن‌کارت نیز برای خرید گوشت قرمز استفاده کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: ٢٧هزار و ۶۶۵ کودک در خراسان رضوی تحت پوشش کالابرگ الکترونیک قرار دارند که ۶٠٠هزارتا یک میلیون تومان برای هر کودک کمک هزینه تعذیه در نظر گرفته شده است.

یعقوبعلی نظری صبح امروز در حاشیه جلسه شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین وضعیت کالابرگ الکترونیکی استان خراسان رضوی عنوان کرد: موضوع ایجاد زمینه برای مردم مخصوصا قشری است که توانمندی کمتری در استفاده از مواد غذایی و کالاهای اساسی با همان قیمت های معین شده دارند که خیلی موضوع مهمی در سلامت و آینده جامع است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۱۱ قلم کالا طرح کالابرگ الکترونیکی درگذشته عرضه می شد اظهار کرد: آنچه که هدف اصلی در کالابرگ است این امکان و این ظرفیت است که ۱۶ قلم کالای اساسی و پر مصرف مورد نیاز خانواده از طریق کالابرگ با قیمت یارانه‌ای در شعب متعدد برای مردم عرضه شود.

استاندار خراسان رضوی ضمن اعلام فراهم بودن امکان تهیه کالای یارانه‌ای برای اقشار کم درآمد استان تصریح کرد: حدود یک میلیون و ٧٠٠هزار خانواده تحت پوشش کالابرگ قرار دارند که نزدیک به ۵٠درصد این خانوارها از این امکان استفاده کرده‌اند و در این زمینه از استان‌های پیش رو کشور هستیم.

به گفته وی ٨٣۵هزار خانواده در استان وجود دارند که از کالابرگ الکترونیک استفاده و کالاهای اساسی را دریافت کرده‌اند.

نظری ضمن ابراز امیدواری خاطرنشان کرد: با توجه با این زمینه امیدواریم خانواده‌های بیشتری که تحت پوشش کالابرگ الکترونیک هستند بتوانند از این امکان و ظرفیت استفاده کنند.

وی افزود: ١۶ قلم کالا از جمله چند مورد لبنیات، پروتئین، میوه‌ها مانند سیب و کالاهای دیگری که به عنوان کالاهای اساسی مورد نیاز عموم مردم و برای نیازهای بدن شناخته شده در لیست این کالاها گنجانده شده است.

استاندار خراسان رضوی درباره کالابرگ کودکان گفت: برای کودکان اگر به موقع مواد مورد نیاز بدنشان تامین نشود شرایط آسیب پذیری خاصی دارند و برای این موضوع ٢٧هزار و ۶۶۵ کودک در خراسان رضوی تحت پوشش کالابرگ الکترونیک قرار دارند.

٢٧هزار و ۶۶۵ کودک در خراسان رضوی تحت پوشش کالابرگ الکترونیک قرار دارند که ۶٠٠هزار تا یک میلیون تومان برای هر کودک کمک هزینه تعذیه در نظر گرفته شده است.

گفتنی است در این طرح برای دهک اول تا پنجم، ۱۰ میلیون ریال به ازای هر نفر و برای دهک ششم تا هفتم، ۶ میلیون ریال به ازای هر کودک اختصاص خواهد یافت و در خانواری که نیاز است برای ۲ فرزند تامین غذایی اتفاق بیفتد، ۲۰ میلیون ریال برای خانوار مربوطه در دهک درآمدی یک تا پنج و ۱۲ میلیون ریال برای خانوار دهک درآمدی ۶ و هفت در نظر گرفته می‌شود.

هم اکنون به خانوارها پیامک ارسال شده و اگر خانواده‌ای در دهک یک تا پنج قرار دارد۱۰ میلیون ریال اعتبار کالابرگ دریافت می‌کند و خانواده ها می‌توانند از محل طرح کالابرگ الکترونیک اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنند.

خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به برنامه کاربردی “شما” لیست اقلام و فروشگاه‌های دارای شرایط در این برنامه را مشاهده و به آن‌ها مراجعه کنند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید