بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه ادعا کرد که بسیاری از رهبران حماس در قطر حضور دارند و این کشور باید از نفوذ خود برای فشار به حماس استفاده کند.

نتانیاهو خواستار دخالت بیشتر قطر برای فشار به حماس شد

به گزارش سلام نو به نقل از "الجزیره", نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خبرنگاران گفت که قطر میزبان حماس است و از آن حمایت مالی می‌کند و باید از این موقعیت برای اعمال فشار بر این گروه در زمینه آزادی اسرای اسرائیلی که هنوز در غزه هستند, استفاده کند.

چند تن از اعضای ارشد حماس در قطر زندگی می‌کنند و قطر نقش میانجی مهمی در طول جنگ اسرائیل در غزه ایفا کرده است و اوایل این ماه در دستیابی به توافق که منجر به ورود تجهیزات پزشکی به نوار شد نقش داشت. این کشور همچنین در اواخر سال گذشته میلادی در دستیابی به یک توافق میان حماس و رژیم صهیونیستی که بر اساس آن تعدادی از اسرای فلسطینی و اسرائیلی آزاد شدند, نقش داشت.

هنگامی که از نتانیاهو در مورد انتقاد وی از نقش میانجی گری قطر سوال شد وی به خبرنگاران گفت: «من هیچ اظهار نظری را پس نمی‌گیرم.»

پیش‌تر رسانه‌ها فایل صوتی از نتانیاهو در دیدار با خانواده‌های اسرای صهیونیست منتشر کردند که او در آن مدعی شده بود که نقش میانجیگری قطر در مبادله اسرا با حماس مشکل‌ساز است. نتانیاهو گفته بود که قطر از سازمان ملل و صلیب سرخ هم مشکل‌سازتر است و فشاری بر حماس برای آزادی اسرا وارد نمی‌کند.

جنبش حماس تاکید کرده است که اسیران صهیونیست فقط در صورت توقف نهایی تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و در یک قرارداد مبادله شرافتمندانه با اسیران فلسطینی آزاد خواهند شد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. در مقابل نیز، رزمندگان مقاومت فلسطین تلفات و خسارت‌های زیادی به نظامیان صهیونیست در نبرد زمینی وارد کرده‌اند.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید