نماینده رییس‌جمهور روسیه در امور سوریه گفت آمریکا تمام سعی خود را می‌کند تا خروج نیروهای خود را از عراق به تعویق بیندازد.

آمریکا قصد خروج از عراق را ندارد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، الکساندر لاورنتیف، نماینده روسیه در امور سوریه گفت که آمریکا به هر وسیله‌ای سعی دارد خارج کردن نظامیان خود را از عراق، به تعویق بیندازد.

پیش‌تر وزی‍ر دفاع عراق در گفت‌وگو با اسپوتنیک اعلام کرد که نیروهای عراقی بعد از خروج ائتلاف نظامی غرب از این کشور، به خوبی از پس تامین امنیت عراق برخواهند آمد.

او گفت: به نظر من آمریکایی‌ها حل‌وفصل این مسئله را با تمام روش‌های ممکن به تعویق خواهند انداخت؛ زیرا در حال حاضر برای آن آماده نیستند.

به گفته لاورنتیف، واشنگتن خارج کردن نیروهایش از عراق را نشان‌دهنده «یک ضعف دیگر» دیده و باور دارد در کنار خروج پر هرج و مرج آمریکا از افغانستان، این برای تصویر آمریکا در جهان مخرب خواهد بود.

وی افزود که یکی از دلایل اصلی ماندگاری نیروهای آمریکا در عراق این است که اگر واشنگتن نیروهایش را از عراق خارج کند، توانایی حمایت از سربازانش در سوریه را نخواهد داشت.

او گفت: بی‌شک خروج از عراق با خروج از سوریه همراه خواهد بود، زیرا حفظ حضور نظامی و تدارکات در سوریه بدون استفاده از خاک عراق ممکن نیست.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید