استاندار همدان گفت: تبیین گسترده آثار و عواقب کاهش جمعیت و کم فرزندی یا زندگی های مجردی ضرورت دارد که نتایج این تبلیغات در سال‌های آینده مشخص می‌شود.

تا پایان سال این وام باید به همه متقاضیان پرداخت شود

استاندار همدان گفت: مسیر و روند اعطای تسهیلات و مشوق های فرزندآوری و ازدواج باید روان‌سازی و تسهیل شود.
به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، علیرضا قاسمی‌فرزاد، در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با اعلام مطلب فوق افزود: تشویق هایی که در قانون برای وام ازدواج و فرزند آوری و تسهیلات زمین رایگان پیش بینی شده در دستور کار قرار گرفته و بر ضرورت در اجرای آنها تاکید می شود.

وی جمعیت جوان را به عنوان یکی از عوامل مهم اقتدار کشورها در کنار توانمندی های نظامی دانست و تصریح کرد: نیروی مولد و جوان یکی از پایه‌های اصلی قدرت و رشد اقتصادی و اجتماعی کشورها محسوب می‌شود.

استاندار همدان اضافه کرد: در حوزه واگذاری زمین نیز اقدامات خوبی در سطح استان صورت گرفته است که در ایام الله دهه مبارک فجر انجام می‌شود.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه مباحث فرهنگی زمان‌بر است گفت: در حوزه جمعیت در سال‌های گذشته دچار کاهش فرزندآوری و کاهش آمار ازدواج ها بودیم اما فرهنگ سازی و توجه گسترده به این مهم که هم اکنون در حال پیگیری است و ایجاد هم افزایی در همه اجزای جامعه و اقدامات هماهنگ به طور قطع طی سال‌های آینده نتیجه بخش و جوابگو خواهد بود.

وی با اشاره به معایب و مضرات پیری جمعیت، خاطرنشان کرد: کاهش و پیری جمعیت آسیب‌های زیادی را در مسائل اجتماعی ، سیاسی و امنیتی برای مردم کشور در پی دارد و این آسیب ها و مضرات باید توسط رسانه ها و صدا و سیما در قالب فیلم و نمایش، عکس، آثار فرهنگی و هنری منعکس شود.

استاندار همدان گفت: تبیین گسترده آثار و عواقب کاهش جمعیت و کم فرزندی یا زندگی های مجردی ضرورت دارد که نتایج این تبلیغات در سال‌های آینده مشخص می‌شود.

قاسمی‌فرزاد یادآور شد: باید رویکرد جذب نیرو به سمت افراد متاهل باشد تا انگیزه برای ازدواج فراهم شود.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه مراکز مشاوره ازدواج و همسان گزینی، افزایش یافته و تقویت شود، افزود: این مرکز برای افرادی که تصمیم به ازدواج دائم دارند، راه‌اندازی شده و مشاوره‌های قبل ازدواج تا پس از عقد و زندگی زناشویی ارائه می‌شود تا دوام و قوام زندگی ها بیشتر باشد.

استاندار همدان افول جمعیت را یکی از نقشه های شوم دشمنان برشمرد و گفت: طی سال‌های متمادی برای آن برنامه‌ریزی صورت گرفته تا قدرت کشورهای مسلمان را کاهش دهند و در این راستا تبلیغات وسیعی توسط دشمن انجام شده و برهمین اساس مقام معظم رهبری فرمودند که در این زمینه غفلت کردیم.

قاسمی‌فرزاد اظهار داشت: مسائل اقتصادی نمی‌تواند تاثیر صددرصدی در کاهش فرزندآوری داشته باشد و خدا در قرآن می فرماید «چرا فرزندان را از ترس گرسنگی می‌کشید ما به آنها رزق و روزی می‌دهیم.»

وی ادامه داد: وقتی این بنیان‌های فکری قوی و ضمانت الهی در دین ما است چرا ضعف در بیان آن داریم و باید از ظرفیت دستگاه های فرهنگی مانند آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی استفاده و تبیین شود که عواقب جبران ناپذیری در انتظار افراد تک فرزند است و ابعاد آن در قالب تبلیغات و فیلم و رسانه منعکس شود.

۴۶

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید