مشاور امنیت ملی عراق در سخنانی حملات آمریکا به مقرهای الحشد الشعبی را نقض آشکار حاکمیت کشورش ارزیابی کرد و همچنین خواستار توقف تجاوزات به غزه شد.

مشاور امنیت ملی عراق: آمریکا حاکمیت کشورمان را نقض می‌کند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق در پیامی در «ایکس» (توییتر سابق) در این باره نوشت: هدف قرار دادن مقرهای الحشد الشعبی نقض حاکمیت عراق به‌ شمار می‌رود و هیچ کمکی به برقراری آرامش نخواهد کرد.

الاعرجی خاطرنشان کرد: آمریکا به جای هدف قرار دادن مقرهای یک نهاد ملی عراقی، باید برای توقف تجاوزات به غزه اعمال فشار کند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که منابع رسانه‌ای بامداد امروز (چهارشنبه) گزارش دادند آمریکا مقرهای وابسته به الحشد الشعبی را در دو استان بابل و الانبار هدف قرار داد.

سازمان تروریستی سنتکام‌ نیز اعلام کرد در پاسخ به حملات مقاومت عراق از جمله حمله بی‌سابقه اخیر به پایگاه عین‌الاسد، سه تاسیسات متعلق به کتائب حزب‌الله و گروه‌های دیگر عراقی را هدف قرار داده است.

الحشد الشعبی عراق نیز در بیانیه‌ای حمله آمریکا به مقرهای خود را تایید کرد و از شهادت یک رزمنده خود در این حملات و مجروح شدن دو تن از همراهانش خبر داد.

مقاومت اسلامی عراق در واکنش به حمایت آمریکا از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، بارها پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه را هدف قرار داده است.

درپی این تجاوز آمریکا، «جعفر الحسینی» سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق در پیامی در ایکس تاکید کرد: در حمایت از برادران‌مان در غزه، تا زمان توقف ماشین وحشی کشتار اسرائیل که از حمایت آمریکا برخوردار است، به هدف قرار دادن اهداف دشمن ادامه می‌دهیم. این وعده آزادگان است.

در همین راستا، «ابو الاء الولائی» دبیرکل گردان‌های سیدالشهدای عراق نیز در پیامی اعلام کرد: همزمان با حملات آمریکای جنایتکار علیه نیروهای امنیتی‌مان و الحشد الشعبی، اعلام می‌کنیم که مقاومت اسلامی عراق وارد مرحله بعدی شده و عملیاتی را برای محاصره دریایی کشتی‌های صهیونیستی در دریای مدیترانه آغاز کرده است؛ تا بدین واسطه بندرهای رژیم غاصب را از فعالیت بازدارد.

وی تاکید کرد: این عملیات تا زمان پایان محاصره ظالمانه و قتل‌عام مردم غزه ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید