رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از کسانی که رقم‌های درشتی فرار مالیاتی داشتند باید جریمه گرفته شود و می‌توان کسب‌وکارهای خرد را جریمه نکرد.

قالیباف: می توان از فراریان مالیاتی کسب‌وکارهای خرد جریمه نگرفت

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بند «ک» تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به اخذ مالیات بر ارزش افزوده از فراریان مالیاتی گفت: این ماده می‌گوید که باید تکلیف کسانی مشخص شود که از سال ۱۳۸۷ یعنی از زمان تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده تاکنون مالیات پرداخت نکرده‌اند.

وی اضافه کرد: توجه مجلس شورای اسلامی به این نکته است که نباید به این افراد فشار وارد شود لذا قید شده که براساس تبصره یک ماده ۲۱۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده مجموع جریمه‌های این افراد از ۵۰ درصد اصل مالیات بیشتر نشود.

رئیس مجلس شورای سلامی بیان کرد: اکنون ابهام بر این است که در پرداخت جریمه بین کسی که مثلا ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارد با کسی که یک میلیارد تومان بدهی دارد، وجود دارد. پس باید سقفی در تعیین جریمه لحاظ شود در عین این‌که فشاری به افراد وارد نشود.

قالیباف ادامه داد: بخش عمده‌ای از این افراد کسانی هستند که کسب‌وکارهای خرد دارند و شاید لازم نباشد که همان ۵۰ درصد جریمه را از آنها بگیریم با این نگاه برای افراد ضعیف‌تر سقف گذاشته شده و حتی می‌توان از آنها جریمه نگرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: باید از کسانی که فرار مالیاتی با رقم‌های درشت دارند، جریمه گرفت و حتی می‌توان اصلا کسب‌وکارهای خرد با رقم‌های جزء را جریمه نکرد.

به گزارش ایسنا، در نهایت این بند برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید