قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار به دو میلیون و ۷۳۰ هزار تومان رسید .

 سکه وارد کانال ۳۲ میلیون تومان شد / هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان!
به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، نادر بذرافشان درباره وضعیت بازار طلا و سکه، اظهار داشت: شنبه هفته گذشته نوسانات در بازار به اوج خود رسید تاجایی که قیمت سکه طرح جدید وارد کانال ۳۴ میلیون تومان شد ولی با اعلام سیاست های جدید بانک مرکزی در بخش طلا و سکه از التهابات این بخش کاسته شد.

وی با تاکید براینکه ضرب و عرضه سکه های جدید و بدون تاریخ بانک مرکزی و همچنین آغاز حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران باعث کاهشی شدن مدار قیمتها در بازار طلا و سکه شده بود، گفت: با این حال از دیروز با وجود کاهش قیمت طلای جهانی به دلیل نوسانات قیمت ارز و خبرهای سیاسی در منطقه مدار قیمتی در بخش طلا و سکه بار دیگر صعودی شد.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۱/۰۱

او تاکید کرد: افزایش قیمت‌ها در بازار موجب شد تا قیمت سکه بار دیگر وارد کانال ۳۲ میلیون تومان شود و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در قیمت ۲ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان خرید و فروش شود؛ علت اصلی افزایش قیمت‌ها مربوط به افزایش قیمت ارز و تنش‌های سیاسی منطقه بوده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت تقاضا و خرید و فروش در بازار طلا و سکه هم گفت: در ایام منتهی به روز مادر شاهد افزایش تقاضا در بازار بودیم ولی بعد از آن تغییر خاصی در تقاضا نداشتیم و بازار همچنان با رکود همراه است که این وضعیت اصلا برای صنف ما مناسب نیست.

بذرافشان با تاکید براینکه التهاب و خرید هیجانی در بازار طلا و سکه وجود ندارد، گفت: با اینکه روند قیمتها صعودی شده ولی برخلاف دفعات قبل خبری از خرید و فروش‌های هیجانی دربازار نیست و ثبات نسبی در این بخش حاکم است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت قیمت‌ها در روزهای آینده، گفت: باید دید که در روزهای آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و برنامه‌های بانک مرکزی درباره مدیریت بازار ارز چطور پیش خواهد رفت. ولی به صورت کلی اعلام سیاست‌های جدید بانک مرکزی در خصوص عرضه شمش طلا و سکه‌های جدید باعث برقراری ثبات نسبی در بازار شده است.

او با اشاره به حراج شمش طلا در مرکز مبادله، گفت: البته هنوز زمان حراج جدید و اطلاعات تکمیلی هم درباره توزیع سکه‌های جدید و بدون تاریخ در بازار اعلام نشده است و باید منتظر خبرهای بانک مرکزی در این حوزه باشیم.

وی با اشاره به کاهش حباب سکه به ۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان گفت: هم اکنون قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار دو میلیون و ۷۳۰ هزار تومان است؛ سکه طرح جدید با ۵۵۰ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز به ۳۲ میلیون تومان، سکه طرح قدیم با ۴۵۰ هزار تومان افزایش به ۲۸ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، نیم سکه با ۲۰۰ هزار تومان افزایش به ۱۸ میلیون و ۵۰ هزار تومان، ربع سکه با ۲۵۰ هزار تومان افزایش به ۱۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی با ۲۰۰ هزار تومان افزایش به ۶ میلیون و۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید