۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
کد خبر: 55491533

بانه جزو شهرستان های استان کردستان است. این شهر دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری است. در ادامه به معرفی تعدادی از جاهای دیدنی کردستان و بانه می پردازیم.

جاهای دیدنی کردستان و بانه

سلام نو _ سرویس گردشگری: در این مقاله به معرفی جاهای دیدنی کردستان و بانه می پردازیم. کردستان یکی از استان های ایران محسوب می شود که دارای شهرستان های متعددی می باشد. بانه جزو شهرستان های استان کردستان و در غرب این استان واقع شده است. این شهر دارای جاذبه های طبیعی بسیاری می باشد. به همین علت سالانه گردشگران و توریست های متعددی جهت تفریح و گشت و گذار به این شهر سفر می کنند. در چند سال اخیر، شهرستان بانه به عنوان قطب گردشگری کرستان شناخته می شود. این شهرستان در دامنه کوه آربابا واقع شده است. همچنین نماد زیبایی این شهر کوه آربابا می باشد که در کشور دارای شهرت بسیاری است. در ادامه به معرفی برخی از جاهای دیدنی کردستان و بانه می پردازیم.

معرفی کوه آربابا

از معروف ترین جاهای دیدنی کردستان و بانه، می توان به کوه آربابا اشاره کرد. این کوه به عنوان نماد شهر بانه شناخته می شود. به همین علت در بین مردم از اهمیت بسیاری برخوردار است. ارتفاع این جاذبه طبیعی بیش از دو کیلومتر می باشد. بر روی قله ی این کوه پناهگاهی ساخته شده است. بنابراین کوهنوردان برای استراحت می توانند از این پناهگاه استفاده کنند. آربابا، یکی از شخصیت های داستان های کردی و شعر های کردی می باشد. این نام در بین مردم کردستان از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین علت ارزش بسیاری برای کوه آربابا قائل هستند.

جاهای دیدنی کردستان و بانه

جاهای دیدنی کردستان و بانه

معرفی غار سنگی حسین کوهکن از جاهای دیدنی کردستان و بانه

غار سنگی حسین کوهکن از دیگر جاهای دیدنی کردستان و بانه به حساب می آید. این غار با دخالت انسان ها به وجود آمده است. همچنین این جاذبه گردشگری در منطقه میگوره که از مناطق شهرستان بانه محسوب می شود، قرار دارد. این غار توسط شخصی به نام حسین کوهکن ساخته شده است. در این غار چهار خانه وجود دارد که هر یک از آنها مستقل از دیگری می باشند. در مجموع نه اتاق در این غار ساخته شده است. این غار بر روی صخره ای ساخته شده است که ورودی اصلی آن در پشت صخره قرار گرفته است. ورودی اصلی غار سنگی حسین کوهکن بسیار باریک می باشد و به راحتی نمی توان از آن عبور کرد.

آشنایی با سد بانه

از دیگر جاهای دیدنی کردستان و بانه می توان به سد بانه اشاره کرد. در جاده ی سقز به بانه سدی واقع شده است که مسافران زیادی جهت استراحت و تفریح به گشت و گذار در منطقه ی این سد می پردازند. سد بانه در نزدیکی شهر بانه واقع شده است و تا این شهر حدود ده کیلومتر فاصله دارد. وجود سد بانه در این منطقه سبب زیبایی بیشتر محیط شده است. از فراز گردنه خان می توانید منظره زیبا و دیدنی سد بانه را مشاهده کنید. در اطراف سد بانه جنگلی زیبا و بکر وجود دارد که می توانید به بازدید از آن بپردازید.

جاهای دیدنی کردستان و بانه

جاهای دیدنی کردستان و بانه

معرفی با روستای نژو از جاهای دیدنی کردستان و بانه

همان طور که اول مقاله گفته شد، بانه از شهرستان های استان کردستان به حساب می آید. جاهای دیدنی کردستان و بانه بسیار زیاد می باشد و سالانه گردشگران بسیاری جهت بازدید و گشت و گذار به این شهر سفر می کنند. روستای نژو از مهم ترین جاهای دیدنی کردستان و بانه می باشد. در این روستا علاوه بر جاذبه های طبیعی، آثار تاریخی متعددی وجود دارد که می توانید به بازدید از آن ها بپردازید. این روستا در شمال غربی شهرستان بانه قرار گرفته است. در روستای نژو قلعه ای تاریخی وجود دارد که جزو آثار باستانی این شهر به حساب می آید. در غرب روستای نژو می توانید این قلعه را مشاهده کنید.

چشمه های فراوان، از جاذبه های طبیعی این روستا می باشند. در زمان های گذشته در جنوب روستای نژو سدی وجود داشته است. این سد از قدمت بسیاری برخوردار بوده و بنابراین جزو آثار تاریخی این منطقه به حساب می آمده است. این سد تاریخی به دلیل احداث سدی جدید، تخریب شد و از بین رفت. چشم انداز های بسیار زیبایی را می توانید در این روستا مشاهده کنید و از دیدن آنها لذت ببرید. این روستا به دلیل داشتن جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی متعدد، سالانه پذیرای گردشگران و توریست های بسیاری می باشد.

معرفی غار شوی از جاهای دیدنی کردستان و بانه

غار شوی از جاهای دیدنی کردستان و بانه می باشد. این غار در روستایی به نام شوی واقع شده است. طول غار شوی حدود 267 متر می باشد. دهانه ی این غار نسبتا کوچک می باشد. به همین علت گذر از آن کمی سخت و دشوار است. در این غار، مسیر های شیب دار بسیاری وجود دارد. بنابراین این غار یکی از مکان های مورد علاقه غار نوردان به حساب می آید و افراد بسیاری جهت بازدید از این غار به شهرستان بانه سفر می کنند. این غار از قدمت بسیاری برخوردار است. به همین علت احتمال ریزش در برخی نقاط آن وجود دارد. بنابراین با دقت از این غار بازدید فرمایید.

امید است اطلاعات جامع و مفیدی در خصوص جاهای دیدنی کردستان و بانه به دست آورده باشید. هنگام سفر به شهر بانه و بازدید از جاذبه های گردشگری آن، می توانید از مطالب فوق استفاده کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۷دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • Loghman IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    5 0
    باسلام بنده اهل روستای نژو هستم بسیار خرسندم که اسم روستای نژو که واقعا مردمی بسیار متدین وباتقوا دارد معرفی کردید مرسی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید