هولوگرام های طرح اختصاصی در سه سطح تجاری، امنیتی و فوق امنیتی ساخته شده و با توجه به نوع سفارش، طراحی و به مرحله چاپ و تولید می‌رسند. شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات، طراحی و چاپ هولوگرام را برای هر مشتری به‌طور اختصاصی و با ارزیابی‌های لازم انجام می‌دهند.

هولوگرام مسیر میانبر برای موفقیت در کسب و کار

در حال حاضر هولوگرام ها به‌ عنوان یک فناوری نمایش نوین در بسیاری از صنایع، نقشی اساسی ایفا می‌کنند. چاپ هولوگرام همزمان امنیت و زیبایی را به محصولات هر برند یا نام تجاری می‌افزاید و از طرف دیگر باعث کسب اعتماد مصرف‌کنندگان می‌شود. ویژگی‌های خاص هولوگرام ‌ها باعث شده تا امروزه کاربردهای فراوانی داشته باشند و در زمینه‌های مختلف ازجمله صنایع پزشکی، غذایی، فرهنگی و غیره استفاده شوند.

همچنین طرح‌های نوری جذاب آنها با اهداف مختلف در حوزه‌های نظامی، علمی و هنری به کار گرفته می‌شود. برای آشنایی بیشتر با انواع هولوگرام و مزایای آنها تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

هولوگرام چیست؟

هولوگرام اصطلاحی است که از ترکیب دو واژه هولو به مفهوم تمامی یک شی و گرام به معنی نگاشتن بصری تشکیل شده است. معادل فارسی هولوگرام یعنی "تمام نگار" نیز دقیقا به همین مفهوم اشاره دارد. هولوگرام به وسیله لیزر به شکل برچسب تولید می‌شود که این برچسب‌ها از برجستگی‌های بسیار ریزی در حد میکرون تشکیل شده‌اند.

در تصویری که از برچسب‌های هولوگرام مشاهده می‌کنید؛ همزمان لوگو، متن، طراحی بصری و سایر گرافیک‌های سفارشی کسب و کارها جاسازی شده‌اند که همین ویژگی جعل و کپی کردن آنها را برای دیگران ناممکن ساخته است.

در حال حاضر به دلیل کاربرد و محبوبیت هولوگرام ها، این برچسب ها با تنوع گسترده و در طرح‌های بسیاری ساخته و به کار برده می‌شوند. همچنین تجهیزات و فناوری‌های زیادی در چاپ هولوگرام مورد استفاده قرار می گیرد که از میان آنها می‌توان به فناوری‌های اپتیکی برای ساختن هولوگرام ها به‌ صورت تصویر سه بعدی اشاره کرد.

نکته قابل توجه در مورد هولوگرام این است که نور را به‌ طور مستقیم نشان نمی‌دهد؛ بلکه با انکسار و انتشار نور یک تصویر چند بعدی را به نمایش می‌گذارد. به این ترتیب هنگامی که نور به سطح این برچسب می‌رسد؛ به یک تصویر سه بعدی تبدیل شده که از زوایای مختلف قابل مشاهده است.

انواع هولوگرام

هولوگرام ها معمولا در انواع شکل‌های ساده و چندبعدی به صورت برچسب‌های کاغذی و شفاف دیده می‌شوند. اهمیت این نوع برچسب‌ها وقتی مشخص می‌شود که ما وجود آن‌ها را بر روی مهم‌ترین دارای‌های خود مانند پول و کارت‌های شناسایی ضروری نیز می‌یابیم. تکثیر این لیبل‌ها به دستگاه‌ها و تجهیزات گران‌قیمتی نیاز دارد که خوشبختانه جاعلین به آنها دسترسی ندارند و همین یک مزیت مهم برای هولوگرام محسوب می‌شود.

بسته به نیازهای بازاریابی و امنیتی مشتریان، برچسب‌های هولوگرام در انواع مختلفی طراحی و چاپ می‌شوند که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم:

  1. هولوگرام دو بعدی

برای شناخت هولوگرام دوبعدی در ابتدا باید یک قاعده کلی را در نظر بگیریم که هولوگرام‌ها مبنی بر انتشار نور می‌توانند دو بعدی یا سه بعدی به نظر برسند. امنیت هولوگرام های دوبعدی در حد امنیت نوع سه بعدی نیست اما با این وجود هنوز هم برچسب‌های پرطرفداری برای حفاظت از محصولات و گارانتی آنها به شمار می‌روند.

معمولاً در صورتیکه لایه اولیه این نوع لیبل‌ها مخدوش شود؛ ردی از خود به‌جا می‌گذارد که خیلی راحت قابل تشخیص بوده و از هر گونه دستکاری و سوء‌استفاده جلوگیری می‌کند.

  1. هولوگرام سه بعدی

هولوگرام سه بعدی به عنوان هولوگرام کاملا ضد جعل شناخته شده و از همین رو پرطرفدارترین نوع این ابزارهای امنیتی محسوب می‌شود. این نوع لیبل ها ترکیبی از عمق و رنگ‌ها را به نمایش می‌گذارند و به خاطر پیچیدگی بیشتر از امنیت بالاتری برخوردار هستند؛ بطوریکه امکان کپی برداری از هولوگرام های سه بعدی وجود ندارد.

لازم به ذکر است که جهت ساخت و استفاده از هولوگرام سه بعدی باید آن را در سامانه صنعت و معدن ثبت کنید که برای این کار به مجوز، لوگو و نام انحصاری ثبت شده نیاز خواهید داشت.

هولوگرام مسیر میانبر برای موفقیت در کسب و کار

  1. هولوگرام آماده

هولوگرام آماده یا عمومی طرح ساده‌ای از برند و لوگو داشته و به صورت آماده در دسترس است؛ یعنی نیازی به ساختن نخواهد داشت. به همین خاطر هولوگرام آماده نسبت به انواع دیگر از قیمت مناسب‌تری برخوردار است.

همچنین از دیگر انواع هولوگرام ها می‌توان به هولوگرام‌های حرارتی، هولوگرام‌های شفاف، هولوگرام‌های فیلیپ فلاپ، هولوگرام‌های ماتریسی و هولوگرام‌های کیو آرکددار اشاره کرد.

مزایای چاپ هولوگرام

هولوگرام ابزاری برای اعتمادسازی مشتریان و مصرف‌کنندگانی است که برای هزینه‌ها و وقت خود ارزش قائل هستند و می‌خواهند هنگام خرید از محصولات اصیل و با کیفیت بهره ببرند. از این لیبل‌ها نه تنها برای محافظت از کالاها بلکه به عنوان یک ابزار امنیتی جهت حفاظت از هرگونه اسناد و اموال و جلوگیری از جعل و کپی‌برداری آن‌ها استفاده می‌شود.

 شما می‌توانید انواع هولوگرام‌ها را بر روی بسیاری از کالاهای خانگی با برندهای معتبر نظیر محصولات دارویی، محصولات بهداشتی آرایشی یا حتی بر روی کارت‌های شناسایی مثل گذرنامه‌ها، کارت‌های ملی و دیگر کارت‌های اعتباری مشاهده کنید.

هولوگرام نه تنها به تجار و صاحبان کسب و کارها در حفظ اصالت محصول و برندشان کمک می‌کند؛ بلکه باعث می‌شود تا مردم بتوانند محصول اصل را از جعل تشخیص داده و گرفتار کلاه‌برداران و کالاهای تقلبی آن‌ها نشوند.

در یک نگاه کلی مزایای چاپ هولوگرام عبارتند از:

  • جلوگیری از جعل و کلاهبرداری محصول؛
  • شناسایی کالای اصل از کالای تقلبی؛
  • ایجاد اعتماد و اطمینان مشتریان؛
  • افزایش میزان فروش؛
  • افزایش جلوه‌های بصری زیبا شناختی در محصولات و بسته‌بندی‌ها؛
  • ثبت اطلاعات محصول بر روی هولوگرام جهت هرگونه پیگیری

هولوگرام مسیر میانبر برای موفقیت در کسب و کار

سفارش هولوگرام

هولوگرام های طرح اختصاصی در سه سطح تجاری، امنیتی و فوق امنیتی ساخته شده و با توجه به نوع سفارش، طراحی و به مرحله چاپ و تولید می‌رسند. شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات، طراحی و چاپ هولوگرام را برای هر مشتری به‌طور اختصاصی و با ارزیابی‌های لازم انجام می‌دهند.

همچنین حائز اهمیت است که تضمین کیفیت چاپ هولوگرام، مستلزم سفارش این برچسب به متخصصین مجرب است. بنابراین حتما در زمان سفارش این برچسب ها از سابقه کار و میزان رضایت مشتریان مراکز چاپ هولوگرام مطمئن شوید.

در حال حاضر مرکز سیناپکینگ با کمک نرم ‌افزارهای خاص و دستگاه ‌های چاپ ویژه انواع هولوگرام‌های اختصاصی، امنیتی و فوق امنیتی را برای مشتریان به چاپ می‌رساند. این مرکز با وارد کردن آیتم و کدهای امنیتی، تصاویر پنهان، ریزنقش ها، متون میکرونی و اطلاعات متغیر ازجمله شماره ‌سریال‌ها بالاترین سطح امنیت و اعتماد را برای متقاضیان و مشتریان آنها خلق می‌نماید.

قیمت هولوگرام

همان‌طور که در بالا ذکر شد هولوگرام ها انواع، اشکال و کاربردهای مختلفی دارند. فاکتورهای زیادی بر روی قیمت هولوگرام تاثیر می‌گذارد که از میان آنها می‌توان به فناوری ساخت، ظاهر، ابعاد، ضرایب امنیتی و دیگر ویژگی‌های موجود اشاره کرد.

 همچنین قیمت هولوگرام های ساده‌ای که صرفاً به جهت زیبایی کالا به کار می‌روند با قیمت هولوگرام های اختصاصی که به جهت حفظ امنیت برند استفاده می‌شوند؛ کاملا متفاوت است. به این ترتیب خریداران می‌توانند برحسب نیاز خود جهت سفارش هولوگرام اقدام نموده و برای همیشه اصالت برند خود را با این لیبل‌های امنیتی تضمین کنند.

سخن پایانی

شرکت سیناپکینگ باتجربه و سابقه‌ درخشان و طولانی در زمینه چاپ و تولید هولوگرام و با به ‌کارگیری کادری مجرب و متخصص، بهترین خدمات را در زمینه چاپ و تولید برچسب‌های هولوگرامی ارائه می‌دهد.

 این مجموعه از به‌روزترین روش ‌های ساخت هولوگرام و ساخت دیگر برچسب‌های امنیتی استفاده کرده و با تلفیق هنر و صنعت، نیاز مشتریان به این برچسب‌ها را برطرف نموده است. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر نوع هولوگرام می‌توانید با کارشناسان شرکت سیناپکینگ تماس گرفته و از نحوه‌ سفارش و همینطور از میزان قیمت هولوگرام‌های آماده و اختصاصی مطلع شوید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید