فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان جمعه شب گفت: پیام ما به همه از جمله به ایران این است که نیاز داریم کنار هم برای توقف درگیری تلاش کنیم. بن فرحان هشدار داد: خاورمیانه در وضعیتی پراضطراب و آشفته قرار دارد و ما نمی‌خواهیم چنین وضعیتی گسترش یابد.

وزیر خارجه عربستان:  خاورمیانه در وضعیتی پراضطراب و آشفته قرار دارد و ما نمی‌خواهیم چنین وضعیتی گسترش یابد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان جمعه شب گفت: پیام ما به همه از جمله به ایران این است که نیاز داریم کنار هم برای توقف درگیری تلاش کنیم.

بن فرحان این سخنان را در گفت وگو با شبکه خبری آمریکایی msnbc بیان کرده است.

بن فرحان هشدار داد: خاورمیانه در وضعیتی پراضطراب و آشفته قرار دارد و ما نمی‌خواهیم چنین وضعیتی گسترش یابد.

وزیر امور خارجه عربستان با اشاره به نگرانی این کشور درباره تحولات در دریای سرخ و امنیت سراسر منطقه اظهار کرد که کاهش تنش در دریای سرخ، برای عربستان اولویت است.

وی چهارشنبه (۲۶ دی ماه) نیز در جلسه گفت‌وگو در چارچوب فعالیت‌های اجلاس جهانی اقتصاد در داووس گفته بود: جنگ در غزه، سراسر منطقه را با خطرات بزرگی مواجه می کند. از این رو باید آتش بس فوری در غزه اعلام شود.

وزیر امور خارجه عربستان، حملات در دریای سرخ را با جنگ در غزه مرتبط دانست و گفت: هیچ گونه اشاره ای از طرف اسرائیل درباره متوقف شدن جنگ و تنش مشاهده نمی کنیم.

وی ادامه داد: این در حالی است که اولویت ما، یافتن راهی برای کاهش تنش است و این امر مشروط به متوقف شدن جنگ در غزه است.

بن فرحان خاطرنشان کرد: باید جامعه جهانی برای متوقف شدن جنگ در غزه، تلاش بیشتری انجام دهد. زیرا ادامه فجایع در غزه، منجر به تنش های بیشتر خواهد شد.

وزیر امور خارجه عربستان در پایان گفت: "امنیت «اسرائیل» به تحقق امنیت فلسطینی ها از طریق برپایی کشور مستقلشان وابسته است."

لینک کوتاه کپی لینک
کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید