در ویدیو زیر شاهد تصاویری از بارش یک متری برف در این منطقه استان گیلان خواهید بود.

بارش برف یک متری در آق‌چای گیلان + فیلم

به گزارش سلام نو، بارش برف زمستانی در خطه سرسبز گیلان، جلوه‌های زیبایی را به طبیعت بی‌نظیر این استان بخشیده و بسیاری از مناطق استان به‌ویژه مناطق کوهستانی را سفیدپوش کرده است.

در پی ورود سامانه بارشی به استان گیلان، مناطق مختف این استان سفیدپوش شد و بارش برف به ویژه در آستارا، ماسوله و شاندرمن صحنه‌های چشم‌نوازی را به نمایش گذاشت و سبب خوشحالی مردم و کشاورزان منطقه شد.

محور بهارستان به آق‌چای با بارش یک متر بیشترین بارش برف را به نام خود ثبت کرد و در محور اسالم به خلخال ، پونل به خلخال، اسب وونی تالش و آستارا به تدریج ۹۰ سانتی متر، ۵۵ سانتی متر ، ۵۰ سانتی متر و ۳۵ سانتی متر برف باریده است.

دمای هوا در استان بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سلسیوس کاهش یافته بود و در ۴۸ ساعت گذشته آستارا با ۹۳ میلیمتر بیشترین بارش و منجیل با ۳ دهم درصد کم‌ترین بارش را به خود اختصاص داد.

بارش برف زمستانی در خطه سرسبز گیلان، جلوه‌های زیبایی را به طبیعت بی‌نظیر این استان بخشیده و بسیاری از مناطق استان به‌ویژه مناطق کوهستانی را سفیدپوش کرده است.

در دور روز گذشته، تمرکز بارش‌ها بیشتر در مناطق غربی استان و ۳ کانون مشخص آستارا، منطقه املش و شفت بوده است و ارتفاعات، دامنه‌ها و مناطق جلگه‌ای استان هم طی این‌مدت سفیدپوش شدند.

نیروهای امدادی و راهداری با آغاز بارش برف در حالت آماده‌باش قرار گرفتند تا مسیرها و گردنه‌های برف‌گیر را بازگشایی و به تردد آسان خودروها کمک کنند.

طی روزهای پایانی هفته(پنجشنبه و جمعه) با ورود سامانه بارشی و سرد، مجدد شرایط برای بارش باران و برف و افت دمایی در استان مهیا می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید