جنگ جنایتکارانه رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) وارد صدمین روز شده و علی‌رغم اینکه مقامات این رژیم همچنان توهم شکست مقاومت و نابودی آن را در سر می‌پرورانند، اما شواهد حاکی از آن است که نه تنها اشغالگران به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته‌اند، بلکه نتیجه این ۱۰۰ روز برای آنها شکست «اطلاعاتی»، «عملیاتی»، «امنیتی» و «رسانه‌ای» بوده است.

شکست اطلاعاتی، عملیاتی، امنیتی و رسانه‌ای؛ ماحصل ۱۰۰ روز جنگ برای صهیونیست‌ها

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به گفته ناظران، تحلیلگران و کارشناسان، روز شنبه هفتم اکتبر ۲۰۲۳ برای ارتش رژیم صهیونیستی یک روز عادی نبود؛ چراکه کنترل گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس بر تقریبا ۶۰۰ کیلومتر مربع از آنچه به نام «غلاف غزه» شناخته می‌شود، آغاز شد؛ این اتفاق با یک حمله همه‌جانبه و غافلگیرکننده رخ داد.

بر اساس گزارش شبکه الجزیره، سقوط لشکر غزه متشکل از سه تیپ و دو یگان زبده، یکی از مهم‌ترین خسارات ارتش رژیم صهیونیستی در آن روز به شمار می‌رود چراکه سقوط این لشکر از نظر ناظران و کارشناسان به‌منزله از دست رفتن «حافظه» و «چشم» ارتش رژیم اشغالگر ارزیابی شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی به تشدید حملات هوایی خود به نوار غزه در ماه اکتبر و بسیج نیروهای زمینی خود در مرزهای این باریکه ادامه داد تا به اهداف تل‌آویو برای پایان دادن به حضور حماس، از بین بردن آن و بازگرداندن اسرای صهیونیست در نوار غزه دست یابد.

به امید دستیابی به این اهداف، حمله زمینی در ۲۷ اکتبر یعنی سه هفته پس از حمله حماس آغاز شد و امروز در طول ۱۰۰ روز جنگ، ارتش رژیم صهیونیستی بیش از ۵۱۰ سرباز را از دست داده که بیش از ۲۰۰ نفر از آنها قبل از شروع حمله زمینی به هلاکت رسیده بودند.

کارشناسان نظامی معتقدند که در مواجهه با این تلفات و خسارات، ارتش رژیم اشغالگر هم در سطح فردی و هم در سطح جمعی دچار فرسایش شده است؛ چراکه توانایی سربازان برای جنگیدن کاهش یافته و ارتش به طور کلی نمی‌تواند به اهداف جنگی که ۱۰۰ روز است آن را به راه انداخته، دست یابد.

پایداری مقاومت

این در حالی است که مقاومت فلسطین همچنان قادر به مقابله با نظامیان دشمن از فاصله صفر و از داخل مناطقی است که با بیشترین تخریب و بمباران مواجه بوده‌اند.

رژیم صهیونیستی مدعی شده بود که کنترل مناطق مذکور را به دست گرفته و به حضور رزمندگان مقاومت در آنها ادامه داده اما واقعیت حاکی از چیز دیگری است و رزمندگان فلسطینی اخیرا حمله موشکی را از شمال غزه انجام دادند تا این دروغ‌پردازی صهیونیست‌ها را فاش کنند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی نتوانست هیچ یک از اسرای صهیونیست را آزاد کند و کذب روایت رسمی نظامی آن چندین بار آشکار شد و برجسته‌ترین آنها ادعاهای مقامات تل‌آویو درباره بیمارستان «الشفاء» بود که به دستاویزی برای تمسخر در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد.

بنابراین امروز و در صدمین روز جنگ ارتش رژیم اشغالگر علی‌رغم ادعاهای مکرر خود مبنی بر تسلط بر مواضع حماس، انفجار تونل‌هایی که آنها را «استراتژیک» توصیف می‌کند، یا به شهادت رساندن فرماندهان میدانی مقاومت، با انباشتی از شکست‌های اطلاعاتی، امنیتی، عملیاتی و رسانه‌ای مواجه شده است.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید