رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: باید بحث بحران آب را در حوزه شرب و تولیدات محصولات کشاورزی جدی بگیریم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:  تا پایان سال به احتمال زیاد بارندگی آنچنانی نداشته باشیم

به گزارش سلام نو به نقل از برنا،رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه احتمالا تا پایان سال بارندگی آنچنانی نداشته باشیم،گفت: باید بحث بحران آب را در حوزه شرب و تولیدات محصولات کشاورزی جدی بگیریم.

محمدجواد عسکری،رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در مورد کاهش بارندگی ها در کشور،گفت:  با گرم شدن و گلخانه ای شدن کره زمین و سوراخ  شدن لایه ازون متاسفانه تعادل کره زمین و اکوسیستم بهم خورده است و باید دراستفاده از آب مدیریت شده و با تدبیر عمل کنیم.

وی اظهار کرد: باید بحث بحران آب را در حوزه شرب و تولیدات محصولات کشاورزی جدی بگیریم.طبق گزارش های سازمان هواشناسی درابتدای امسال باید میزان بارش ها از نرمال به بالا بود که متاسفانه این اتفاق نیفتاد که  باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

عسکری گفت: بحث مهم در مورد مدیریت آب ،استفاده بهینه از منابع آبی ،حوزه طرح های آبخیزداری و آبخوان داری و انتقال آب دریا به فلات مرکزی و نقاط دیگر کشور است. طبق گزارش ها احتمالا تا پایان سال بارندگی آنچنانی نداشته باشیم و اگر اقدامات فوق انجام نشود دچار بحران می شویم.

وی بیان کرد: در حوزه مربوط به  بارور کردن ابرها 500 میلیارد اعتبار در بودجه 1401پیش بینی کردیم که بخشی از این اعتبار اختصاص پیدا کرده است و بخشی از این نیز محقق نشده است. کارهای اولیه ای برای بارور کردن ابرها انجام شده است، زیرساخت ها مهیا شده و منتظریم از اعتباراتی که در اختیار است فضایی ایجاد کنیم که اتفاقات خوبی بیفتد.

نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی در مورد بحث هارپ و استفاده کشورهای همسایه از این تکنولوژی  نیز گفت: این موضوع در حال بررسی است و ظرف یکی دو هفته آینده مشخص می کنیم این اتفاق برای منطقه جغرافیایی ما افتاده یا فقط گمانه  زنی بوده است.

عسکری تصریح کرد:باید به این موضوع یعنی بحث هارپ با  نگاه علمی  توجه کرد چراکه احتمال این موضوع  هست و باید بررسی کرد که چنین چیزی صحت دارد یا ندارد.

لینک کوتاه کپی لینک
کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید