برای رهن کامل یک واحد ۵۰ تا ۶۰ متری در تهران، حداقل باید بودجه‌ای حدود ۳۰۰ میلیون تومان کنار گذاشت.

بازگشت بازار اجاره به نفع مستاجران / موجران از مبلغ پیشنهادی خود عقب‌نشینی کردند

به گزارش سلام نو به نقل از اکو ایران، بررسی‌ها از بازار اجاره مسکن در دی‌ماه نشان می‌دهد که اغلب موجران از مبلغ پیشنهادی خود عقب‌نشینی کرده‌اند.

بنا به مشاهدات ما از فایل‌های واسطه‌گران، هم‌اکنون تعداد فایل‌های سبز(آپارتمان‌هایی که زیر قیمت متوسط منطقه قیمت‌گذاری شده) و مشکی(در محدوده میانگین قیمت ملک‌های مشابه منطقه) به شکل قابل توجهی نسبت به فایل‌های قرمز(املاکی که بیش از قیمت متوسط منطقه نرخ‌گذاری شده) افزایش یافته است.

برای رهن یک آپارتمان با مساحتی بین ۵۰ تا ۶۰ مترمربع در تهران، دست‌کم به بودجه‌ای ۷۰ الی ۱۰۰ میلیون تومان نیاز است که بسته به موقعیت بنا در طبقه و منطقه و همچنین سن ساخت، تا ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون هم افزایش می‌یابد.

برای مثال در محله سعادت آباد، برای رهن کامل واحدی با ۵۰ مترمربع زیربنا و دارای یک خواب، آسانسور و پارکینگ و انباری، ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

در محله‌های همچون جیحون، پیروزی، نارمک و نیاوران آپارتمان‌هایی با ۲۰۰ میلیون تومان رهن آگهی شده است که بنا به موقعیت این محل در منطقه، اجاره ماهانه آن از ۵ الی ۶ میلیون تومان تا ۳۰ میلیون تومان متغیر است.

اما برای رهن کامل یک واحد ۵۰ تا ۶۰ متری در تهران، حداقل باید بودجه‌ای حدود ۳۰۰ میلیون تومان کنار گذاشت؛ البته با این مبلغ باید از داشتن برخی امکانات صرف نظر کرد.

در تهرانپارس شرقی، رهن کامل واحدی با ۶۰ مترمربع زیربنا و ۳ سال ساخت، ۳۰۰ میلیون تومان و در محله پیروزی رهن کامل واحدی ۶۰ متری و ۱۵ سال ساخت بدون آسانسور و پارکینگ و واقع در طبقه ۴، ۳۶۵ میلیون تومان پیشنهاد شده است.

اجاره

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید