جاهای دیدنی استان کردستان بسیار است همراه باشید از خاص‌ترین جاذبه‌های طبیعی دیواندره کردستان بدانید.

خاص‌ترین جاذبه‌های طبیعی دیواندره کردستان

سلام نو _ سرویس گردشگری: دیواندره (Divandarreh) یکی از شهرستانهای استان کردستان در غرب ایران است که در شمال این استان قرار گرفته‌ است. مرکز این شهرستان شهر دیواندره است.

این شهرستان به علت وجود دشتهای بسیار وسیع اوباتو و سارال از مراکز اصلی تولید گندم و دامداری استان کردستان است.

این شهرستان از نظر آب و هوایی یکی از مناطق سردسیر و برفگیر کشور محسوب می‌شود.

وجود آثار باستانی غار کرفتو نشانگر وجود تمدن و حیات تا دو هزار سال قبل از میلاد در این منطقه می‌باشد. در ادامه با جاذبه های گردشگری این شهر بیشتر آشنا می شویم.

جاذبه‌های خاص گردشگری دیواندره

کوهستان چهل چشمه

ارتفاعات چهل چشمه طبیعتی سرسبز که متشکل از مراتع سرسبز بوده و انواع گیاهان مختلف در این طبیعت وجود دارند که علاوه بر زیبایی بی نظیری که برای این طبیعت به وجود می آورند، جزء گیاهان دارویی محسوب شده و از خواص دارویی بهره می برند که این موضوع از مهمترین مواردی است که توانسته بر محبوبیت و شهرت کوهستان چهل چشمه بی افزاید.

خاص‌ترین جاذبه‌های طبیعی دیواندره کردستان

در واقع چهل چشمه یا چل چمه نام یکی از کوه هایی است که در استان کردستان قرار داشته و به دلیل بهره مندی از زیبایی بیش از حد و آب و هوای دلپذیر، جزء مناطق دیدنی دیواندره محسوب می شود.

این کوه با ارتفاع ۲.۱۳۷ متر از سطح دریا، به عنوان بلندترین کوه استان کردستان تلقی می گردد. کوه چهل چشمه از بافت ریزشی و فرسایشی بهره برده، اما تا کنون این موضوع به اثبات نرسیده است.

جریان رودهای متعددی در میان طبیعت چهل چشمه همچون رودهای زرینه رود، سیروان، قزل اوزن و خورخوره بر زیبایی و طراوت این طبیعت افزوده و به عنوان طبیعتی در میان جاهای دیدنی دیواندره شناخته می شود که در فصل های بهار و تابستان در حال دلبری برای طبیعت گردان می باشد.

آدرس کوهستان چهل چشمه: استان کردستان، شهرستان دیواندره

روستای دَروَن دیواندره

روستاهای مختلفی در شهرستان دیواندره وجود دارند که هر کدام از این روستاها دارای طبیعتی زیبا با آب و هوایی دلپذیر هستند که به دلیل برخورداری از طبیعت و آب و هوای مطلوب، به عنوان دیدنی های دیواندره شناخته می شوند.

خاص‌ترین جاذبه‌های طبیعی دیواندره کردستان

یکی از معروف ترین روستاهای این شهر، روستای دَروَن است که در فاصله ۲۵ کیلومتری از این شهرستان واقع شده و جزء روستاهای مسکونی این منطقه به حساب می آید.

روستای درون به دلیل قرارگیری در کنار رودخانه اوزن، از طبیعتی بسیار زیبا و با طراوت برخوردار بوده و همچنین دارای چشم اندازی مسحور کننده می باشد که می توانید این روستا را به عنوان جاذبه ای گردشگری از میان جاذبه های گردشگری دیواندره انتخاب نموده و به سراغ آن بروید.

آدرس روستای دَروَن: استان کردستان، ۲۵ کیلومتری شهرستان دیواندره

دهستان سارال دیواندره

دهستان سارال، از توابع دیواندره، دشتی زیبا و پهناور است و در فصل بهار مانند تابلویی چشم‌نواز در استان کردستان می‌درخشد.

دشت‌های پر از گل، صدای آواز پرندگان، چشمه‌های جوشان و اهالی صمیمی و خونگرم، دهستان سارال را به یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در شهر دیواندره تبدیل کرده است.

وجود مرتع‌های سرسبز و حاصلخیز این منطقه باعث شده است که بیشتر روستاییان به شغل دامداری مشغول باشند.

خاص‌ترین جاذبه‌های طبیعی دیواندره کردستان

جاهای دیدنی و جالب دیواندره کردستان

غار باستانی کرفتو

غارنوردی یکی از تفریحاتی است که طرفداران زیادی داشته و خوشبختانه در بسیاری از نقاط ایران، انواع غارهای مختلفی وجود دارند که هر یک از آن ها دارای ویژگی های مخصوص به خود بوده و توجه بسیاری از غارنوردان را به خود جلب نموده اند.

غار باستانی کرفتو یکی از انواع غارهای آهکی ایران است که جزء جاذبه های دیدنی دیواندره به شمار می آید و علاوه بر آن که از جاذبه های گردشگری طبیعی بوده، به دلیل قدمت زیادی که دارد و مربوط به دوره سوم زمین شناسی می باشد، آن را می توان جزء جاذبه های تاریخی تلقی نمود.

بر اساس بررسی هایی که در این غار انجام شده است، کتیبه هایی به دست آمده اند که متعلق به دوران قبل از تاریخ و قرن ۳ می باشند.

اگر به غارنوردی علاقه دارید و این رشته ورزشی و تفریحی را به صورت حرفه ای دنبال می کنید، غار باستانی کرفتو می توانید گزینه مناسبی در میان جاهای دیدنی دیواندره برای شما محسوب گردد.

نام معبد هراکلس هم برای این غار به کار می رود. غار کرفتو با شماره ثبت ۳۳۰ در تاریخ ۲۰ بهمن ماه سال ۱۳۱۸ هجری شمسی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

آدرس غار باستانی کرفتو: استان کردستان، ۶۷ کیلومتری شمال غرب دیواندره

خاص‌ترین جاذبه‌های طبیعی دیواندره کردستان

منطقه شکار ممنوع زرینه اوباتو

این منطقه به مساحت ۲۴۰۰۰ هکتار در ۱۶ کیلومتری شمال دیواندره زیستگاه مناسبی جهت گونه‌ پرنده حمایت شده و رو به انقراض میش‌مرغ می‌باشد.

غار باش قشلاق

غار باش قشلاق در ۴۰ کیلومتری شمال شرق دیواندره در دل طبیعت دست نخورده روستای زیبا به همین نام قرار گرفته است.

غار قالوجه

این غار در روستایی به همین نام در محور جغرافیایی دیواندره قرار گرفته و از جاذبه های طبیعی و گردشگری این منطقه به شمار می رود.

خاص‌ترین جاذبه‌های طبیعی دیواندره کردستان

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید