ابهامات و تناقضات در مورد پرونده قتل مهرجویی چنان زیاد است که دختر جوان مهرجویی صراحتا نسبتا به آن اعتراض کرده است.

جزئیاتی تازه از پرونده پرابهام قتل مهرجویی و همسرش
با وجود تردیدهایی که در مورد «انگیزه و نحوه قتل» داریوش مهرجویی و همسرش؛ وحیده محمدی‌فر میان‌افکار و اذهان عمومی وجود دارد، اما هنوز خیلی از افراد منتظرند تا مطلع شوند حکم صادر شده از سوی دادگاه برای این افراد به عنوان متهم چه خواهد بود...

یک منبع آگاه با اشاره به محتوای کیفرخواست صادر شده درباره این چهار نفر به می‌گوید: «طبق کیفرخواست صادره به‌رغم مشارکت این چهار نفر در قتل داریوش مهرجویی و همسرش؛ وحیده محمدی‌فر، تنها یک نفر از این چهار نفر به اتهام قتل عمدی و باقی تنها به‌اتهام شروع به قتل عمدی جلب به دادسرا شده‌اند.»

این منبع آگاه در ادامه در مورد تشکیل اولین جلسه دادگاه این چهار نفر می‌گوید: «گرچه انتظار می‌رفت پرونده مجددا برای تحقیقات بیشتر مورد درخواست وکلای طرفین به دادسرا ارجاع شود، اما در نهایت جلسه دادگاه کیفری یک استان البرز در هفته آینده ۲۷ و ۲۸ دی ماه جاری تشکیل خواهد شد.»

این در حالی است که ۱۲ دی ماه جاری «مسعود ستایشی»، سخنگوی قوه قضاییه با اعلام اینکه نخستین جلسه دادگاه پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش ۱۹ دی برگزار می‌شود، گفت: «اکنون پرونده با تکمیل تحقیقات و دریافت آخرین دفاع و صدور قرار تامین با صدور کیفرخواست به دادگاه صالح ارسال شده است و در دادگاه کیفری یک استان البرز قرار دارد.»، اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که تاریخ اعلام شده از سوی سخنگوی قوه قضاییه با تاریخ تشکیل اولین جلسه دادگاه درست نیست و تاریخ درست برگزاری اولین جلسه دادگاه این چهار متهم در ۲۷ و ۲۸ دی ماه است. شنیده‌های «اعتماد» حاکی از آن است که یکی از متهمان یعنی «کریم» در کیفرخواست با اتهام قتل عمدی مواجه است.

ابهامات و تناقضات در مورد این پرونده بسیار زیاد است و این تناقضات در اخبار مربوط به این پرونده تا جایی پیش رفت که «مانوش منوچهری»، وکیل دختر داریوش مهرجویی ۲۰ آذر ماه اعلام کرد: با اینکه پرونده با ابهاماتی مواجه است، اما کیفرخواست متهمان صادر شده. او در این باره توضیح داد: «با توجه به اینکه آخرین نظریه پزشکی قانونی نیز با ابهاماتی روبه‌رو بوده، کیفرخواست با طرح احتمالات و به صورت غیرقطعی صادر شده است. بنابراین به موارد احتمالی اعتراض و همچنین به دلیل وجود ابهاماتی در پرونده، تقاضای تحقیقات در برخی موارد را درخواست کرده بودیم که تا تکمیل تحقیقات و بررسی اعتراض به نظریه پزشکی قانونی، همچنان صدور کیفرخواست غیرممکن به نظر می‌رسید. همچنین باید به این مورد اشاره کنم که به دلیل عدم وجود انگیزه موثر در این جنایت از سوی متهمان، تحقیقات بیشتر جهت شناسایی معاونان و آمران یا شرکای جرم احتمالی یا شناخت انگیزه حقیقی این متهمان مورد نیاز بوده و اعتراض ما به نظریه پزشکی قانونی و تقاضای تکمیل تحقیقات طی دو لایحه و حتی اعتراض وکلای تسخیری متهمان به آخرین نظریه پزشکی قانونی هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است. حتی تقاضای بررسی خطوط تلفن و دوربین‌ها و ملاحظه پاسخ این استعلامات توسط اینجانب مطرح شده بود که متاسفانه در کمال تعجب از سوی دادسرا، سرعت، ملاک عمل قرار گرفت و ما از طریق رسانه‌ها از صدور کیفرخواست مطلع شدیم. امیدواریم دادگاه کیفری یک پرونده را مجددا جهت تکمیل تحقیقات به دادسرا عودت دهد و این ابهامات مرتفع شوند.» حالا نه تنها پرونده مجددا جهت تکمیل تحقیقات به دادسرا عودت نشده، بلکه تاریخ تشکیل اولین جلسه دادگاه نیز از سوی سخنگوی قوه قضاییه بنا به هر دلیلی یا به‌طور تعمدی یا غیرتعمدی درست اعلام نشده است.

از ابتدای انتشار خبر قتل مهرجویی و همسرش در فضای رسانه، افکار عمومی با اخبار ضد و نقیضی مواجه شدند. این اخبار ضد و نقیض از قول منابع رسمی و غیررسمی مخابره می‌شد که دلیل این تناقضات هم هنوز مشخص نیست. حتی برخی مراجع و ضابطان قضایی هم به نوعی از بازگو کردن خبر واقعی امتناع می‌کنند. همین موضوع باعث شده که تا الان افکار عمومی و حتی خود رسانه‌ها اخبار واقعی در رابطه با این خبر را گم کنند و هر کس از این پرونده برداشت و تحلیل شخصی داشته باشد.

این برداشت و تحلیل شخصی فقط مربوط به افکار عمومی نمی‌شود و برخی روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها نیز با وجود این تناقضات و ابهامات و با توجه به اینکه درحوزه حوادث قلم نمی‌زنند با انتقاد در مورد پرونده قتل مهرجویی و همسرش تحلیل‌های شخصی ارایه داده‌اند. یکی از روزنامه‌نگاران فعال در حوزه اقتصادی در مورد ابهاماتی که در بازسازی صحنه قتل مشاهده کرده بود، نوشت: «متهم می‌گوید وارد هال شده و داریوش مهرجویی رو به تلویزیون نشسته و پشت به ما در حال تماشای فیلم بود. در ثانیه ۴۸ یک متهم در پس‌زمینه فیلم می‌گوید خواب بود! این بماند که وقتی مقتول به پشت بوده، قاتلان چگونه متوجه شده‌اند خواب بود، اما در همان لحظه یکی دیگر از متهمان می‌گوید ناگهان بلند شد و به سمت ما آمد! در بازسازی صحنه قتل متهم نشان می‌دهد که وقتی مهرجویی به سمت آن‌ها آمده دو ضربه چوب به جلوی سر وارد کرده در صورتی که فراز در ۲۳ مهر نوشته پشت سر او کوبیده و له شده و تصاویر نشان می‌دهد که جسد مهرجویی برخلاف همسرش، با صورت به زمین افتاده است.

در روند تحقیقات پرونده و بررسی‌های تلفن همراه وحیده محمدی‌فر کارآگاهان با یک پیام ارسال نشده به دخترش مونا مهرجویی مواجه شده‌اند که ادعا شده آن پیام به کشف حقیقت کمک کرده است.»

روزنامه کیهان نیز ۲۵ مهر ماه سال جاری؛ سه روز بعد از به قتل رسیدن مهرجویی و همسرش این‌طور نوشت: «انتشار خبر قتل مهرجویی و همسرش ذهن‌ها را بلافاصله متوجه ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای در دهه ۷۰ کرد. به ویژه قتل مظلومانه داریوش فروهر و همسرش.»

یا خبرگزاری رکنا که به صورت خاص اخبار حوادث را پوشش می‌دهد از قول یک منبع آگاه که به نظر می‌رسید از ضابطان قضایی بوده است در مورد مظنونانی که از سوی پلیس بازداشت شده بودند، نوشت: «باجناق‌های داریوش مهرجویی به خاطر اختلافات مالی طراحان اصلی جنایت بودند و با اجیر کردن ۳ آدمکش از اتباع بیگانه دست به این قتل فجیع زدند. قاتل اصلی یکی از آدمکش‌ها بوده که اعتراف کامل داشته است و باجناق‌ها معاونت در قتل و آمریت داشته‌اند.» انتشار این خبر با بیانیه و طرح شکایت خانوده وحیده محمدی‌فر روبه‌رو شد و به دلیل انتشار خبر کذب، مدیرمسوول این خبرگزاری از سوی مراجع قضایی مجرم شناخته شد.

با وجود این تفاسیر هنوز مشخص نیست خبر واقعی چیست و چه کسی راست می‌گوید؟!

منبع: اعتماد

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید