افزایش جوجه‌ریزی و تامین نهاده‌ها در ماه‌ گذشته و ماه جاری قیمت مرغ را به زیر ۱۰۰ هزار تومان کشاند.

کاهش شدید قیمت مرغ در بازار + قیمت مرغ به زیر ۱۰۰ هزار تومان رسید

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، قیمت مرغ حدود یک ماه پیش از مرز ۱۰۰ هزار تومان فراتر رفت و دلیل آن کاهش جوجه‌ریزی در مهر ماه عنوان شد. این گرانی البته ادامه پیدا نکرد و روز ۱۳ دی ۱۴۰۲ مهدی یوسفخانی، رییس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و ماهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از کاهش قیمت مرغ به ۸۵۰۰۰ تومان خبر داد و گفت: ۸۵۰۰۰ تومان قیمت مجاز برای مغازه‌هاست و قیمت مصوب در میادین میوه و تره‌بار شهرداری نیز همچنان ۷۸۰۰۰ تومان است.

وی افزایش تولید و جوجه‌ریزی را سبب رشد عرضه و در پی آن کاهش قیمت مرغ دانست و اظهار کرد: با افزایش جوجه‌ریزی پیش‌بینی می‌شود این قیمت تا پایان سال حفظ شود.

در همین رابطه علی ابراهیمی، رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا افزایش جوجه‌ریزی را تایید کرد و گفت: تولید مرغ گوشتی از ماه تیر امسال تاکنون روز به روز افزایش داشته است. میزان جوجه‌ریزی در آذر به ۱۴۴ میلیون و در دی ماه به حدود ۱۵۰ میلیون رسید.

وی افزود: از تیر تاکنون هم تامین جوجه راحت‌تر شده و هم نهاده‌ها بهتر تامین می‌شود و این امر وضعیت تولید را رو به بهبود برده است.

ابراهیمی پیش‌بینی کرد که تولید تا پایان سال به هیچ وجه کم نشود.

رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی افزایش قیمت مرغ به ۱۰۰ هزار تومان در هر کیلو را در یک ماه پیش مقطعی و برآمده از تنظیم جوجه‌ریزی مرغداران دانست.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید