۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
کد خبر: 55487031

استان گیلان جاذبه‌های طبیعی و گردشگری پر شماری دارد پس همراه باشید تا بدانیم لیلاکوه کجاست.

لیلاکوه کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: منطقه ییلاقی لیلاکوه یکی از مناطق گردشگری و زیبای شمال ایران و از جاهای دیدنی لنگرود است که در نزدیکی شهر لنگرود در استان گیلان قرار دارد.

منطقه لیلاکوه در جنوب غرب لنگرود واقع شده و به خاطر وجود قهوه‌خانه‌ها و قلیان‌سراهای متعدد در مسیر و کوهپایه‌ها، امروزه تبدیل به قطب قلیان‌سرای استان گیلان شده است.

آشنایی با لیلاکوه

اگر برای آخر هفته‌ی خود به دنبال جایی باصفا و خوش آب و هوا می‌گردید، علاءالدین تراول به شما ییلاق لیلاکوه شهر لنگرود را در استان گیلان پیشنهاد می‌کند.

منطقه‌ای زیبا و بکر که با طبیعت دل‌انگیز خود مقصدی عالی برای فرار از هیاهو و آلودگی شهر محسوب می‌شود و با گردش در دشت‌های آن از تک تک لحظات خود لذت می‌برید.

مردم محلی به این منطقه ییلاقی لیله کوه می‌گویند و در دامنه‌های کوه‌ آن، قهوه‌خانه‌هایی دیده می‌شود که با یک فنجان چای کمر باریک قند پهلو از شما پذیرایی کرده و انرژیتان را دو چندان می‌کنند.

درختان بلند، کوه‌های سر به فلک کشیده، شالیزارهای خوش بو، آسمانی نیمه ابری و صدای آواز پرندگان ملموس‌ترین چیزهایی است که در جنگل لیلا کوه تجربه می‌کنید و انرژی بخشتان خواهد بود.

لیلاکوه کجاست؟

با گردش در آنجا به باغات و مزارع چای می‌رسید که با وجود سرسبزی، طراوت و تازگی را به این منطقه بخشیده‌اند و روحتان را تازه می‌کنند.

بعد از ساعتی پیاده‌روی در لیلا کوه شهر لنگرود به قله عطاکوه می‌رسید که با ارتفاع ۷۰۰ متری خود از سطح دریا، به تمامی منطقه مشرف بوده و دید خوبی به شما می‌دهد.

مسیر منتهی به این قله از میان باغ‌های میوه و جنگل عبور می‌کند، لذا فراموش نکنید تا دوربین عکاسیتان را با خود ببرید و زیباترین تصاویر را در آلبوم خویش به ثبت برسانید.

اگر فردی ماجراجو و اهل ریسک هستید، شب در این منطقه چادر بزنید و ضمن خلق لحظاتی فراموش‌نشدنی، در طول شب به دور یک آتش کوچک جمع شوید و به همراه دوستانتان به تماشای ستارگان و اجرام آسمانی بنشینید و داستان‌سرایی کنید.

در صورتی که هوا صاف و آفتابی باشد می‌توانید بر فراز عطاکوه پهنه‌ی آبی دریای خزر را ببینید و از تماشای آن به وجد آیید.

بعد از اینکه حسابی از روستای لیلاکوه در لنگرود و جاذبه‌های آن دیدن کردید، به شما توصیه می‌کنیم که به بازدید از دیگر دیدنی های لنگرود مانند مسجد آقا شیخ حبیب الله، پل خشتی لنگرود، ساحل چاف، آبشار ماهی مشو و قلعه دیزبن بروید و با عکاسی کردن از آن‌ها لحظات خود را به ثبت رسانید.

لیلاکوه کجاست؟

محل قرارگیری لیلاکوه

در مسیر رسیدن به لیلا کوه از مزرعه چای و پرتقال عبور می کنید. پیشنهاد ما به شما این است که این مسیر را پیاده بروید تا آرامشی وصف ناپذیر را تجربه کنید.

آغاز مسیر لیلا کوه از ابتدای شهرستان لنگرود، میدان فرمانداری در سمت راست ( اولین خیابان از سمت لاهیجان ) می باشد. این جاده که به سمت روستایی به نام پرشکوه و سپس بخش کومله منتهی می شود، از مسیری می گذرد که در میانه ی باغات سرسبز چای و مرکبات واقع شده است.

همچنین جاده ی لیلا کوه در نهایت می تواند به قله ی عطا کوه منتهی گردد، که مسیرِ بسیار پرطرفداری برای پیاده روی محسوب می شود.

به طوری که اگر هوا بسیار صاف و مساعد باشد، آبی های نیلگون دریای کاسپین کاملا آشکار است. قله ی عطا کوه در ارتفاع تقریبی ۷۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است، و مرتفع ترین قله ی منطقه به شمار می آید.

برخی از افراد معتقدند که دلیل نامگذاری لیلاکوه “لیاشاه” به معنای “شاه دختر” است.

بعضی هم نیز بر این باورند که لیاشاه یکی از دختران پادشاه گیلان بوده که افتخارات بسیار زیادی را در نبرد با اعراب کسب کرده است.

برای اینکه به باغ های چایی زیبای لیلاکوه برسید بایستی یک مسیر پر پیچ و خم و خاکی را که بسیار دیدنی است طی کنید.

شما با وارد شدن به این مسیر مات و مبهوت پوشش سبز مخملی و مدهوش عطر چایی خواهید شد همین یک گزینه بهانه خوبی برای جذب گردشگران بسیاری از همه نقاط کشور و حتی خارج از کشور به این منطقه می باشد میدان لیلا کوه به واسطه این باغ ها به خط الرأس عطاکوه میرسد.

لیلاکوه کجاست؟

قله عطاکو به عنوان مرتفع ترین قله منطقه لاهیجان به لنگرود شناخته شده است که از شمال غرب به لاهیجان و از شمال شرق به لنگرود اشراف دارد و ارتفاع آن تقریباً ۷۰۰ متر از سطح دریا است.

بر روی قله عطاکوه دکل های مخابراتی، تلویزیونی و رادیویی وجود دارد که به همین دلیل اهالی این منطقه به این قله “دکل” میگویند.

مهم ترین رکن هر تفریح دانستن شرایط اب و هوایی یک منطقه است، منطقه ییلاقی لیلاکوه به طور کلی دارای آب و هوای سرد و مرطوب می باشد که در نیمه دوم سال پوشیده از برف است، بهترین زمان سفر به لیلاکوه بین ماه های اردیبهشت تا شهریور هر سال می باشد.

گیلان - لنگرود‎- لیلاکوه

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید