پارکهای جنگلی گیلان دیدنی و جذاب است همراه باشید و حتما از پارک جنگلی خرما لنگرود بازدید کنید.

حتما از پارک جنگلی خرما لنگرود بازدید کنید

سلام نو _ سرویس گردشگری: پارک جنگلی خرما با طبیعتی بکر و چشم اندازهای کوهستان و رودخانه‌، در نزدیکی روستای خرما از توابع شهرستان لنگرود قرار دارد.

این منطقه مملو از درخت‌های توسکا، لرک و انجیل است. نام جنگل از دو واژه «خر» و «مه» با معنای آفتاب و مهتاب گرفته شده است.

البته برخی بر این باور هستند که جنگل بر اساس اسم خواهر بابک خرم‌الدین، خرما نامگذاری شده است.

این پارک به‌عنوان یکی از جاذبه های گردشگری لنگرود شناخته می‌شود که از جمله امکانات آن می‌توان به سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی اشاره کرد.

آشنایی با پارک جنگلی خرما لنگرود

وجود پارک‌های جنگلی متعدد در گوشه و کنار ایران همانند یک تصفیه‌خانه‌ی طبیعی برای هوا عمل می کنند که هوا را از آلودگی ها پاک کرده و می زدایند.

یکی از این پارک‌ها، پارک جنگلی خرما لنگرود می باشد که که به جرأت میتوان گفت نمونهای بینظیر از یک جنگل سبز و زیبای شمالی محسوب می شود و آن را متعلق به املش نیز می‌دانند و در حومه‌ی روستای خرما قرار گرفته و با درختان پربار و بلند خود آب و هوایی مطلوب را ایجاد کرده است.

کوهستان‌های سر به فلک کشیده، رودهای جاری و صدای آواز پرندگان از جمله جاذبه هایی است که در پارک جنگلی خرما وجود دارد و هیجان را به گردشگرانی که از آن بازدید می کنند هدیه می ‌کند.

حتما از پارک جنگلی خرما لنگرود بازدید کنید

وقتی در این جنگل سرسبز قدم می‌زنید با گونه‌های مختلف گیاهی مانند توسکا، لرک و انجیل رو به رو می‌شوید که از تنوع خاصی برخوردارند و خواص درمانی سرشاری دارند که به مردم محلی و حتی گردشگران نیز هدیه می‌کنند.

زمانی که به پارک جنگلی خرما در لنگرود وارد می شوید تفریحات بسیاری از جمله پرنده‌ نگری، عکاسی، شنا، طبیعت‌گردی انتظار شما را می کشند و مطمئن باشید که از تک تک لحظات خود در آنجا لذت تمام را می برید.

حتی تصور این که کمپ زدن در دل پارک جنگلی خرما و تماشای آسمان پرستاره در میان شاخ و برگ درختان و تماشای آسمان شب در آنجا چقدر می‌تواند لذت‌بخش باشد انسان را به وجد می آورد و لحظاتی به یادماندنی را در ذهن ما ثبت می کند.

مردم ساکن در اطراف پارک جنگلی خرما گیلان، اکثرا به کشاورزی و دامداری مشغول‌اند و با زندگی در کنار یکدیگر، در کمال آرامش عمر خویش را سپری می‌کنند.

اگر تا به حال از این منطقه دیدن نکرده‌اید، حتما سفر به آن را در اولویت خود قرار دهید و از شنیدن صدای رودخانه ها و جاری شدن آب و چهچه پرندگان از هیاهوی شهر چند ساعتی به دور باشید.

حتما از پارک جنگلی خرما لنگرود بازدید کنید

پارک جنگلی خرما در منطقه اطاقور لنگرود استان گیلان قرار دارد و وقتی وارد خیابان لیل به خرما می شوید این پارک جنگلی بزرگ و طبیعت بکر آن را مشاهده می کنید.

سنگ سرا و سار سر و بهشت لات چند منطقه نزدیک به جاذبه بسیار دوست داشتنی هستند.

همچنین شما با سفر خود به چمخاله نیز می توانید کمی مسیر را کج کرده و به سمت لنگرود و لاهیجان بیایید تا بتوانید از این پارک جنگلی بکر و زیبا نیز دیدن نمایید و اوقات خوشی را در کنار خانواده برای خود رقم بزنید و از دیدن نقاشی های زیبای خداوند نهایت لذت را ببرید.

برای دسترسی به آن باید از استان گیلان به شهرستان املش رفته و در ۲۴ کیلومتری جنوب املش با این پارک جنگلی اشنا شوید.

آدرس پارک جنگلی خرما: ایران، استان گیلان، شهرستان لنگرود، روستای خرما، خیابان لیل به خرما، بوستان جنگلی خرما سیسکو (خرما)

حتما از پارک جنگلی خرما لنگرود بازدید کنید

ویژگی‌های جالب پارک جنگلی خرما

وجود پارک‌های جنگلی متعدد در گوشه و کنار ایران همچون یک تصفیه‌خانه‌ی طبیعی می‌مانند که هوا را از آلودگی دور نگه می‌دارند.

یکی از این پارک‌ها، پارک جنگلی خرما لنگرود است که آن را متعلق به املش نیز می‌دانند که در حومه‌ی روستای خرما قرار گرفته و با درختان پربار و بلند خود آب و هوایی مطلوب را ایجاد می‌کند.

خرما مخفف دو واژه خور و مه است که بنا به باور عده‌ای از مردم نام خواهر بابک خرمدین بود، اما سندی بر این ادعا وجود ندارد و همچنان به صورت افسانه باقی مانده است.

کوهستان‌های سر به فلک کشیده، رودهای جاری و صدای آواز پرندگان از جمله چیزهایی است که در پارک جنگلی املش وجود دارد و شور و هیجان را به گردشگران هدیه می‌کند.

وقتی در این جنگل سرسبز قدم می‌زنید با گونه‌های مختلف گیاهی همچون توسکا، لرک و انجیل رو به رو می‌شوید که از تنوع خاصی برخوردارند و با خواص درمانی سرشار خود سلامتی را به مردم محلی و حتی گردشگران هدیه می‌کنند.

زمانی که به پارک جنگلی خرما در لنگرود وارد شوید، این امکان وجود دارد تا به تفریحات متعدد همچون پرنده‌نگری، عکاسی، شنا، طبیعت‌گردی و غیره بپردازید و از تک تک لحظات خود در آنجا لذت ببرید.

حتما از پارک جنگلی خرما لنگرود بازدید کنید

تصور کنید که کمپ زدن در دل پارک جنگلی خرما و تماشای آسمان شب در آنجا چقدر می‌تواند لذت‌بخش باشد و لحظاتی به یادماندنی را در گنجینه خاطرات شما به ثبت برساند.

مردم ساکن در اطراف پارک جنگلی خرما گیلان، اکثرا به کشاورزی و دامداری مشغول‌اند و با زندگی در کنار یکدیگر، در کمال آرامش گذران عمر می‌کنند.

اگر تا به حال از این منطقه دیدن نکرده‌اید، حتما سفر به آن را در اولویت قرار داده و با شنیدن صدای گذر آب و چهچه پرندگان از هیاهوی شهر به دور باشید.

تالاب کیایه، پل خشتی لنگرود و غار هفت خم تله از جمله جاذبه های گردشگری لنگرود به شمار می‌آیند که در نزدیکی این جنگل واقع شده‌اند و می‌توان از آن‌ها بازدید کرد.

پس از بازدید از پارک جنگلی خرما املش به دیدن دیگر دیدنی های املش بروید و با تماشای عمارت عبدالعلی خان صوفی، غار سیاه استخر و آبشار سیاه تاش از سفر خود لذت ببرید.

حتما از پارک جنگلی خرما لنگرود بازدید کنید

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید