گیلان بسیار دیدنی است همراه باشید و بازدید از جاذبه های شگفت انگیز لنگرود را از دست ندهید.

بازدید از جاذبه های شگفت انگیز لنگرود را از دست ندهید

سلام نو _ سرویس گردشگری: لنگرود از شهرهای زیبا و سرسبز گردشگری استان گیلان است. دیدنی های لنگرود بسیار است و گردشگران را به‌سمت خود می‌خواند و با تور گیلان یا تور گیلانگردی، می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

این شهر زیبای شمالی در طول تاریخ حوادث مهمی را به خود دیده است. در زمان نادرشاه این شهر به‌عنوان پایگاه دریایی و کارخانه کشتی‌سازی انتخاب شد. در عهد قاجار نیز لنگرود از مناطق مهم ایران به حساب می‌آمد.

در کنار حوادث تاریخی، نگاهی هم به زیبایی‌های طبیعی این شهر باید داشت.

لنگرود روی جلگه‌ای سرسبز و در نزدیکی دریای خزر قرار دارد. این شهر در جوار دریا و جنگل واقع شده و همین امر جاذبه‌های طبیعی و بکری برای آن پدید آورده است.

نام لنگرود از دو بخش «لنگر» و «رود» تشکیل شده که لنگر به معنی وقار، سکون و آرامش است، همان‌گونه که که کشتی لنگر انداخته آرامش می‌یابد و معنی رود سکون یافته و باوقار می‌دهد.

با ما همراه باشید تا با دیدنی های این شهر آرام بیشتر آشنا شوید.

جاهای دیدنی و شگفت‌انگیز لنگرود

ساحل چمخاله

ساحل چمخاله یکی از دیدنی‌ترین جاهای لنگرود است.

این ساحل در سال ۱۳۹۰ به‌عنوان بهترین ساحل استان گیلان برگزیده شد. ساحل چمخاله از زیباترین، کم‌خطرترین و مجهزترین سواحل ماسه‌ای ایران است.

بازدید از جاذبه های شگفت انگیز لنگرود را از دست ندهید

این ساحل تا پیش از انقلاب نیز از پرطرفدارترین سواحل و پلاژهای شنا در ایران بوده؛ اما پس از انقلاب به دلیل پیشروی دریا به زیر آب رفت.

البته چند سال بعد با آرام گرفتن آب دریا، این ساحل دوباره پدیدار شد و محبوبیت خود را باز یافت و امروزه از محبوب‌ترین جاهای دیدنی لنگرود است.

دریاچه لنگرود

دریاچه‌ی لنگرود یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی این شهر است. این دریاچه طبیعتی بکر و آب‌وهوایی تمیز دارد که آن را ویژه و منحصربه‌فرد می‌کند.

حیف است اگر به لنگرود بروید و از دریاچه‌ی لنگرود با طبیعت فوق‌العاده و زیبایش دیدن نکنید، در هوای پاکش نفس نکشید و غرق در زیبایی‌هایش نشوید!

تالاب امیر کلایه

تالاب امیر کلایه با وسعتی به اندازه ۱۲۳۰ هکتار و عمقی به اندازه ۸۵ متر، از جاذبه‌های دیدنی لنگرود به شمار می‌آید که زیستگاه جانوران و گیاهان بسیاری است.

این تالاب در سال ۱۳۵۴ در کنوانسیون رامسر به دلیل ویژگی‌های مهم زیست‌محیطی‌اش، با نام تالاب امیرکلایه در فهرست تالاب‌های بین‌المللی قرار گرفته است.

از آن‌جایی که این تالاب زیستگاه ۱۱ گونه از آبزیان است و محل گذر هزاران پرنده‌ی مهاجر و همچنین محل رویش گیاهان خاص و متنوع است ازنظر محیط‌زیستی اهمیت ویژه‌ای داشته و تحت نظارت سازمان محیط‌زیست قرار دارد.

بازدید از جاذبه های شگفت انگیز لنگرود را از دست ندهید

دریاچه کومله

دریاچه یا استخر کومله از دیگر جاهای دیدنی لنگرود است که در روستای خوش آب‌وهوا و زیبایی به همین نام قرار دارد.

در اطراف این دریاچه امکانات رفاهی متنوعی مانند اسب‌سواری، قایق‌سواری و همچنین رستوران‌های متعدد وجود دارد که این منطقه را به یکی از دیدنی ترین جاهای لنگرود و مقصد مناسبی برای گردشگران تبدیل می‌کند.

ساکنان روستای کومله در کشتزارهای اطراف دریاچه محصولاتی همچون برنج و چای می‌کارند و علاوه بر منظره‌ی فوق‌العاده سرسبز و زیبایی که به سبب وجود این کشتزارها در اطراف دریاچه ایجاد می‌شود، محصول چای آن‌ها نیز بسیار باکیفیت است.

تالاب کیاکلایه

اگر به دنبال تالابی می‌گردید که در آن از شدت تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی شگفت‌زده شوید، پیشنهاد ما به شما این است که به تالاب کیاکلایه در شهرستان لنگرود و در شرق شهر املش سری بزنید.

این تالاب که در ابتدا ۳۰۰ هکتار وسعت داشته و امروزه به دلیل توسعه‌ی شهرنشینی تنها ۱۵۰ هکتار مساحت دارد، آب موردنیاز برای کار کشاورزان را فراهم می‌کند و به همین دلیل به آن استخر کیاکلایه نیز می‌گویند.

تالاب کیاکلایه درگذشته در فصل زمستان میزبان پرندگان مهاجر بسیاری بوده است و ازنظر شهرت و زیبایی با تالابی چون انزلی برابری می‌کند.

عطا کوه

قله عطا کوه با ارتفاع حدود ۷۰۰ متر از سطح دریا به لنگرود و لاهیجان مشرف است.

روی قله عطاکوه دکل‌های مخابراتی رادیو، تلویزیون و مخابرات قرار دارد که به همین علت اهالی منطقه به این قله، «دکل» می‌گویند. برای دسترسی به این قله باید از میان باغ‌ها و جنگل گذر کرد.

بازدید از جاذبه های شگفت انگیز لنگرود را از دست ندهید

لیلا کوه

لیلا کوه از مناطق ییلاقی و گردشگری سبز خطه شمال ایران است.

لیلاکوه در جنوب غرب لنگرود واقع شده که به‌دلیل داشتن قلیان‌سراهای بسیار، به قطب قلیان‌سرای استان گیلان شهرت دارد که معروف‌ترین آن قهوه‌خانه دیشلمه است.

این منطقه که در میان ارتفاعات و جنگل قرار دارد، یکی از منطقه‌های جذاب برای طبیعت‌ دوستان به شمار می‌رود.

بام کومله

قله نگین سبز یا بام کومله از مناطق بکر و کمتر شناخته‌شده لنگرود است که در میان ارتفاعات سرسبز آن واقع شده است. دریاچه یا استخر طبیعی کومله نیز در این ارتفاعات از ۳ آبگیر مجزا تشکیل شده است.

بزرگ‌ترین این آبگیر حدود ۴۰۰ متر عرض و یک کیلومتر طول دارد.

در اطراف این دریاچه امکانات تفریحی و رفاهی همچون قایق‌سواری و رستوران برای گردشگران فراهم شده است. این دریاچه زیستگاه پرندگان مهاجر نیز است.

بازدید از جاذبه های شگفت انگیز لنگرود را از دست ندهید

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید