مسکو می‌گوید حمله امروز (شنبه) نیروهای مسلح اوکراین به شهر بلگورود روسیه با استفاده از بمب‌های خوشه‌ای انجام شده و انگلیس در پشت آن قرار دارد.

روسیه: اوکراین در شهر بلگورود از بمب خوشه‌ای استفاده کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد اوکراین در حمله امروز (شنبه) به شهر بلگورود از موشک‌های «ویلخا» که مجهز به مهمات خوشه‌ای است و همچنین راکت‌هایی که از سامانه پرتاب چندگانه «ومپایر RM-70» ساخت جمهوری چک شلیک می‌شود، استفاده کرده است.

این وزارتخانه از رهگیری ۲ موشک‌ مجهز به مهمات خوشه‌ای و بیشتر راکت های شلیک‌شده از سامانه‌ ومپایر خبر داد اما اعلام کرد چند راکت و بقایای ۲ موشک رهگیری شده، به شهر ولگورود برخورد کرده است.

مسکو گفته اگر کی‌یف با این حمله قصد داشته «توجهات را از شکست‌ها در خط مقدم جنگ منحرف و همچنین روسیه برای انجام اقدامات مشابه تحریک کند».

وزارت دفاع روسیه تاکید کرده نیروهای مسلح این کشور تنها اهداف نظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهد و «این جرم بدون کیفر نخواهد ماند».

همچنین وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ۱۴ نفر، از جمله ۲ کودک کشته شده‌اند. همچنین ۱۰۸ نفر از جمله ۱۵ کودک مجروح هستند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید