در این مطب به بررسی پنج حقیقت جالب و حیرت انگیز درباره مردمان فنلاند که به عنوان شادترین کشور دنیا شناخته می شوند، پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

شادترین کشور جهان کجاست؟ | حقایق عجیب درباره شادترین کشور دنیا

به گزارش سلام نو به نقل از روزیاتو، فنلاند در شش سال گذشته عنوان «شادترین کشور جهان» را از آن خود کرده است. این کشور از سطح بالایی از اعتماد اجتماعی و ارتباط قوی با طبیعت بهره می‌برد.

اما این‌طور که پیداست فنلاندی‌ها آداب و رسوم و هنجارها اجتماعی غیرعادی هم دارند که در ادامه با پنج مورد از جالب‌ترین آن‌ها آشنا می‌شویم.

فنلاندی‌ها شاید شادترین مردم جهان باشند، اما چند سنت غیرعادی هم دارند. در اینجا ۵ حقیقت شگفت انگیز در مورد شادترین کشور جهان آورده شده است.

۵ حقیقت جالب و شگفت انگیز درباره شادترین کشور جهان

۱. جریمه سرعت غیرمجاز بر اساس درآمد شماست

در فنلاند جریمه‌های سرعت غیرمجاز بر اساس میزان درآمد افراد و میزان سرعت رانندگی آن‌ها تعیین می‌شود.

این کشور دارای سیستم جریمه روزانه است که مبلغ آن از طریق محاسبه درآمد قابل تصرف (درآمد پس از پرداخت مالیات) روزانه متخلفان و میزان سرعت بیش از حد مجاز به دست می‌آید.

همان‌طور که پیداست این سیستم به جریمه‌های هنگفتی برای ثروتمندان منجر می‌شود. اوایل امسال، یک مولتی میلیونر فنلاندی به دلیل تجاوز از سرعت مجاز ۱۲۱،۰۰۰ یورو برابر با ۱۲۹،۴۰۰ دلار جریمه شد.

۵ حقیقت جالب و شگفت انگیز درباره شادترین کشور جهان

۲. به ازای هر نفر حدوداً یک نصف سونا وجود دارد

سایت توریستی Visit Finland تخمین می‌زند که سه میلیون سونا در فنلاند وجود دارد که با توجه به جمعیت کوچک حدوداً پنج میلیون نفری این کشور، معادل کمی بیش از نصف یک سونا برای هر فنلاندی است.

فرهنگ سونا بخش مهمی از زندگی روزمره و میراث فرهنگی فنلاند است و شما می‌توانید سوناهای بیشماری را در بلوک‌های آپارتمانی، خانه‌ها، رستوران‌ها و حتی ساختمان‌های دولتی بیابید.

۵ حقیقت جالب و شگفت انگیز درباره شادترین کشور جهان

۳. دولت فنلاند به همه کسانی که تازه بچه‌دار می‌شوند یک «جعبه نوزاد» می‌دهد

بسته زایمان فنلاند، معروف به «äitiyspakkaus» یا همان «جعبه نوزاد»، کیتی است که توسط دولت برای والدین کودکان تازه‌متولدشده ارسال می‌شود.

این جعبه حاوی اقلام ضروری مانند لباس، پیش‌بند، پوشک و محصولات حمام و موارد دیگر است. خود جعبه دارای یک تشک کوچک و یک ملحفه است تا بتواند به مکانی امن برای خواب نوزادان تبدیل شود.

این جعبه‌ها در کشورهای دیگر از جمله ایالات متحده هم محبوب هستند. با این حال برخلاف فنلاند، والدین آمریکایی باید هزینه آن را پرداخت کنند.

۴. مسابقه «حمل همسر» از این کشور سرچشمه گرفته است

«حمل همسر» در حال حاضر یک ورزش و مسابقه بین المللی است، اما مسابقات جهانی آن هنوز در سونکایَروی فنلاند برگزار می‌شود.

این ورزش از دیرباز شامل دویدن مردانی بوده که در حالی که همسران خود را کول کرده‌اند باید از موانعی عبور کنند. قوانین در طول سالیان کمی تغییر کرده‌اند و رقبا مجبور نیستند همسر واقعی خود را حمل کنند.

با این حال «همسر» در این مسابقه باید حداقل ۱۷ سال و حداقل ۴۹ کیلوگرم وزن داشته باشد. اگر سبک‌تر باشد، مسئولین مسابقه با کوله پشتی او را سنگین می‌کنند.

۵. فنلاندی‌ها برای عبارت «تنهایی و با لباس نوشیدنی خوردن در خانه» یک کلمه دارند

«Kalsarikännit» به معنای نوشیدن در خانه، به تنهایی و با لباس زیر است.

سایر کلمات فنلاندی غیرقابل ترجمه عبارتند از «vahingonilo» که به معنای لذت بردن از بدبیاری دیگران است و «sisu» که نوعی عزم خویشتندارانه یا ممارست در رسیدن به هدف معنا دارد.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید