روستاگردی در گیلان بسیار هیجان‌انگیز است همراه باشید تا بدانیم زیباترین روستای تالش کجاست.

زیباترین روستای تالش کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: روستای مریان در میان گردشگران با جنگل‌های انبوه و طبیعت کم‌نظیرش شناخته می‌شود؛ روستایی کوهپایه‌‏ای که ۱,۰۸۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و آب و هوای آن در زمستان‏‌ها سرد و در تابستان‏‌ها معتدل است.

مریان؛ زیباترین روستای تالش

مناطق بکر شمال ایران دوست‌داشتنیمان کم نیستند و اگر بخواهیم یکی از زیباترین آن‌ها را به شما پیشنهاد کنیم، ییلاق مریان تالش در استان گیلان در توابع شهرستان تالش را معرفی می‌کنیم که با مناظر خارق‌العاده‌ی خود حسابی روحتان را تازه می‌کند.

پس از اینکه از تهران راهی شدید، پس از گذشتن از شهرهای کرج، قزوین و رشت، به ییلاق مریان تالش می‌رسید و ماجراجویی شما آغاز می‌شود.

دشت‌های سرسبز و وسیع، کوه‌های مرتفع، درختانی بلند و آسمانی آبی پوشیده از تکه‌های ابر سفید چیزهایی است که در آنجا نگاه‌ها را جذب خود کرده و انرژیتان را دوچندان می‌کند.

ییلاق مریان تالش روستایی به همین نام (مریان) را در دل خود جای داده که با روستاهای ناوان، سیناهونی و آق اولر همسایه است و با جاده‌ای روستایی و هموار به آن‌ها راه پیدا می‌کند.

در تمام این منطقه می‌توان مراتع را دید که در بیشتر فصول سال سبز رنگ است و در زیر بارش باران حال و هوایی خاص همراه با آرامش را به گردشگران و ساکنین آنجا هدیه می‌کند.

زیباترین روستای تالش کجاست؟

درختان گلابی و سیب یکی دیگر از چشم‌اندازهایی است که در ییلاق مریان تالش نظرها را به خود جلب می‌کند و وسوسه می‌شوید تا در آنجا به گشت و گذار بپردازید.

منظره رودهای جاری نیز از دیگر چیزهایی است که در این ناحیه دلربایی می‌کند و هوش از سر هر گردشگر ماجراجویی می‌برد.

در ییلاق مریان تالش شاید دوست داشته باشید تا ساعتی به دل طبیعت بروید و در کنار رودهای جاری به ماهیگیری بپردازید.

هوای تازه، سایه خنک درختان و مناظر دلفریب باعث می‌شود تا ساعتی چند در آنجا توقف کنید و به استراحت بپردازید و حتی کمپ بزنید.

جذابیت‌های ییلاق مریان تنها به این‌ها ختم نمی‌شود، چرا که کمی آنطرف‌تر گورستانی تاریخی وجود دارد که تا قبرستان روستای آق اولر ادامه دارد.

گورهایی به شکل دخمه با سه طبقه که قدمتشان به قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد و هر ماجراجو کنجکاوی دوست دارد تا از آن‌ها دیدن کند.

در ادامه گشت و گذارهای خود به حمامی تاریخی می‌رسید که با سنگ، گچ و خشت در زمان صفوی و یا قاجار ساخته شده است و در گذشته آثاری از کاشی‌های تزئینی و نقاشی دیواری در آنجا وجود داشت ولی امروزه بخش‌هایی از این حمام قدیمی آسیب دیده و نیازمند مرمت است.

در سفر به ییلاق مریان گیلان مردمانی روستایی را می‌بینید که در کمال سادگی از مسافران پذیرایی می‌کنند و با دستان زحمتکش خود به کشاورزی و دامداری مشغول هستند.

زنان روستای مریان نیز با ذوق هنری خود به گلیم‌بافی و جاجیم‌بافی می‌پردازند و به شهرهای اطراف صادر می‌کنند.

اگر تمایل دارید تا به این منطقه ییلاقی و رویایی سفر کنید، فصل بهار و تابستان بهترین زمان سفر است، چرا که خنکای هوا و آفتاب دلپذیر شما را سر ذوق می‌آورد.

زیباترین روستای تالش کجاست؟

آب و هوای ییلاق مریان

  • بهار و تابستان بهترین زمان سفر به روستای مریان هستند.
  • پس از بازدید از جاذبه‌های روستای مریان می‌توانید به روستای آق اولر بروید که در همان نزدیکی قرار دارد و از حسینیه و مسجد شیرخان و قبر پیرعلی دیدن کنید که مردم آن را شفادهنده می‌دانند.

روستای مریان با آب و هوای خنک که در روزهای گرم سال، پذیرای مسافران فراوانی از جای جای کشور عزیزمان است.

در این روستای زیبا، جنگل های انبوهی را می بینید که طبیعت بی نظیر دارد و در کوهپایه ساخته شده است، در سفر به این روستا مردمانی را می بینیم که به زبان تالشی و آذری سخن می گویند و اقتصاد روستای خود را با دامداری، صنایع دستی، فعالیت هایی بر زمین های زراعی و باغداری ارتقا می دهند.

روستای مریان یکی از روستاهای سرسبز و با قدمت دیرینه که در شهرستان تالش واقع شده است.

ارتفاع این روستای دیدنی از سطح دریا ۱۰۸۰ متر می باشد که دارای آب هوای خنک و پوشش نیمه مرتعی است. و همواره از جاذبه های گردشگری استان گیلان محسوب می شود.

روستای مریان در کنار طبیعت کم نظیر خود، یک حمام تاریخی هم دارد که ساخت آن به دوره اواخر دوره صفوی و اوایل قاجار برمی‌گردد.

علاوه بر این یک گورستان تاریخی هم وجود دارد که از مریان شروع می‌شود و تا روستای آق اولر ادامه پیدا می‌کند.

گورهایی سه طبقه با ساختاری شبیه به دخمه که کارشناسان معتقدند از لحاظ تاریخی به قبل از میلاد مسیح مربوط می‌شوند. در آق اولر می‌توانید از کاخ سفید سردار امجد که در زمان قاجار ساخته شده هم بازدید کنید.

زیباترین روستای تالش کجاست؟

معماری روستای مریان به‌دلیل استقرار در ناحیه‌ای کوهستانی، با روستاهای جلگه‏‌ای استان گیلان تفاوت دارد.

سقف چوبی خانه‏‌ها، لته‌کوبی است و درهای ورودی و پنجره‌‏ها، برای جلوگیری از سرما کوچک هستند.

در ساخت خانه‏‌های قدیمی از مصالح بومی مانند سنگ، ملاط کاهگل و چوب استفاده شده است؛ گرچه پس از زلزله‌ سال ۱۳۶۹ هجری شمسی، اکثر خانه‏‌ها با استفاده از مصالح جدید، سیمان، آجر و تیرآهن ساخته شده‌اند.

اتاق‏‌های خواب و پذیرایی، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، انبار و طویله نیز مشابه اکثر خانه‏‌های روستایی دیگر هستند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید