شمار قربانیان تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۲۰۶۷۴ شهید و ۵۴۵۳۶ زخمی افزایش یافت.

تعداد شهدای جنگ غزه به ۲۰۶۷۴ نفر رسید

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا ، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه در هشتادمین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در یک کنفرانس خبری با اعلام این خبر اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵ قتل عام مرتکب شده است که در نتیجه آن ۲۵۰ نفر شهید و ۵۰۰ نفر زخمی شده اند.

اشرف القدره تأکید کرد: در جنایت اخیر صهیونیست ها، برخی خانواده ها به طور کامل قتل عام شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه همچنین تصریح کرد: نیروهای اشغالگر صهیونیست با اعدام دسته جمعی، نسل کشی و کشتار گسترده، تخریب کامل محلات مسکونی و قتل عام اهالی آنها، محروم نگه داشتن فلسطینی ها از خدمات بهداشتی و جلوگیری از ارائه امکانات و کمک های بشردوستانه به آوارگان بر شدت جنایاتشان افزوده اند.

امروز دوشنبه سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی در غزه نیز با اشاره به اینکه اجساد شهدای زیادی همچنان زیر آوار است خاطرنشان کرد که کشتار مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی در گفت‌ وگو با شبکه الجزیره اعلام کرد که تعدادی زیادی از شهدا و مجروحان حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه همچنان زیر آوار هستند.

وی گفت که کشتارهای رژیم صهیونیستی در چارچوب سیاست نسل‌کشی مردم فلسطین است.

سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی افزود: اشغالگران زندگی مردم را هدف قرار داده و کشتارها در نوار غزه ادامه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی بخش درمانی نوار غزه را هدف قرار داده و اکنون ۲۳ بیمارستان این منطقه از خدمت خارج شده اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه تعدادی از مجروحان حملات رژیم صهیونیستی به دلیل نبود امکانات و تجهیزات جان خود را از دست داده‌اند تاکید کرد: از کشورهای جهان می‌خواهیم که مانع ادامه تجاوزهای رژیم صهیونیستی شوند و تجهیزات پزشکی و غذایی نیز به نوار غزه ارسال شود.

اخیرا یونیسف اعلام کرد که خطر مرگ بر اثر گرسنگی در غزه به یک واقعیت تبدیل شده است.

یونیسف هشدار داد: کودکان و خانواده ها در غزه در حال حاضر از یکسو با حملات هوایی و خشونت از هوا و از سوی دیگر نیز با محرومیت در روی زمین روبرو هستند، در حالی که انتظار می رود اوضاع بدتری هنوز در راه است.

یونیسف خواستار ارسال سریع، امن و بدون مانع کمک ها به کودکان و خانواده های نیازمند در غزه شد.

این در حالی است که آژانس پناهندگان سازمان ملل روز یکشنبه اعلام کرد که حدود ۵۰ هزار زن باردار در غزه گرفتار شده‌اند.

این آژانس اعلام کرده بود: روزانه ۱۸۰ نوزاد در غزه متولد می‌شوند. پزشکان و پرستاران در هفت مرکز سلامتی آنروا تمام تلاش خود را برای مراقبت از نوزادان تازه متولد شده و زنان باردار در خطر انجام می‌دهند. از ۲۲ مرکز سلامتی سازمان ملل در غزه تنها هفت مرکز فعال هستند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید