خشایار نادی تحلیل گر سیاسی در مصاحبه‌ای گفت: اگر صحبت های مقام معظم رهبری را درست درک کنیم به ۲ راهبرد اساسی می رسیم یکی ذات جمهوری اسلامی هست که این ذات بر مشارکت دادن مردم می باشد برای تعیین سرنوشت خودشان چیزی که دشمنان به طور مداوم علیه این قضیه تبلیغ می کنند که رهبری اصل منطق انتخابات در جمهوری اسلامی را روشن کردند . که چرا انتخابات برگزار می‌کنیم؟ دو کلمه جمهوری و اسلامی هر دو وابسته به انتخابات است.

انتخابات مسیر تغییر ریل برای مردم 


🔹جمهوری یعنی خود مردم و مردم سالاری، یعنی حاکمیت و سرنوشت کشور به دست مردم و با مردم است. 

و دیگر راهبرد هم این هست که اساسا راهی به جز انتخابات برای مشارکت مردم در سرنوشت کشور و حل مشکلات وجود ندارد که ایشان فرمودند مردم چگونه در حاکمیت دخالت کنند، هیچ راهی به جز انتخابات نیست.

پس انتخابات از ۲ منظر اهمیت دارد یکی به طور ذاتی حاکمیت ملی را تقویت می کند و اعتبار به کشور می بخشد و دیگری هم اینکه برای حل مسائل و مشکلات کشور نقش اساسی دارد.
و تنها راه حل ممکن برای مشکلات کشور است.ما در اسفند ماه دو انتخابات مهم در کشور داریم. یکی انتخابات مجلس خبرگان رهبری است. مجلس خبرگان رهبری اهمیتش در آنجاست که در موقع لازم کار مهمی را انجام دهد 

🔹و اما انتخابات مجلس شورای اسلامی که رهبری هم تأکید داشتند که بسیار مهم می باشد.

اهمیت انتخابات مجلس را باید در چند موضوع طبقه بندی کرد یکی جایگاه خود مجلس است مجلس ریل گذار کشور هست و از ۲ راهبرد برای حل مسائل کشور استفاده می کند یکی قانون گذاری و دیگری نظارت است، در برهه کنونی باتوجه به شرایط کشور ما در دنیا و تغییر نظم جهانی نقش مجلس بسیار پررنگ است چون می تواند با یک برنامه ریزی مناسب براساس واقعیت های کشور و توانمندی ها به سمت آرمان های کلی حرکت کنیم 
و این برنامه ریزی باید توسط کسانی باشد که حمایت و مقبولیت مردم را داشته باشند و همچنین تجربیات گذشته را مرور کرده و باشند و البته مردم هم باید پس از انتخاب از نماینده خود گزارش بخواهند این وظیفه ذاتی مجلس است .

دیگر موضوع از حیث فضای سیاسی کشور است می بینیم که در سالیان اخیر دشمنان سرمایه گذاری سنگینی برای ملتهب ساختن فضای سیاسی ما داشته اند اما وقتی هر جریان و خط فکری که دوست دار و علاقمند به کشور هست نماینده ای از خود داشته باشد و بتواند در تصمیم سازی ها تأثیر گذار باشد و باعث ایجاد تعادل باشد می تواند فضای سیاسی کشور را بهبود ببخشد .

و موضوع سوم که بسیار مهم هست تحول خواهی هست امروز جریان های مردم گرا شرایط کشور را لمس می کنند و این نیاز کشور به تحول ملموس است چرا که بسیاری راه را برای ورود مردم به مسائل کلان اقتصاد را بسته اند مردم می پرسند که چرا ما در مسائل نظامی، امنیتی و علمی در رده های بالای دنیا هستیم اما در مسائل اقتصادی با مشکلاتی رو به رو هستیم و چه تفکری باعث اینها شده است باید بخوانیم و از گذشته درس بگیریم و تفکری که می تواند این مشکلات را حل کند و مورد قبول جامعه است به صحنه بیاوریم که تنها راه حل این قضیه انتخابات است 
اگر مردم خواستار تحول در وضعیت جامعه خودشان هستند باید از تفکر های تحول خواه وجریان خای مردمی که از خود مردم هستند حمایت کنند متاسفانه برخی افراد ، گروه ها و احزاب تبلیغ عدم مشارکت می کنند و در واقع راه را برای گروه های منافع محور باز می کنند. بهتر است آنها از این فرصت استفاده کنند و با حضور خود در انتخابات مجلس و خبرگان تأثیر گذار باشند. چونکه تنها راه حل مشکلات کشور وجود و حضور تمامی سلایق، تفکرها و افراد جامعه در انتخابات پیشرو است.

در واقع اهمیت انتخابات مجلس که رهبری به شدت به آن تأکید داشتند در زمان کنونی بسیار بالاست چون آینده کشور را رقم می زند 
 
پس اگر در زمان کنونی جریان های مردم گرا و تحول خواه مشارکت کنند می توانند ریل اقتصاد کشور را به نفع مردم عوض کنند و آینده کشور را به سمت آبادانی و پیشرفت ببرند .

رهبری هم چهار خصوصیت را در اول امسال راجع به این انتخابات به ملت ایران اعلام فرمودند.

🔹اولاً مشارکت قوی، ثانیاً رقابت واقعی، ثالثاً سلامت به معنای حقیقی کلمه و رابعاً امنیت انتخابات. 

صحبت های رهبری در واقع دو مخاطب داشت یکی مردم و دیگری مسئولین و تبیین این موضوع که انتخاباتی همراه با مشارکت مردم می تواند به حل مشکلات کشور کمک کند بنابراین همه مسئولین امر موظفند به دور از تنگ نظری ها و حسادت ها و حساسیت ها فضا را برای رقابت تمامی احزاب، گروهها و شخصیت های سیاسی و ملی کشور باز کنند. مسئولین طبق قانون موظفند عادلانه و بدون جانبداری از افراد، احزاب و گروه های خاصی فضای انتخابات را پر شور و زمینه فعالیت همه فعالین سیاسی و احزاب را مهیا کنند و اجازه ندهند افراد دلسوز، مردمی و انقلابی توسط برخی 
اشخاص در رسانه ها و فضای مجازی مورد شدیدترین هجمه ها قرار گیرند.

می دانیم و می دانید در شرایط حساس کنونی تنها با حضور جریان های سیاسی تأثیر گذار و مردمی و با مشارکت تمامی مردم وجوانان و زنان می توان بر مشکلات کشور غلبه کرد. امیدواریم مسئولین فضا را طوری ترسیم کنند تا با مشارکتی قوی و رقابتی واقعی ایرانمان را بسازیم.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید