کاخ سفید مدعی شد ایران در برنامه‌ریزی برای حملات نیروهای مسلح یمن به کشتی‌های تجاری نقش داد.

آمریکا  ادعا کرد ایران به یمن برای حمله به کشتی‌های صهیونیستی کمک می‌کند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، ایالات متحده در ادامه اتهام‌زنی خود به ایران پس از عملیات «طوفان الاقصی»، مدعی شد تهران در حملات نیروهای مسلح یمن به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ نقش دارد.

نیروهای مسلح یمن از زمان آغاز جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، هدف قرار دادن مواضع این رژیم در سرزمین‌های اشغالی و همچنین حمله به منافع اقتصادی رژیم صهیونیستی را آغاز کرده است.

ارتش یمن چندین بار به شهر «ایلات» در جنوب سرزمین‌های اشغالی حمله پهپادی و موشکی کرده و یک کشتی مرتبط با این رژیم با نام «گلکسی لیدر» را توقیف و چند کشتی دیگر را هدف قرار داده است.

صنعاء اعلام کرده تنها کشتی‌هایی را هدف قرار می‌دهد که عازم سرزمین‌های اشغالی هستند و به هشدارها برای تغییر مسیر توجه نمی‌کنند.

«آدرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید بامداد جمعه ادعا کرد: «حمایت ایران در طول بحران غزه حوثی‌ها (انصارالله) را قادر ساخته تا حملاتی را علیه اسرائیل و اهداف دریانوردی انجام دهند. ایران در اغلب موارد اختیار تصمیم‌گیری عملیاتی را به حوثی‌ها محول کرده است».

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در ادامه ادعا کرد: «ایران این انتخاب را دارد تا به این حمایت ادامه دهد یا از آن عقب بنشیند. بدون آن، حوثی‌ها برای ردیابی و هدف قرار دادن کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و خلیج عدن با مشکل روبرو خواهند بود.

او همچنین مدعی شد ایالات متحده می‌داند که ایران «عمیقا در برنامه‌ریزی عملیاتی‌ها علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ دخیل بوده است».

واتسون در ادامه ادعا کرد: « ما می‌دانیم تصویر اطلاعاتی که حوثی‌ها از آن برای عملیات‌های دریایی استفاده می‌کنند، وابسته به رصدی است که از سوی ایران تامین می‌شود. اطلاعات تاکتیکی که از سوی ایران فراهم شده، نقش حیاتی در توانایی حوثی‌ها در هدف قرار دادن کشتی‌های تجاری داشته است؛ عملیات هایی که از ماه گذشته میلادی آغاز شده است».

این اتهام‌زنی در حالی است که ایران بارها تاکید کرده گروه‌های مقاومت در کشورهای منطقه کاملاً مستقل و بنا بر صلاحدید و تصمیم خود در ارتباط با امنیت کشورهای خود و یا حمایت از ملت مظلوم فلسطین عمل می‌کنند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید