ممکن است به هر دلیلی شب چله را تنها بگذرانیم، همراه باشید تا بدانیم شب یلدا تنها بودیم چه کار کنیم.

شب یلدا تنها بودیم چه کار کنیم؟

به گزارش سلام نو در ادبیات و اشعار فارسی ایرانی یلدا به معنای تولد آمده است و ابوریحان بیرونی این شب را تولد خورشید نامیده است.

اما چله نیز نام دیگری است که بر این شب گذاشته شده است چرا که از اول زمستان تا دهم بهمن را چله بزرگ و اوج سرما می دانند.

شب یلدا چه روزی است

«یلدا» یک واژه سریانی به معنای زایش و تولید است. ابوریحان بیرونی معتقد بود که یلدا به معنای «میلاد خورشید» است و هنوز هیچ‌کس نمی‌داند که این واژه چگونه و از چه زمانی وارد زبان فارسی شده است.

برخی معتقد هستند که واژه «یلدا» توسط مسیحیانی که از رم باستان به ایران مهاجرت کردند، وارد فرهنگ ما شده است.

در مورد تاریخچه شب یلدا باید بدانید که قدمت این شب دقیقاً مشخص نیست و گفته می‌شود که پیشینه ۷ هزار ساله دارد.

آثار و ظروف به جای مانده از هزاران سال پیش نشان می‌دهد که این شب از ۷ هزار سال پیش نیز در میان ایرانی‌ها جشن گرفته می‌شد و شبی خاص تلقی می‌شد.

شب یلدا از زمان داریوش یکم، یعنی حدود ۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح، در تقویم ما ایرانی‌ها ثبت شد و از آن زمان با شوق و اشتیاق زیادی این مراسم اجرا می‌شد.

در مورد شب یلدا فلسفه‌های مختلفی وجود دارد. برخی بر این عقیده‌اند که یلدا شب پیروزی نور بر تاریکی است و برخی دیگر این شب را به عنوان شب «تولد میترا» یا «الهه خورشید» می‌شناسند.

به هر حال این شب از گذشتگان دور در میان ایرانی‌ها وجود داشته و تا به امروز به عنوان شبی برای دور هم بودن، شادی و امیدواری شناخته می‌شود.

شب یلدا تنها بودیم چه کار کنیم؟

چند کار جذاب شب یلدا در تنهایی

۱. نوشتن

هزینه‌ی انجام: رایگان (با استفاده از یک نرم‌افزار واژه‌پرداز رایگان مثل Google Docs یا هزینه‌ی خرید یک دفترچه و قلم یا سایر نرم‌افزارهای نوشتاری مثل Microsoft Word)

وسایل مورد نیاز: دفترچه‌ی یادداشت یا دفتر خاطرات، خودکار یا مداد، نرم‌افزار واژه‌پرداز و یک رایانه، تبلت یا حتی تلفن همراه

زمان مورد نیاز: از چند دقیقه در روز تا هر مقدار زمانی که دوست دارید، با استراحت‌های منظم در بین آن‌ها

میزان تعامل با دیگران: برای این فعالیت نیازی به تعامل با دیگران نیست.

نوشتن یک روش خوب و مناسب برای افراد درون‌گرا است تا افکار خود را به این شکل منسجم و ابراز کنند. بیان برخی مسائل از طریق گفتاری برای افراد درون‌گرا دشوارتر است. بنابراین نوشتن می‌تواند کمک زیادی به آن‌ها در بیان درونیاتشان بکند.

اهمیت یک خاطره، داستان یا مقاله‌ی خوب را دست کم نگیرید.

۲. طراحی

هزینه‌ی انجام: از صفر تا چند صد هزار تومان برای خرید کاغذ باکیفیت، مداد طراحی و کلاس‌های آموزشی

وسایل مورد نیاز: کاغذ نقاشی، مدادهای مخصوص طراحی، مداد رنگی

زمان مورد نیاز: از ۳۰ دقیقه در روز تا هر مقدار زمانی که دوست دارید.

میزان تعامل با دیگران: نیازی نیست، مگر اینکه بخواهید همراه کسی طراحی کنید.

در زمان‌هایی که احساس می‌کنید همه چیز در اطراف شما شلوغ و به هم ریخته است و هر کاری که می‌کنید نمی‌توانید آرامشتان را بازیابید، نقاشی به عنوان یک مهارت ذهنی و جسمی، می‌تواند آرامشتان را دوباره به شما بازگردانده، برایتان بسیار سرگرم‌کننده و مفید باشد.

هیچ‌کس هنگام شروع هیچ کاری کامل نیست، طراحی هم همین‌طور است. برای تسلط پیدا کردن به طراحی در سطحی که بتوانید تصاویر ذهنی خودتان را در قالب قلم و کاغذ به تصویر بکشید، باید کمی صبور و با پشتکار باشید.

شب یلدا تنها بودیم چه کار کنیم؟

۳. یادگیری زبان

هزینه‌ی انجام: از صفر تا هر مبلغی که مایل باشید برای منابع زبانی صرف کنید.

لوازم مورد نیاز: یک اپلیکیشن یادگیری زبان؛ فرهنگ لغت و سایر منابع درسی مورد نیاز؛ ابزارهای دیگر در صورت نیاز (فلش کارت، کتاب‌های نوشته شده به زبان مقصد، موسیقی به زبان مقصد)

زمان مورد نیاز: از چند دقیقه در روز تا هر مقدار زمانی که دوست دارید.

میزان تعامل با دیگران: به تنهایی با استفاده از یک اپلیکیشن آموزش زبان یا فیلم‌های آموزشی امکان‌پذیر است؛ امکان مراجعه به کلاس‌های عمومی و با حضور دیگران هم امکان‌پذیر است.

یادگیری یک زبان جدید نه تنها یک سرگرمی جذاب است، بلکه یک مهارت بسیار مفید و کاربردی نیز محسوب می‌شود. اگرچه ممکن است گاهی اوقات این کار کمی خسته‌کننده باشد، اما روش‌های مختلفی برای یادگیری زبان وجود دارد و با انتخاب شیوه‌ی صحیح یادگیری می‌توانید این فعالیت را برای خودتان جذاب و سرگرم‌کننده کنید.

شما همچنین می‌توانید فیلم‌های آموزشی متعدد و مفیدی را به صورت رایگان در پلتفرم‌های اشتراک ویدیو مثل آپارات یا یوتیوب پیدا کنید که اکثر آن‌ها از امکان تولید زیرنویس خودکار (یوتیوب) هم پشتیبانی می‌کنند.

همچنین تعداد زیادی اپلیکیشن و برنامه‌ی آموزش زبان وجود دارد که یا رایگان هستند یا هزینه‌ی کمی برای شما خواهند داشت.

۴. ساخت دستبند دوستی

هزینه‌ی انجام: هزینه خرید نخ گلدوزی یا نخ قلاب‌بافی

وسایل مورد نیاز: نخ گلدوزی یا نخ قلاب‌بافی در رنگ‌های مختلف

زمان مورد نیاز: تولید هر دستبند حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

میزان تعامل با دیگران: نیازی نیست.

درون‌گرا بودن به معنای نداشتن دوست و ارتباطات اجتماعی نیست. در واقع، افراد درون‌گرا اغلب تمایل دارند دوستان خود را با هدیه یا نشانه‌ای محبت‌آمیز غافلگیر کنند.

شما می‌توانید ده‌ها الگوی دستبند را به صورت رایگان در اینترنت پیدا کنید. ساخت دستبندهای دوستی کمی وقت‌گیر است، اما نتیجه‌ی آن یک هدیه‌ی زیبا و هیجان‌انگیز است.

شب یلدا تنها بودیم چه کار کنیم؟

۵. قلاب‌بافی و بافندگی

هزینه‌ی انجام: حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان برای خرید نخ بافندگی یا قلاب‌بافی به همراه قلاب و میل بافتنی. هرچند پروژه‌های بزرگ که به نخ‌های بیشتری نیاز دارند ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند.

وسایل مورد نیاز: نخ قلاب‌بافی یا کاموا، میل بافتنی یا قلابِ بافندگی، سوزن پرکننده، گیره‌های نگه‌دارنده، کیف برای حمل وسایل و نخ‌ها در حین حرکت

زمان مورد نیاز: قاعده‌ی مشخصی ندارد و به زمان خالی شما و تمایلتان به این کار بستگی دارد؛ اگرچه برای برخی پروژه‌ها یک ساعت یا بیشتر زمان لازم است و برای پروژه‌های بزرگ‌تر چندین روز.

میزان تعامل با دیگران: نیازی نیست.

به وسیله‌ی بافندگی یا قلاب‌بافی می‌توانید از ساختن کلاه، روسری، پتو و وسایل دیگر برای خودتان یا عزیزانتان لذت ببرید.

شما حتی می‌توانید یک فروشگاه آنلاین برای خودتان راه‌اندازی کنید و برخی از آثار بافته شده خود را بفروشید و از این راه هزینه‌ی نخ و لوازم اولیه‌ی خود را تأمین کنید.

شب یلدا تنها بودیم چه کار کنیم؟

۶. خیاطی

هزینه‌ی انجام: حدود ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان برای سوزن و نخ برای انجام تعمیرات ساده لباس‌هایتان یا حدود ۱ تا ۲ میلیون تومان برای یک چرخ خیاطی خوب و پارچه برای انجام پروژه‌های خیاطی

وسایل مورد نیاز: سوزن، نخ، چرخ‌خیاطی با سوزن اضافی، پارچه، قیچی، ابزار اندازه‌گیری، لامپ با نور مناسب، الگوی لباس (برای دوخت پوشاک)

زمان مورد نیاز: از چند دقیقه در روز برای کارهای کوچک، تا چند ساعت برای پروژه‌های بزرگ

میزان تعامل با دیگران: الزامی به تعامل نیست مگر اینکه برای افراد دیگر خیاطی کرده باشید و به حضور آن‌ها نیاز داشته باشید تا برای اندازه‌گیری و سایز کردن لباس به شما مراجعه کنند.

اگر تا به حال به پروژه‌ی خیاطی شخص دیگری توجه شما را به خودش جلب کرده و با خود فکر کرده‌اید که: «وای! ای کاش من هم می‌توانستم این کار را انجام دهم.» شما می‌توانید با یادگیری چند پروژه‌ی خیاطی ساده، مانند یک کیف کوچک برای کلیدهایتان یا حتی یک جامدادی، این کار را شروع کنید.

۷. شیرینی‌پزی

هزینه‌ی انجام: زیر ۲۵۰ هزار تومان برای خرید لوازم اولیه‌ی پخت (آرد، شکر، بیکینگ‌پودر، تخم‌مرغ و موارد دیگر) تا ۲.۵۰۰.۰۰۰ تومان هم برای ابزارهای پخت با کیفیت بالا (همزن، ظروف سیلیکونی، قالب‌های پخت)

وسایل مورد نیاز: چند کاسه، تابه و ظروف پخت، ظروف/وسایل مخلوط کردن، وردنه، تخته‌ی برش، کیت تزئین کیک، مواد اولیه، میکسر (استندی یا دستی)

زمان مورد نیاز: از کمتر از ۳۰ دقیقه برای پروژه‌های سریع تا چند ساعت برای درست کردن کیک‌های بزرگ و دارای ظرافت یا شیرینی‌های مفصل

میزان تعامل با دیگران: نیازی نیست.

اگر عاشق قنادی یا حتی پخت انواع نان هستید (یا کسی را می‌شناسید که این کار را انجام می‌دهد) می‌توانید نحوه‌ی پخت نان، کیک و سایر شیرینی‌های خوشمزه را تنها با چند ابزار و وسیله ساده بیاموزید. علاوه بر این در پلتفرم‌های اشتراک ویدیو مثل یوتیوب آموزش‌هایی در مورد پخت و تزیین کیک و انواع دیگر شیرینی‌ها وجود دارد، بنابراین می‌توانید نکات مفیدی را از قنادهای باتجربه در آنجا بیاموزید.

شب یلدا تنها بودیم چه کار کنیم؟

۸. درست کردن پازل

هزینه‌ی انجام: از حدود ۱۰۰ هزار تومان به بالا بسته به پیچیدگی پازل و کیفیت آن

وسایل مورد نیاز: یک پازل، برخی لوازم جانبی مثل: تشک رولی نگه‌دارنده قطعات یا تخته‌ی پازل

زمان مورد نیاز: در این مورد به تصمیم شما بستگی دارد.

میزان تعامل با دیگران: نیازی نیست، مگر اینکه یک همبازی بخواهید.

علاوه بر این اگر عاشق سرگرمی‌های فکری دیگری مانند جدول کلمات متقاطع یا سودوکو هستید، می‌توانید یک اپلیکیشن از این نوع روی گوشی خود نصب کرده یا چند مجله‌ی جدول چاپ شده بخرید و روی آن‌ها کار کنید. اما اگر بیشتر علاقه‌مند به پازل هستید، با انتخاب یک موضوع خاص و جذاب برای هر هفته یا هر ماه از پرداختن به گزینه‌های خسته‌کننده خودداری کنید.

۹. یوگا

هزینه انجام: به صورت رایگان با استفاده از فیلم‌های آموزشی رایگان یوتیوب یا اپلیکیشن‌های آموزشی رایگان و حدود ۵۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان برای خرید تشک یوگا به علاوه‌ی لباس‌های مخصوص یوگا و هزینه‌ی کلاس.

وسایل مورد نیاز: تشک یوگا، کلاس یا دوره‌ی آموزشی یوگا، اپلیکیشن‌های یوگا و لباس‌های مناسب یوگا

زمان مورد نیاز: از ۱۰ دقیقه تا ۱-۱.۵ ساعت برای هر جلسه، بسته به اینکه چند حرکت پایه را در روز انجام می‌دهید یا اینکه کلاس شما چقدر به طول می‌انجامد.

میزان تعامل با دیگران: هنگامی که این کار را به تنهایی با استفاده از یک اپلیکیشن انجام می‌دهید، هیچ‌گونه تعاملی وجود ندارد. اما وقتی در کلاس آموزشی به همراه سایر افراد یوگا کار می‌کنید، دامنه‌ی تعاملتان کمی بیشتر می‌شود.

اگر در حال حاضر به آرامش بیشتری در زندگی نیاز دارید، یوگا برای این هدف گزینه‌های متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد، مانند یوگای بکرام، یوگای نیدرا، یوگای وینیاسا و گزینه‌های دیگر که بسته به شرایط و هدفتان از انجام یوگا می‌توانید از بین آن‌ها گزینه‌ی مناسب را انتخاب کنید.

۱۰. مطالعه کردن

هزینه‌ی انجام: رایگان، یک کارت عضویت کتابخانه کافی است.

وسایل مورد نیاز: چند کتاب برای مطالعه

زمان مورد نیاز: به اندازه‌ی زمانی که دارید یا می‌خواهید به مطالعه کردن اختصاص دهید.

میزان تعامل با دیگران: نیازی به تعامل با دیگران نیست مگر اینکه به یک گروه مطالعه‌ی کتاب ملحق شده باشید.

ممکن است از قبل مجموعه‌ای از کتاب‌های مختلف برای مطالعه در قفسه کتاب یا رایانه شما منتظرتان باشند، اما اگر این‌طور نیست، با کمی جستجو در اینترنت می‌توانید چند کتاب جدید پیدا کنید. سپس برای هر روز مقداری مشخصی زمان برای مطالعه تخصیص دهید. یا اگر ترجیح می‌دهید به صدای دیگران گوش دهید، می‌توانید برای این منظور کتاب‌های صوتی را انتخاب کنید.

شب یلدا تنها بودیم چه کار کنیم؟

۱۱. پیاده‌روی در طبیعت

هزینه‌ی انجام: رایگان

وسایل مورد نیاز: وسیله‌ی خاصی نیاز ندارد (مگر اینکه به کفش پیاده‌روی جدید نیاز داشته باشید).

زمان مورد نیاز: چهارچوب زمانی مشخصی ندارد، این فعالیت را می‌توانید بر اساس وقت خالی و برنامه‌های روزمره‌ی خود تنظیم کنید.

تعامل با دیگران: نیازی نیست مگر اینکه یک همراه بخواهید.

حتی زمانی که قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی برقرارند، شما می‌توانید به راحتی و با اطمینان خاطر در طبیعت به پیاده‌روی بپردازید و از هوای تازه، آفتاب و مناظر زیبا لذت ببرید.

۱۲. سفالگری

هزینه‌ی انجام: هر کیلو گل رس حدود ۵ تا حداکثر ۱۰ هزار تومان هزینه دارد. هزینه‌ی اجاره‌ی کوره نیز به کارگاهی که از آن استفاده می‌کنید بستگی دارد ولی هزینه‌ی آن هم زیاد نیست.

وسایل مورد نیاز: گل رس، بوم نچسب، لعاب، چرخ سفالگری و فضای کوره‌ی اجاره‌ای

زمان مورد نیاز: هر بار حداقل یک ساعت زمان را باید به این فعالیت اختصاص دهید. این کار کمی کثیف کاری دارد و ممکن است در ابتدا کمی طول بکشد تا یک تکه گل رس به شکل مورد نظر شما تبدیل شود.

میزان تعامل با دیگران: نیازی به تعامل با دیگران نیست.

اگر به کار کردن با گل رس تسلط داشتید، چه چیزی برای خودتان (یا شخص دیگری) می‌ساختید؟ یک کاسه‌ی بزرگ برای میوه‌ها، یک گلدان بلند، یک مجموعه لیوان؟

۱۳. تماشای فیلم/ برنامه‌های تلویزیونی

هزینه‌ی انجام: هزینه خاصی در بر ندارد به جز هزینه‌ای که برای خرید اشتراک سرویس نمایش فیلم خانگی هزینه می‌کنید.

لوازم مورد نیاز: تلویزیون یا رایانه، اپلیکیشن/ برنامه‌های پخش برنامه‌های تلویزیونی و فیلم

زمان مورد نیاز: به اندازه‌ی طول هر فیلم یا برنامه‌ای که برای تماشا انتخاب می‌کنید.

میزان تعامل با دیگران: نیازی به تعامل نیست مگر اینکه خودتان همراه بخواهید.

شاید در نگاه اول این کار یک سرگرمی به نظر نرسد، اما تماشای فیلم یا برنامه‌های تلویزیونی می‌تواند ارتباط شما را با خانواده و دوستانتان که سلیقه‌های مشابه با شما دارند را بیشتر کند و همچنین با افراد دیگری که به صورت آنلاین آن‌ها را ملاقات کرده و دنبال می‌کنید.

شب یلدا تنها بودیم چه کار کنیم؟

۱۴. بازی‌های آنلاین

هزینه‌ی انجام: هزینه‌ی خرید بازی یا اشتراک آن (برخی رایگان هستند).

لوازم مورد نیاز: رایانه یا تبلت، خرید و نصب بازی یا مراجعه به وب‌سایت بازی

زمان مورد نیاز: تا هر زمانی که یک بازی به طول بیانجامد (متفاوت است).

میزان تعامل با دیگران: نیازی به تعامل با دیگران نیست.

یک جستجوی اینترنتی ساده برای عبارت «بازی‌های آنلاین» شما را به سایت‌هایی مملو از بازی‌هایی مختلف هدایت می‌کند که ممکن است در زمان تنهایی از امتحان کردن آن‌ها لذت ببرید. اگر به دنبال نوع خاصی از بازی‌ها یا ژانر خاصی هستید، جستجوی خود را با کلماتی مانند «اکشن»، «فانتزی» یا «یک‌نفره» محدود کنید.

۱۵. نقاشی

هزینه‌ی انجام: حدود ۵۰۰ هزار تومان برای خرید یک بوم و مجموعه‌ای ارزان از رنگ‌ها و قلم‌موهای آکریلیک

وسایل مورد نیاز: رنگ (آکریلیک، روغن یا آبرنگ)، قلم‌مو، بوم یا سایر سطوح مناسب نقاشی (سنگ، کاشی و غیره)

زمان مورد نیاز: معمولاً از حدود ۳۰ دقیقه تا یک ساعت

میزان تعامل با دیگران: نیازی به تعامل با دیگران نیست.

دسترسی به ابزارها و لوازم نقاشی به راحتی امکان‌پذیر است، و پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب هم مملو از دوره‌های آموزشی نقاشی مناسب برای زمان‌هایی است که به یک بوم تازه خریداری کرده‌اید و آن را جلو خود گذاشته‌اید و نمی‌دانید چگونه کارتان را شروع کنید.

۱۶. دوچرخه‌سواری

هزینه‌ی انجام: از ۲/۵ تومان به بالا برای دوچرخه و حدود ۵۰۰ هزار تومان برای کلاه ایمنی

وسایل مورد نیاز: دوچرخه، کلاه ایمنی دوچرخه، لباس‌های تنگ (شلوارک و تی‌شرت مخصوص دوچرخه‌سواری)، کفش ورزشی یا کفش دوچرخه‌سواری، بطری آب

زمان مورد نیاز: تصمیم‌گیری در این رابطه بر عهده‌ی خودتان است.

میزان تعامل با دیگران: نیازی به تعامل نیست، مگر اینکه همراه بخواهید.

اگر یک دوچرخه دارید و فضایی برای دوچرخه‌سواری، این فعالیت نه تنها راهی عالی برای ورزش و هواخوری است بلکه به شما این امکان را می‌دهد تا از یک مکان به مکان دیگر بروید و در مصرف بنزین صرفه‌جویی کنید.

شب یلدا تنها بودیم چه کار کنیم؟

۱۷. باغبانی

هزینه‌ی انجام: هزینه‌ی خاک گلدان و بذر یا نهال، گلدان و ابزار ساده باغبانی

وسایل مورد نیاز: گلدان، خاک گلدان، بذر یا نهال، وسایل باغبانی (بیلچه و غیره)، دستکش باغبانی، آبپاش یا شلنگ برای آبیاری

زمان مورد نیاز: روزانه حدوداً ۳۰ دقیقه یا بیشتر برای کاشت، رسیدگی، کود دهی، آبیاری و چیدن علف‌های هرز

تعامل با دیگران: نیازی به تعامل با دیگران نیست.

حتی اگر تنها برای نگهداری از چند گلدان فضا دارید، باز هم سعی کنید خودتان گیاهانتان را بکارید و آن‌ها را پرورش دهید. برای کسب اطلاعات و راهنمایی‌های بیشتر می‌توانید از فیلم‌های آموزشی باغداران مجرب روی یوتیوب استفاده کنید و از کاشت و برداشت گیاهان خوراکی و گل‌ها لذت ببرید.

۱۸. تماشای مستند

هزینه‌ی انجام: رایگان در پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب؛ سایر اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های پخش مستند ممکن است هزینه داشته باشند.

وسایل مورد نیاز: تلویزیون یا کامپیوتر، برنامه‌ی پخش‌کننده‌ی ویدئو یا گیرنده‌ی دیجیتال

زمان مورد نیاز: به تصمیم شما بستگی دارد.

میزان تعامل با دیگران: نیازی به تعامل با دیگران ندارد، مگر اینکه همراه بخواهید.

فهرستی از مستندهایی را که ارزش دیدن دارند را پیدا کنید و تماشای آن‌ها را به یک کار روتین روزانه یا هفتگی تبدیل کنید. حتی می‌توانید برای هر هفته یا ماه موضوع خاصی را انتخاب کرده و متناسب با آن مستندهای خود را انتخاب کنید یا اینکه در هر روز موضوعی که بیشتر برای شما جذابیت دارد را دنبال کنید.

۱۹. رنگ‌آمیزی

هزینه‌ی انجام: از حدود ۱۵۰ هزار تومان به بالا برای خرید یک کتاب رنگ‌آمیزی بزرگ‌سالان، به علاوه حدود ۲۰۰ هزار تومان برای خرید یک بسته ماژیک رنگی دو سر (نوک قلم مویی و نوک ظریف)

وسایل مورد نیاز: کتاب رنگ‌آمیزی بزرگ‌سالان، ماژیک رنگی دو سر

زمان مورد نیاز: به تصمیم شما بستگی دارد.

تعامل با دیگران: نیازی به تعامل ندارد مگر اینکه شما همراهی بخواهید.

برای خود چند کتاب رنگ‌آمیزی بزرگ‌سالان و یک بسته مداد رنگی یا ماژیک نوک تیز بخرید و یک سرگرمی آرامش‌بخش را شروع کنید که به شما کمک می‌کند تا به حالت مراقبه برسید.

شما حتی می‌توانید صفحات نهایی موردعلاقه خود را لمینت کنید تا بتوانید آن‌ها در دراز مدت هم نگه‌داری کنید.

شب یلدا تنها بودیم چه کار کنیم؟

۲۰. اوریگامی

هزینه‌ی انجام: حدود ۱۵۰ هزار تومان به بالا برای خرید کاغذ اوریگامی (فیلم‌های آموزشی اوریگامی به صورت رایگان در یوتیوب قابل دریافت است.)

وسایل مورد نیاز: کاغذ اوریگامی (که در رنگ‌ها و/یا الگوهای مختلف موجود است.)

زمان مورد نیاز: از چند دقیقه تا مقدار زمانی که دوست دارید.

تعامل با دیگران: نیازی به تعامل با دیگران نیست.

به یاد داشته باشید که برای این کار همچنین می‌توانید از کاغذهای کادو یا کاغذهای رنگی که در منزل دارید هم استفاده کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید