شریف رحیمی‌ فرمانده انتظامی املش از کشف ۲ دستگاه فلزیاب و ۲ شیء عتیقه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و دوران ساسانیان در این شهرستان خبر داد.

دستگیری جویندگان گنج با دستگاه گنج یاب هنگام پیدا کردن گنج گرانبها

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا ، ‌شریف رحیمی‌ با اشاره به اینکه قاچاق اشیای عتیقه و آثار باستانی، تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود، اظهار داشت: مجموعه انتظامی برای پیشگیری از وقوع جرایم به ویژه قاچاق میراث فرهنگی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت 2 نفر در امر قاچاق اشیای عتیقه در یکی از مناطق ییلاقی شهرستان املش، پیگیری موضوع در دستور پلیس قرار گرفت، افزود: ماموران انتظامی پس از انجام تحقیقات نامحسوس و شناسایی مخفیگاه متهمان به آدرس محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان املش از کشف 2 عدد ظرف سفالی عتیقه، 2 دستگاه فلزیاب و متعلقات آن و تعدادی وسایل حفاری در بازرسی از این مکان با همکاری میراث فرهنگی و هماهنگی قضائی خبر داد و با اعلام اینکه در این راستا متهمان 34 و 36 ساله دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: طبق نظر کارشناسان، قدمت اشیای عتیقه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و دوران ساسانیان و ارزش آنها در دست بررسی است.

این مقام انتظامی در پایان بیان داشت: مبارزه با سودجویانی که با چپاول میراث گذشتگان به دنبال رسیدن به مطامع نامشروع خود هستند، همواره در اولویت کار مجموعه انتظامی قرار دارد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید