دبیر کل سازمان ملل تصریح کرد حجم عملیات نظامی اسرائیل علیه حماس و میزان مرگ و میرها و تخریب‌ها در غزه بی‌سابقه و غیرقابل تحمل هستند.

میزان مرگ و میرها در غزه بی‌سابقه است

دبیر کل سازمان ملل متحد با انتقاد از اسرائیل تصریح کرد که میزان مرگ و میرها در غزه در نتیجه حملات اسرائیل بی‌سابقه است.

به گزارش سلام نو به نقل از فارس فارس، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد بار دیگر بامداد جمعه درباره میزان تلفات غیرنظامیان در غزه در نتیجه حملات رژیم اسرائیل هشدار داد. 

دبیر کل سازمان ملل تصریح کرد حجم عملیات نظامی اسرائیل علیه حماس و میزان مرگ و میرها و تخریب‌ها در غزه بی‌سابقه و غیرقابل تحمل هستند.

او همچنین تصریح کرد وضعیت فعلی در غزه امکان انجام عملیات‌های بشردوستانه در این باریکه را غیرممکن کرده است. 

گوترش همچنین گفت سازمان ملل از تشدید تنش‌ها در کرانه باختری اشغالی از جمله قدس شرقی نگران است. 

   وزارت بهداشت غزه روز پنجشنبه اعلام کرد که شمار شهدا از زمان آغاز حملات اسرائیل در غزه به ۱۸ هزار و ۷۸۷ نفر رسیده است. ۵۰ هزار و ۸۹۷ نفر هم بر اثر این حملات زخمی شده‌اند.

طبق آمارهای سازمان ملل متحد نزدیک به ۱.۹ میلیون فلسطینی که معادل ۸۵ درصد جمعیت نوار غزه است از زمان آغاز جنگ آواره شده‌اند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. با وجود این، آن‌طورکه تحلیلگران می‌گویند، عملیات طوفان‌الاقصی شکست امنیتی-سیاسی بزرگی را به اسرائیل تحمیل کرده است.

انتهای پیام/ 

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید