کیم جونگ اون رهبر کره شمالی گفت: هیچ قدرت خارجی نباید در پروژه های مرزی کره شمالی و جنوبی دخالت کند و همکاری با کشورهای خارجی در این روند مانع از ایجاد صلح، وحدت و رفاه دو کره خواهد شد.

به گزارش سلام نو، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی روز دوم ژانویه از بازگشایی مجدد یک کانال ارتباطی مرزی مهم با کره شمالی پس از دو سال خبر داد اما در پی دیدار گروهی از تجار کره جنوبی از مجتمع صنعتی 'گاسونگ' کره شمالی و بازرسی امکانات سرمایه گذاری شده در این مکان، سئول ادامه این پروژه را موقتا متوقف کرده است.

کره شمالی نیز در این باره گفت که دو کره نباید در روند پیشبرد پروژه های دو کشور نگران اظهارات دیگران به ویژه دیگر کشورها باشند و دخالت دیگر کشورها در هماهنگی سیاست های کره شمالی، مانع از بهبود و ارتقای روابط میان کره ای می شود.

پیشتر نیز مقامات دو کره اعلام کردند که پروژه اتصال مجدد خطوط راه آهن و جاده‌ها را بین دو کشور آغاز کردند؛ خطوط راه‌آهن و جاده‌های بین دو کشور از جنگ کره در سال های 1950 تا 1953 قطع شده بود.

با این حال طرح‌های مهم اقتصادی بین دو کشور به دلیل عدم پیشرفت خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی تاکنون ناکام مانده است. کیم ماه ژوئن در دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که برنامه گسترش سلاح های هسته ای کره شمالی را متوقف خواهد کرد./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید