دولت منابع درآمدی متعددی دارد و درست است که درآمدهای اصلی دولت از محل اخذ مالیات و فروش نفت است، اما فروش و واگذاری برخی از اموال دولتی به ویژه اموالی که از حیز انتفاع برای دولت خارج شده به بخش خصوصی از جمله منابع درآمدی مهمی است که دولت باید به آن توجه کند.

خبر خوش برای بازنشستگان؛ اصرار مجلس بر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین نماینده کرمان در مجلس با دفاع از ردکلیات لایحه بودجه سال آینده از سوی مجلس، به خبرگزاری مهر گفت: مجلس در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه تصویب کرد که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باید طی سه سال انجام شود و باید این موضوع محقق شود.

محمدمهدی زاهدی، نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به رد کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در مجلس، گفت: دولت یک هفته فرصت دارد تا لایحه بودجه را اصلاح و مجدداً به مجلس ارسال کند. دولت در تجدیدنظر در لایحه بودجه باید هم روی منابع درآمدی و هم مصارف تأمل بیشتری کند.

وی ادامه داد: ضمن اینکه در بحث انرژی هم باید دولت یک ماده یا عبارت شفافی را در لایحه بودجه سال آینده برای رفع مشکل ناترازی انرژی کشور بیاورد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی درباره افزایش ۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، تصریح کرد: ما معتقدیم که کشور بیش از این ظرفیت افزایش مالیات را ندارد و دولت باید منابع درآمدی دیگری را برای تأمین بودجه در نظر بگیرد. دولت اگر به سایر منابع کشور توجه بیشتری کند، می‌تواند در لایحه اصلاحی بودجه سال آینده منابع درآمدی جدیدی را بیاورد.

زاهدی توضیح داد: دولت منابع درآمدی متعددی دارد و درست است که درآمدهای اصلی دولت از محل اخذ مالیات و فروش نفت است، اما فروش و واگذاری برخی از اموال دولتی به ویژه اموالی که از حیز انتفاع برای دولت خارج شده به بخش خصوصی از جمله منابع درآمدی مهمی است که دولت باید به آن توجه کند.

وی افزود: همچنین دولت می‌تواند از درآمد ناشی از محل گمرکات و عوارض‌های مختلفی که می‌گیرد و خدماتی که برخی دستگاه‌های دولتی می‌دهند و پول آن به خزانه می‌رود، استفاده کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: باید از بازنشستگان رفع نگرانی شده و همسان‌سازی عملیاتی شود.

زاهدی متذکر شد: مجلس در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه تصویب کرد که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باید طی سه سال انجام شود و در سال اول اجرای قانون برنامه هفتم توسعه که سال ۱۴۰۳ است ۴۰ درصد، در سال دوم ۳۰ درصد و در سال سوم ۳۰ درصد همسان‌سازی محقق شود که دولت باید منابع این کار را در نظر بگیرد.

219215

کد خبرنگار: ۲۰
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید