وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه از فردا پرداخت حدود ۷۰۰ هزار تومان به ازای هر کدام از دارندگان سهام عدالت آغاز می شود، گفت: سود سهام عدالت تا سقف یک میلیون تومان هم برای برخی از افرادی که سهم بیشتری داشتند، واریز خواهد شد.

واریزی ۷۰۰ هزار تومانی یلدایی دولت برای دارندگان سهام عدالت از امشب
به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد آنلاین، احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه مراسم رونمایی سامانه هوشمند خیرات و نذورات نان در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور، دارنده سهام عدالت هستند که بر این اساس، سود سهام عدالت ۱۴۰۱ شرکت ها بعد از این که مجامع آنها برگزار و صورت های مالی آنها نهایی شد، اخذ گردیده و از فردا پرداخت حدود ۷۰۰ هزار تومان به ازای هر کدام از دارندگان سهام عدالت آغاز می شود.

وی افزود: البته تا سقف یک میلیون تومان هم برای برخی از دارندگان سهام که سهم بیشتری داشتند، واریز خواهد شد.

به گفته خاندوزی، با توجه به‌ این که بخشی از شرکت ها سود سهام عدالت سال گذشته خودشان را به طور کامل پرداخت نکرده اند؛ امیدواریم تا پایان سال باقی مانده سود سهامداران را بپردازیم.

آغاز واریز سود سهام عدالت از فردا

وزیر اقتصاد از آغاز واریز سود سهام عدالت از فردا خبر داد.

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در جمع خبرنگاران از آغاز واریز سود سهام عدالت به ۴۵ میلیون سهامدار از فردا خبر داد و گفت: از فردا پرداخت سود سهام عدالت از ٧٠٠ هزار تا یک میلیون تومان برای ۴۵ میلیون نفر دارنده این سهام آغاز می‌شود.

وی افزود: سود سهام عدالت سال ١۴٠١ بعد از اینکه مجامع شرکت‌ها امسال برگزار و صورت‌های مالی آنها نهایی شد، اخذ شده و از فردا پرداخت‌ها آغاز می‌شود. سقف این سود برای کسانی که سهام بیشتری دارند به یک میلیون تومان می‌رسد.

وزیر اقتصاد گفت: با توجه به اینکه همچنان برخی از شرکت‌ها سود سهام عدالت سال گذشته خود را به طور کامل پرداخت نکرده‌اند، امیدواریم تا پایان امسال باقیمانده سود سهام عدالت را به ۴۵ میلیون دارنده سهام عدالت پرداخت کنیم.

وی همچنین در مورد معافیت مالیاتی خیریه ها بیان کرد: در سال گذشته توافق بسیار دقیقی بین انجمن‌های خیریه و صندوق‌های قرض‌الحسنه و سازمان امور مالیاتی کشور انجام شد مبنی براینکه تمام قرض الحسنه که درخواست برخورداری از تمام معافیت‌های قانونی مالیاتی را دارند به شرط شفافیت کامل صندوق می‌توانند از این مزیت استفاده کنند.

وی ادامه داد: صندوق‌ها و خیریه‌ها برای دریافت معافیت مالیاتی باید تمام پرداخت‌های صندوق قرض‌الحسنه را به اطلاع سازمان امور مالیاتی برسانند و پس از ایجاد شفافیت کامل می‌توانند از معافیت قانون استفاده کنند. بنابراین از این طریق هم هدف قانون‌گذار که به دنبال رشد این مجموعه‌های خیریه و قرض‌الحسنه با ارائه مشوق‌ها است، محقق می‌شود هم مشکلات مرتبط با فرارهای مالیاتی در قالب فعالیت خیریه‌ها برطرف می‌شود.سلام نو

وزیر اقتصاد گفت: برای جلوگیری از این نوع فرار مالیاتی این توافق از سال ١۴٠١ به طور جدی در حال اجرا است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید