قدرت نظامی روسیه در میدان نبرد با اوکراین و متحدان غربی این کشور و پاسخ منفی نمایندگان کنگره به درخواست زلنسکی برای ارسال بسته‌های حمایتی بیشتر، آینده کی‌یف در مقابل مسکو را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

سی‌ان‌ان: شکست زلنسکی در جلب حمایت آمریکا،‌ آینده دلهره‌آوری برای اوکراین رقم می‌زند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا تارنمای شبکه آمریکایی سی ان ان، در مقاله‌ای به تحلیل سفر زلنسکی به واشنگتن پرداخته و در این خصوص نوشت:
"جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا کمتر از یک سال قبل به ولادمیر زلنسکیُ همتای اوکراینی خود در کاخ سفید قول داده بود که کشورش "تا زمانی که جنگ اوکراین طول بکشد" از آن کشور حمایت می‌کند. اما او در دیدار روز سه‌شنبه با زلنسکی از کمک تسلیحاتی و مالی آمریکا به این کشور "تا زمانی که بتواند" سخن گفت.
این تغییر لحن آرام بایدن نشان داد که حمایت آمریکا از اوکراین تضمینی نبوده و تعهدی بی‌پایانی هم نخواهد بود. آینده اوکراین با وجود ادامه درگیری‌ها و چشم‌انداز توقف ارسال کمک‌ها از آمریکا به آن کشور جنگ‌زده مبهم و تاریک است.
سفر روز سه‌شنبه زلنسکی به پایتخت آمریکا با آن‌چه وی در اولین سفر خود به خارج از اوکراین پس از آغاز زمان جنگ در دسامبر ۲۰۲۲ تجربه کرد، تفاوت بسیاری داشت. زلنسکی در این سفر به‌جای تشویق نمایندگان آمریکایی، پرچم‌های برافراشته اوکراین و تضمین ارسال سلاح‌های بیشتر از سوی کنگره، خود را در برابر دیواری از جمهوری‌خواهان مخالف دید که پیش از تصویب کمک‌های جدید به کی‌یف خواستار تصویب قوانین سخت‌تر مهاجرتی به ایالات متحده بودند.
از طرفی بعید به نظر می‌رسد که بن‌بست‌های موجود در مورد مهاجرت تا پایان هفته که نمایندگان کنگره قرار است به تعطیلات بروند،‌حل شود.
میچ مک‌کانل، نماینده ارشد جمهوری‌خواه سنا که خود از حامیان قوی اوکراین محسوب می‌شودُ تصویب سریع یک بسته حمایتی از این کشور را "عملاً غیرممکن" خوانده است."

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید